Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 dec 2008 18:36

MissF: Zelf maken zo'n mooie quilt :mrgreen: :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 dec 2008 18:52

Wij hebben sinds een aantal weken een sprei, gekregen voor m'n verjaardag, van de Wehkamp, eerst vond ik het ook maar onzin maar als ik hem nu zo op ons bed heb liggen vind ik het wel heel nestjes staan, mooi strak.
Maar die van ons koste lang geen 100 euro, dacht van 50,- en hij is nog mooi ook :wink:, 50 euro valt toch nog wel mee?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 dec 2008 18:54

Onzin die spreien, echt bejaardenhuismentaliteit.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 dec 2008 19:02

Haha, het gaat ook niet om het nut ervan van dat heeft het niet, het is meer voor de sier.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2008 19:13

pol schreef:Onzin die spreien, echt bejaardenhuismentaliteit.

hysterisch-smile

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2008 19:16

Ik heb met een sprei ook altijd dat ik aan oude mensen denk :lol: Omdat heel veel ouderen in de thuiszorg dan een sprei hebben en ik heb er altijd ruzie mee om ze netjes recht te krijgen.
Ik heb hele mooie dekbedovertrekken dus ik vind het ook zonde om er een sprei over heen te leggen.

Vandaag de huiskamer helemaal veranderd dus ook overal netjes schoongemaakt

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2008 19:23

liefie schreef:Ik heb met een sprei ook altijd dat ik aan oude mensen denk :lol: Omdat heel veel ouderen in de thuiszorg dan een sprei hebben en ik heb er altijd ruzie mee om ze netjes recht te krijgen.
Ik heb hele mooie dekbedovertrekken dus ik vind het ook zonde om er een sprei over heen te leggen.

Vandaag de huiskamer helemaal veranderd dus ook overal netjes schoongemaakt

dat is leuk he, de huiskamer veranderen. Dat wil ik rond de kerstdagen gaan doen (of net na de kerst). Want dan gaan er heel wat meubels de kamer uit op het vreugdevuur en komen er andere meubels voor in de plek.

Gisteren heb ik de benedenverdieping gezogen en opgeruimd (spullen naar boven etc).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2008 19:26

het was wel een mega werk want onze kast is zonder spullen echt giga zwaar. Dus alles eruit!!! :D
Maar ik ben er heel erg tevreden over en mijn man ook maar ik moest wel beloven dat het zeker een maand of 6 zo blijft staan :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2008 19:28

wij hebben gelukkig geen grote kasten, de grootste kast die wij hebben is onze linnenkast.. :mrgreen:

kan ik me wel indenken da hij dat zegt.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 dec 2008 22:19

liefie schreef:het was wel een mega werk want onze kast is zonder spullen echt giga zwaar. Dus alles eruit!!! :D
Maar ik ben er heel erg tevreden over en mijn man ook maar ik moest wel beloven dat het zeker een maand of 6 zo blijft staan :D

Foto's! :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 dec 2008 23:00

Ik wil nog steeds een sprei/quilt maken voor ons trouwen, maar ik ben bang dat ik er geen tijd voor ga hebben. :cry:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2008 06:59

liefie schreef:het was wel een mega werk want onze kast is zonder spullen echt giga zwaar. Dus alles eruit!!! :D

mijn man heeft wel es gezegd dat ie het bankstel vasttimmert zodat ik nietm eer kan veranderen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2008 08:04

rosekapje schreef:succes trijntjejohanna, dat snap je niet he? en als je het gewoon even aankaart bij je woningbouwvereniging? Wij hebben ook een huurhuis en een tijdje terug zouden de dakramen vervangen worden. Wij helemaal blij want vooral die in de douche is aardig aan vervanging toe. Komen die gasten alleen het zolderraam doen, daar mankeert dus niks aan :x . Had ik alles netjes aan de kant gezet, stofzuiger erbij gezet, ze gingen per slot van rekening er een groter raam in zetten. Kom ik boven zit gewoon de hele zolder + trap (en je snapt het niet er zit een deur voor de trap die hebben ze dus open laten staan) overloop onder het stof en zaagsel, fijn hoor. Maar goed ze zouden dus alle ramen vervangen, maar dat is dus niet gebeurt.

opruimen hebben ze inderdaad nog noooit van gehoord... ze laten hier in de gang ook gewoon gevaarlijk gereedschap staan... ze laten stapeltjes tegels op de trap liggen.. ze leggen de spullen precies zo neer dat het traphekje niet dicht kan...

Nu zijn ze er ook nog niet, maar wat doe je eraan.... ws krijgen ze het vandaag toch wel klaar.. ze moeten alles nog ophangen enzo... maar het moet lukken lijk me.. Moeten ze nu wel zo komen...
Ik wil dat ze vandaag iig de wc afmaken...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 03 dec 2008 08:21

kwebbel schreef:wie van jullie dames hebben een sprei op bed liggen ? Ik heb ze gezien bij wehkamp, en een supergave gezien maar wel 109 euro :shock: en ik weet niet of ik m wel zal opvouwen als we naar bed gaan e.d. (ik kan m nergens neerleggen) ........

Ik heb inderdaad ook een sprei op mn bed liggen, bij de Ikea..
Volgens mijn wastie nog geen 20 euro :wink:
Maar ik woon natuurlijk op kamers, dus dan vindk ik het wel fris dat er even wat over mn bed heenligt, je gooit er toch snel vanalles op..
Verder vindk het ook gewoon mooi staan!!:lol: echt lekker strak ja.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2008 09:13

@liefie: gaaf de kamer veranderen :D wij kunnen dat helaas niet, daar is onze woonkamer dan net weer te klein voor (te onhandig ingedeeld). Hadden wij geen bar gehad dan hadden we een open keuken en had je wel wat meer ruimte gehad. Ach ja, je ken niet alles hebben :D

Bejaardenhuismentaliteit =D> hysterisch-smile t is wel zo eigenlijk een beetje :D want alle oudjes bij ons hebben een sprei....... :D

@petra85: ik wil m nooit nog eens zelf maken :D ik had bedacht om het echt eens te proberen. Gelukkig heb ik een vriendin die het inmiddels aardig onder de knie heeft! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”