Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 nov 2008 19:44

zo meissie gelukkig dat je dan andere dokter had nu. heb je anders toevallig Steendijk? tenminste die staat bekend als iemand die het nogal eens niet te serieus neemt.

Nou hopelijk gaat het met medicijnen beter
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 nov 2008 19:54

Ik heb hier ook nog even iets, weet niet precies waar het onder valt dus.

maar ik kreeg aantal maanden geleden voort eerst last van vage steken links onder in de buik. na aantal weken ook wat rechts en soms last van de rug en rechterbovenbeen. beetje zwaar gevoel.
Ben er toen mee naar vervangende dokter geweest, en die had mn buik gevoeld maar voelde verder niks en dacht dat het vanuit de rugspieren kwam. Dus ik was weer wat gerustgesteld. Maar toch ging het niet echt weg... voelde het soms wel weer. Dus ik na 3 weke toen de eigen dokter er weer was daar naar toe. Voelde inmiddels ook links net onder de longen iets wat ik in kon drukken. leek net rib ofzo want dan voelde je het weer teruggaan. Hij had dat toen dus ook gevoeld en dacht dat het een kliertje was. Hij wist verder niet dus moest urine inleveren en als dat goed was bloed prikken.Urine was goed en toen dus bloed prikken.
Maar heb nooit achteraan gebeld, maar had niks gehoord dus zal ook wel goed zijn.
Nu ging het aardig tijdje best weer goed. Alleen soms aan eind van de dag wat last van vage krampen.
Maar sinds vorige week ofzo. Voel ik ook weer vaak mn rechterbovenbeen die zwaar aanvoeld, en alsk die niet voel soms mn rechterzij die zwaar aanvoeld. of heel soms linkerzij. maar toch meest rechts. En alsk dan savonds op bed lag voel ik gewoon eerst nog die been die zwaar aanvoeld.
Ik durf eigenlijk niet weer naar de dokter.
Maar iemand enig idee wat het kan zijn?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 nov 2008 20:24

Hmm vervelend Mirjan!
De medicijnen die 'k gekregen heb (diclofenac) mag ik alleen gebruiken als ik het weer aan voel komen. Als deze dan niet aanslaan, en de pijn dus blijft voortduren moet ik naar de arts en zeer ws ook vrij snel geopereerd worden.... Van mij nog het nog héél lang duren voor 't weer komt :|

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 26 nov 2008 20:24

hmm, het rare is dat je steeds op een andere plek zogenaamde steken hebt...
Hoe vaak heb je die dan? En wat zijn uitlokkende factoren? Is er iets waardoor je weer minder pijn krijgt? Hoe vaak heb je de steken? Voelt het altijd hetzelfde? Heb je koorts? Heb je nog andere klachten? Ben je in je voorgeschiedenis bekend met iets?

En ik heb nog wel tientallen vragen :) Dit is gewoon niet iets wat je zo kunt aanwijzen.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 nov 2008 21:12

Lorijntje schreef:hmm, het rare is dat je steeds op een andere plek zogenaamde steken hebt...
Hoe vaak heb je die dan? En wat zijn uitlokkende factoren? Is er iets waardoor je weer minder pijn krijgt? Hoe vaak heb je de steken? Voelt het altijd hetzelfde? Heb je koorts? Heb je nog andere klachten? Ben je in je voorgeschiedenis bekend met iets?

En ik heb nog wel tientallen vragen :) Dit is gewoon niet iets wat je zo kunt aanwijzen.

Jah het zijn gewoon beetje vage klachten. Voel nu dus ook de hele tijd mn rechterbovenbeen weer. gewoon echt zwaar gevoel in. tis gewoon beetje zzeurend irritant.net als mn zij. verder geen koorts geloof ik. nog niet echt gekeken.
die steken zijn ook wat vaag, soms voel ik het even, en dan vooral als ik er op duw. maar het is niet overdreven pijnlijk.
maar niet echt iets waardoor ik minder pijn krijg.

wel had ik soms dat ik het snachts ook voel maar dan is het weer meer de buik en dan ging ik even op mn buik liggen en trok het weer weg.
het voelde dan soms ook beetje als buikpijn bij ongesteldheid.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 dec 2008 17:28

Zo.. daar was ik ook weereens, na een tijdje alleen meelezen.

Meissie, hoe is 't met jou inmiddels? Nog weer zoveel pijn gehad in de tussentijd?
En hoe is 't met de anderen die weleens in dit topic voorbijkomen?

Even een update van mijn verhaal:
Tijdje geleden naar een internist geweest, die me toen ik binnenkwam al meldde dat al mn klachten psychisch zouden zijn, dat ik eigenlijk nog bij de kinderarts moest omdat ik nog maar 17 was en dat ze toch geen lichamelijke oorzaak zou vinden. Kortom: Wat doe je hier nog.
Naja, via via is daar een klacht overgekomen en vandaag moest ik naar een andere arts. Die wil zsm (deze of volgende week) een colonoscopie doen. Ik word als het goed is morgen of overmorgen gebeld voor een precieze datum.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Riska

Berichtdoor Riska » 01 dec 2008 18:45

Geen leuk onderzoek Liesien, maar wel het enig juiste om alles uit te sluiten!
Alvast sterkte - maar je meldt vast en zeker wel wanneer het gaat plaatsvinden.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 dec 2008 19:41

mirjan23 schreef:Jah het zijn gewoon beetje vage klachten. Voel nu dus ook de hele tijd mn rechterbovenbeen weer. gewoon echt zwaar gevoel in. tis gewoon beetje zzeurend irritant.net als mn zij. verder geen koorts geloof ik. nog niet echt gekeken.
die steken zijn ook wat vaag, soms voel ik het even, en dan vooral als ik er op duw. maar het is niet overdreven pijnlijk.
maar niet echt iets waardoor ik minder pijn krijg.

wel had ik soms dat ik het snachts ook voel maar dan is het weer meer de buik en dan ging ik even op mn buik liggen en trok het weer weg.
het voelde dan soms ook beetje als buikpijn bij ongesteldheid.

Weet niet wat het bij jou is uiteraard, maar herken je klachten wel wat.

Heb zelf last van spastische darm en dan heb ik ook op allerlei plaatsen steken in mijn buik, alsof er prikkeldraad in zit.
Heb je er ook meer last van als je stress hebt? Of als je een tijdje geen ontlasting hebt gehad?
Weet niet of je dat herkent. Je kunt het idd beter goed uit laten zoeken, zeker als je er regelmatig last van hebt.
AfbeeldingAfbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 dec 2008 20:47

meissie88 schreef:Vanmiddag weer een 'aanval' gehad, op gegeven moment kreeg ik nauwelijks meer lucht, dus heeft mn moeder snel de huisarts gebeld, m'n eigen huisarts was er niet, dus moest naar plaatsvervanger! Hij zei dat ik gelijk moest komen, toen ik daar aan kwam, was het net weer afgezakt. Dus heb ik hem alles uitgelegd, dat ik gister ook bij de huisarts was geweest, en dat hij zei dat het krampen in de dikke darm waren...
Die arts van vanmiddag zei; ik hoorde jou op de achtergrond toen je moeder belde ( :oops: ) maar als dat krampen zijn....
Dus hij voelde aan m'n buik, en gelijk zegt ie; 'je buik voelt absoluut niet gespannen ofzo, maar ik weet wel wat het wél is...Je hebt nier/galstenen...Snap niet hoe jouw huisarts er bij komt dat het je dikke darm is! Niks wijst er op!
Ik hoef niet gelijk geopereerd te worden, maar zodra ik meer last krijg, en m'n medicijnen werken niet afdoende, dan wel :?
Schrok wel erg, maar ben blij dat deze arts me wél serieus nam, en wél luisterde..

ai... dat ken ik. Ik had zelf ook galstenen & een verschrompelde galblaas. Bij mij dachten ze eerst ook aan iets anders omdat het niet bepaald vaak bij jongeren voor komt... Mijn huisarts vond dat het ook wel kon wachten. Bij mij ging het alleen ontsteken en toen moest ik (net voor kerst ;)) acuut geopereerd worden.

Sterkte, want dat kan echt onwijs pijn doen! (ik kroop bij een aanval echt over de grond van de pijn...)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 dec 2008 21:04

@ Mirjan, wat heidebloem zegt, klinkt wel aannemelijk denk ik.

En voor een tijdje terug had ik ook allemaal vage klachten en toen bleek dat mijn bekken scheef stond. Ik had ook een zwaar gevoel in mijn been, kon hem ook niet zo hoog op tillen als de ander, doordat ik er vrij lang mee doorgelopen heb mondde dit uit in veel andere klachten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 dec 2008 23:50

Liesien schreef:
Meissie, hoe is 't met jou inmiddels? Nog weer zoveel pijn gehad in de tussentijd?

Thanx! Gaat op zich nu wel goed....nog niet echt last weer gehad, zaterdagmiddag/avond wel hele tijd vage buikpijn, alsof er n stekelbal door mn buik rolde telkens, maar niet echt heel erg ofzo...Hadden feest van m'n ouders, dus dat verpeste het wel 'n btje, maar wilde ook niet 'zomaar' Diclofenac gebruiken! Tegen het eind was het net over ;-)
Maar 'k blijf 'bang' om het zomaar opeens weer te krijgen, en dat 'k dan alleen ben, of midden in de winkel ofzo...Maar denk dat dat ook een kwestie van 'wennen' is!
k Zorg nu gewoon dat ik altijd Diclofenac bij me heb (1 in mn portemonnee, 1 in mn auto, etc ;-) ) Voor het geval dat...Zelfs m'n vriend heeft er nu 1 in z'n auto, vroeg hij zelf om, 'uit voorzorg' als ik dan 's bij hem ben, en ze wél vergeten ben.... :oops:

@ Liesien Hopen dat 'r bij jou ook gauw 'n oorzaak oid word gevonden!

@ Jannoek; Oeh...Ik hoop dat 't voor mij niet zover hoeft te komen...Brrrr..en idd...ik heb de laatste x ook gegild van de pijn, schaamde me naar, m'n huisarts zei ook; ik hoorde je op de achtergrond gillen van de pijn...zat daar echt met 'n rood hoofd :oops: En rustig blijven staan/zitten is dan ook echt moeilijk...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 02 dec 2008 12:27

Lijkt me erg naar meissie88! Koliekpijn schijnt een van de ergste pijnen te zijn. Weet je of het gal- of nierstenen zijn? Is dat uitgezocht? De behandeling (als het nodig blijkt te zijn, hoop het niet) is wel anders.
AfbeeldingAfbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 dec 2008 12:42

Galstenen...Alles wijst op galstenen, omdat het rechts boven in de buik begint aan de 'voorkant'...Als je nierstenen hebt begint het vanuit de rug!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 02 dec 2008 12:45

Ja, de nieren zitten op een andere plaats :wink:
AfbeeldingAfbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 dec 2008 22:37

Vanmiddag op m'n werk weer opeens heel even, maar heel heftig lsat gehad, gelijk de diclofenac gebruikt, hielp voor m'n gevoel vrij snel...of het was kort deze x...Ik weet 't niet...Maar goed, baalde wel heel erg!
Ik zat me trouwens af te vragen opeens hoe lang ik nog moet 'af wachten' en die medicijnen moet gebruiken voor 'k naar de huisarts terug ga...Tot ik ze alle 10 gebruikt heb? Of eerder? Iemand ervaring? :oops:

Ik zie er eigks best wel tegen op om weer naar m'n eigen huisarts toe te moeten gaan....Voel me een 'zeur', omdat ik de dag nadat ik bij hem was geweest, naar andere arts ben gegaan, en heb eigks totaal geen vertrouwen meer in hem :? En om 'zomaar' op zoek te gaan naar andere huisarts...dat vind ik ook zo wat! En of dat kan, vraag ik me ook af....Iemand ervaring dr mee? :oops:

Terug naar “Archief”