Heidebloem schreef:Heb even getwijfeld of ik dit verhaal wel zou plaatsen, na zoveel goede berichten. Maar ik hoorde dus van een adoptieverhaal:
Jong stel, helemaal door procedure, heeft een toezegging voor een kindje gekregen, zelfs foto gekregen, vliegreis gepland. Voor papieren aanvraag naar Den Haag (weet niet specifiek wat) en toen werd het alsnog afgewezen omdat de man 16 jaar!! geleden kanker gehad heeft! (Daarna nooit meer iets van teruggevonden)
Hoe bestaat het!
Vreselijk. Moet wel China geweest zijn? In China zijn heel recent de regels aangescherpt. Je mag in je verleden geen kanker hebben zitten, maar ook wanneer je diabetes hebt, problemen met je schildklier, noem maar op (ik roep nu zomaar wat dingen), dan wijzen ze je af. China is heel streng geworden en dit is niet het enige verhaal wat ik in dat kader gehoord heb. Een rouwproces is het zeker. Het is bijna onmenselijk.
Deze mensen hebben waarschijnlijk niks verzwegen. Die kanker staat hoe dan ook in elke medische verklaring, ook de verklaring die de kinderbescherming voor het raadsonderzoek krijgt. En geloof me: die diepen dat helemaal uit. Het was dus bekend. Dat kan niet anders. Maar had China eerst de regel, dat je - volgens mij - 10 jaar kankervrij moest zijn, is die regel dus ineens aangescherpt.
Wat een nachtmerrie. Momenteel is het zo, dat wanneer je ook maar een klein medisch iets in je verleden hebt gehad, dat een vergunninghouder niet meer in China voor je wil bemiddelen.