huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 13:34

Groene zeep... :mrgreen: :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 nov 2008 13:37

NdW schreef:Hoe krijg ik mijn groene tegels buiten weer schoon? (zonder al te hard te hoeven schrobben i.v.m. rug/nekklachten?)
Ik las er pas iets over -volgens mij Allerhande- maar ik weet niet meer wat :?

ff voor je gegoogled:

Groene tegels zo schoon uw tegels buiten gaan niet kapot en worden niet poreus als u natuurazijn ...uitstrooit op de tegels en met een veger overal verdeelt en laat inwerken. De aanslag en gladheid verdwijnen als sneeuw voor de zon en uw tegels worden niet poreus en u blijft zelf schoon. Een fluitje van een cent. Een geweldig resultaat!

@Evelien: gaaf, een houtkachel! Ik heb ook al bedacht dat als wij ooit gaan verhuizen ik dan ook een houtkachel wil 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 13:39

houtkachel is ook goedkoop stoken. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 14:47

Groene tegels doe ik inderdaad op mijn knieen met een harde borstel. Maar dat heb ik in verband met een in de weg zittende buik naar het voorjaar geschoven ;) Maar als je rug- en nekklachten hebt is dat niet zo handig!

Wij hebben gelukkig beide families dichtbij. Ik zou ook niet zo snel naar Zeeland of Friesland vertrekken alleen om het huis. Dan blijf ik liever dicht bij mijn (schoon) ouders en woon maar wat duurder (of kleiner natuurlijk).
Ik wil erg graag terug naar mijn geboorteplaats, maar mijn man wil ‚cht niet. Als we het wel zouden doen, zouden mijn ouders meegaan die richting op, omdat bij allebei hun werk een dependance in die buurt komt. Maarja, dan blijven mijn schoonouders wel hier achter. Eigenlijk is het nu heerlijk, alles zo dichtbij. Dus we blijven maar zitten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 nov 2008 16:17

Bedankt voor de tips! :D Ik ga die van Haai gelijk maar proberen...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 19 nov 2008 22:25

Je kan ook met de hogedrukspuit tekeer gaan! Hoef je alleen maar te spuiten en het wordt ook schoon! :mrgreen:
Moet je alleen ook gelijk de ramen lappen enzo :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 nov 2008 22:55

Ik ga dus echt niet voor mijn (schoon)familie ergens niet wonen. Door mijn trouwen ben ik 150 km bij mijn eigen familie vandaan gaan wonen. Vlakbij mijn schoonfamilie. Nu wonen we daar ook iets van 100 km vandaan en nog wat verder van mijn eigen ouders. Ik ben getrouwd met Dirk en wij moeten met elkaar wat van het leven zien te maken. Familie zit je mee opgescheept, je vrienden maak je zelf. Het is ons nu wel gebleken hoe erg (??? :roll: ) velen het vonden dat we weg zijn gegaan. We horen nooit iets van ze. Dusse, doe lekker je eigen ding zou ik zo zeggen.

Mijn broer heeft er bewus voor gekozen om op de dure veluwe te gaan wonen, in de buurt van vele vrienden en haar familie.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2008 07:17

tsja mijn vriend heeft een tijdje dicht bij z'n werk gaan wonen. Had daar geen vrienden en fam. in de buurt. Wel kennissen. Toen is hij weer gaan terug gegaan naar de plaats waar z'n fam. woont.

Nu hoeft hij nog maar 1 dag in de week ver te reizen. Maar woont hier wel met plezier met vrienden en fam. in de buurt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 nov 2008 11:31

*Annet* schreef:Ik ga dus echt niet voor mijn (schoon)familie ergens niet wonen. Door mijn trouwen ben ik 150 km bij mijn eigen familie vandaan gaan wonen. Vlakbij mijn schoonfamilie. Nu wonen we daar ook iets van 100 km vandaan en nog wat verder van mijn eigen ouders. Ik ben getrouwd met Dirk en wij moeten met elkaar wat van het leven zien te maken. Familie zit je mee opgescheept, je vrienden maak je zelf. Het is ons nu wel gebleken hoe erg (??? :roll: ) velen het vonden dat we weg zijn gegaan. We horen nooit iets van ze. Dusse, doe lekker je eigen ding zou ik zo zeggen.

Mijn broer heeft er bewus voor gekozen om op de dure veluwe te gaan wonen, in de buurt van vele vrienden en haar familie.

Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat voor band je met familie hebt.
Zelf heb ik een echte familie-familie, ik zou dan ook nooit in noord-Groningen gaan wonen want dan reis ik me suf.
Mijn vriendinnen is weer een heel ander verhaal. Die wonen/studeren ook overal dus het is altijd reizen om elkaar te zien.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 nov 2008 12:06

Jo'tje schreef:
*Annet* schreef:Ik ga dus echt niet voor mijn (schoon)familie ergens niet wonen. Door mijn trouwen ben ik 150 km bij mijn eigen familie vandaan gaan wonen. Vlakbij mijn schoonfamilie. Nu wonen we daar ook iets van 100 km vandaan en nog wat verder van mijn eigen ouders. Ik ben getrouwd met Dirk en wij moeten met elkaar wat van het leven zien te maken. Familie zit je mee opgescheept, je vrienden maak je zelf. Het is ons nu wel gebleken hoe erg (??? :roll: ) velen het vonden dat we weg zijn gegaan. We horen nooit iets van ze. Dusse, doe lekker je eigen ding zou ik zo zeggen.

Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat voor band je met familie hebt.
Zelf heb ik een echte familie-familie, ik zou dan ook nooit in noord-Groningen gaan wonen want dan reis ik me suf.
Mijn vriendinnen is weer een heel ander verhaal. Die wonen/studeren ook overal dus het is altijd reizen om elkaar te zien.
Idd.... ik heb niet zo'n sterkte band met m'n ouders en juist wel met m'n schoonouders. Ik woon 55km van m'n ouders (en alle andere familie) vandaan. ik woon alleen dicht bij m'n schoonouders (een kwartiertje fietsen) maar de rest van hun kinderen wonen ook weer verder weg! Terwijl ze wel onderling gewoon een goede band hebben.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 20 nov 2008 13:19

Bij mijn ouders woont eigenlijk niemand van de kinderen echt dichtbij, van mij hoeft dat ook niet echt. Maar goed, wij zijn ook niet echt zo'n familie die altijd bij elkaar is ofzo, we hebben liever eens per maand een gave dag met z'n allen dan dat we wekelijks op de koffie zitten.

(En ik heb helemaal geen recht van spreken natuurlijk, zit helemaal ver weg :) )

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 nov 2008 13:36

haha, ja!

Ik zou het best vervelend vinden om ver bij m'n ouders vandaan te zitten. Nu ga ik soms 1 x per maand ofzo, ff spontaan bij ze langs uit m'n werk ofzo. Als ik zin heb om ff bij te kletsen en koffie te drinken. Dat kan, want het is maar een half uurtje weg. Gewoon het idee dat ze niet ver weg zijn is al fijn geloof ik :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2008 16:20

Ik denk toch dat familie 'stabieler' is dan vrienden. Waardoor ik mijn (schoon) familie ook belangrijker vind. Vrienden kunnen komen en gaan, familie blijf je altijd van elkaar. Mijn ouders blijven altijd mijn ouders, hoe leuk of niet leuk we dat vinden. Daarom vind ik het persoonlijk belangrijker om bij hen in de buurt te wonen dan bij vriendinnen. Die maak ik bij wijze van wel weer nieuw als ik verhuis, familie niet.
Nu heb ik ook een prima band met mijn ouders, dat scheelt ook wel. Natuurlijk moeten mijn man en ik het samen 'rooien' maar ik heb een absolute 'man-man' en ik ben toch wel meer 'meisje-meisje' en heb bij bepaalde zaken gewoon even mijn (schoon)moeder nodig. Dan kan mijn man nog zo hard zijn best doen, ik heb dan gewoon een moeder nodig (bijv bij zwangerschapskwaaltjes, mijn man luistert wel, maar mijn moeder begrijpt het echt).
Daarom blijf ik toch liever in hun buurt wonen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 nov 2008 21:53

Om nog even op de nieuwbouwhuizen terug te komen (@ o.a. ajl): da's niet echt een optie omdat mijn appartementje te klein is om met z'n 2en in te wonen en om nu voor een jaar ofzo een huis te gaan huren, da's niks voor ons... kun je weer gaan verhuizen. Bovendien zijn bestaande huizen hier in Zeeland ook betaalbaar...

Wat familie en vrienden betreft: er woont ook wel familie (van beide kanten) in de buurt van Zeeland, en ook vrienden en vriendinnen. En ach, die laatste maak je er ook 'vanzelf' wel bij. Het zou wel ideaal zijn als ik binnen 5 minuten op m'n werk ben elke dag, ook weer lekker vroeg thuis enzo, dat komt toch elke dag terug... en m'n vriend moet sowieso een andere baan zoeken, dus wie weet komt hij dan ook vlak bij huis terecht.

'k Ben begonnen met brochures op te vragen uit de omgeving Goes, maar wat zijn het er veel :shock:. Dat wordt nog lastig kiezen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 nov 2008 06:30

Blijf maar fijn in het zeeuwse. Stuk rustiger als die hectische randstad! Vlakbij het strand, goedkoperen huizen enz. Waarom willen toch al die mensen op een kluitje bij elkaar wonen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”