Chris7 schreef:Homeopatische middelen zijn bij ons thuis vroeger met de paplepel ingegoten. Ik ben pas gaan inzien wat de werkelijke achtergrond van de homeopathie is, toen ik hierover een boek las uit de christelijke boekwinkel.
Wat vind je zelf van zijn opmerking over Jezus?
Juist, je las een boek uit de christelijke boekwinkel. Met alle respect - die zijn vaak heel eenzijdig.
Occult - wat is occult?
Wikipedia schrijft:
Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen.
In bepaalde christelijke kringen wordt het gelijk gesteld aan de machten der duisternis en volstrekt verboden terrein.
Over homeopathie staan de meningen pal tegenover elkaar. Ik luister veel naar Radio 1 waar deze week de vereniging tegen de kwakzalverij aan bod kwam. Kijk, die luisteren niet naar wat een gewoon goed opgeleide arts zegt over homeopathie en omgekeerd luistert die arts niet naar wat de vereniging tegen... zegt.
Want het komt nooit bij elkaar. En als ik zeg: "het is boerenbedrog" dan heeft dat geen enkele diepere lading, zeker geen religieuze.
En dat krijgt het voor mensen als er het woord 'occult' op geplakt wordt.
We zouden niet zo gauw een etiketje op van alles en nog wat moeten zetten, maar ons eerst eens echt verdiepen in wat het is.
Je vraag: "Wat vind je zelf over zijn opmerking over Jezus" snap ik niet. Welke opmerking en van wie? Je bedoelt toch niet wat je plukt uit Johannes?