Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Ik beluister bijvoorbeeld niet het Ave Maria meer.
Het mag wel mooi zijn wat het muzikale betreft, maar doel en inhoud zijn verkeerd. Maria mag niet vereerd worden. Zij was een net zo groot zondares als wij.
Gershwin schreef:Ten eerste luister ik sowieso niet naar het duo Gavotte.
Gershwin schreef:Ten tweede vind ik dat er weinig op aan te merken is, zolang de tekst niet in het te beluisteren stuk voorkomt (hoewel je, wanneer het vocale stuk je al bekend is, wel gelijk de associatie met de tekst hebt).
Als antwoord op de eerste vraag: niets mis met RK-muziek, zolang het inhoudelijk niet van de Bijbelse lijn afwijkt. Overigens is het dan nog de vraag, of je het gelijk niet meer mag luisteren.
Als antwoord op de eerste vraag: niets mis met RK-muziek, zolang het inhoudelijk niet van de Bijbelse lijn afwijkt. Overigens is het dan nog de vraag, of je het gelijk niet meer mag luisteren.
Jos Mondriaan schreef:Als antwoord op de eerste vraag: niets mis met RK-muziek, zolang het inhoudelijk niet van de Bijbelse lijn afwijkt. Overigens is het dan nog de vraag, of je het gelijk niet meer mag luisteren.
Idd, de inhoud van de tekst doet niet af van de kwaliteit van de muziek, geschreven door een componist die zonder twijfel grote gaven van zijn schepper heeft gekregen! Gaven waarvan wij zonder twijfel mogen genieten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten