Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2008 19:25

Het speciaalste vind ik eigenlijk nog dat ze alle trouwjurken bij ons heeft gemaakt: alle dochters en haar schoondochter. Daarom ga ik haar ook zeker niet voorbij lopen.

Speksnijder hadden ze de laatste keer gevraagd of ze niet bij hun kon komen werken, want het zat zo perfect in elkaar! Dat is toch best wel gaaf natuurlijk :wink:
Ze naait verder niet meer. Vroeger heel veel gedaan, maar na overlijden van haar ouders niet meer. Alleen de trouwjurken nog.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 nov 2008 22:28

Meteen doen, Speksnijder :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 nov 2008 22:29

Evelien schreef:Wie weet er nog leuke kinderliedjes voor een trouwdienst?

Kinderen van één Vader.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2008 23:00

Optimatus schreef:Meteen doen, Speksnijder :)

Maar ik heb ontwerp zelf al helemaal in mijn hoofd. Dan moet ik wel een eigen ontwerp mee mogen nemen ;)

Daarbij eerst weten voor wanneer 8)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 nov 2008 12:01

Evelien schreef:Zo, de liturgie is bijna klaar (op twee kinderliedjes na, wie weet nog leuke kinderliedjes voor een trouwdienst?)

De meeste adressen zijn verzameld.

De tekst voor in de trouwkaart is ook bijna af.

Wij hebben ooit als kinderen het bruidspaar toegezongen met de liedjes:

- Weet je dat de Vader je kent
- Ik ben veilig in Jezus' armen
- Ik zegen jou in Jezus' naam
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 nov 2008 13:17

Wij gaan donderdagaaf naar bloemiste! :mrgreen: Heb er helemaal zin in!

Hebben jullie met jullie bruiloft rekening gehouden met welke familie wat doet? En of dat evenveel is?

Onze hele bruiloft speelt zich bij mij in het dorp af. Mijn schoonfamilie woont ver weg, dus een broer van mij is ceremoniemeester. Nou krijg ik van mijn moeder en ceremoniemeester steeds te horen dat ik mn schoonfamilie meer bij de organisatie van de bruiloft moet betrekken, maar ik weet totaal niet hoe!!!

Met het uitzoeken van de trouwjurk heb ik mn schoonma en schoonzus meegenomen, zwager is getuigen, verder is mijn schoonzus ook het aanspreekpunt voor de ceremoniemeester met dingetjes die ze willen regelen.
Zijn er nou nog meer dingen waarin we ze zouden kunnen betrekken? Het zijn allemaal pubers in mn schoonfamilie...
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 nov 2008 13:43

Vraag anders of zij dingen willen doen zoals autoversieringen/ menukaartjes/ receptieboek/ cadeautafel beheren ofzo. Scheelt jezelf of de ceremoniemeester nog een hoop werk ook :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 15:00

Mijn schoonouders hebben niks gedaan.
Mijn moeder en zusje en oma waren mee jurken passen, mijn moeder en schoonzus pakken passen met mijn man. Mijn vriendinnen waren cm. Verder heeft niemand er iets mee te maken gehad hoor. En niemand maakte er een probleem van. Mijn schoonmoeder wilde zelf niet eens mee jurken passen. Dat vond ze alleen bij haar eigen dochters leuk. Nouja, dan toch niet. Ik vind het fijner dat ze dat eerlijk zei, dan dat ze meeging en het helemaal niet leuk vond.

Bij mijn zus gingen mijn moeder, haar schoonmoeder ‚n schoonvader mee. ik moet er niet aan denken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 nov 2008 15:10

Ik heb er niet eens aan gedacht om mijn schoonmoeder mee te vragen jurken passen.
Alries, maak je niet teveel zorgen over wat anderen denken joh. Gewoon lekker je eigen ding doen.
Mijn schoonvader was overigens wel beledigd dat mijn man hem niet als getuige had gevraagd :D . In Rijssen is het blijkbaar gewoonte dat allebei de ouders gevraagd worden. Nou dat soort gewoontes vinden wij zo'n onzin, hij had gewoon pech. Ik had mijn moeder als getuige gevraagd, die voelde zich helemaal vereerd. Dat vind ik dan een goede reactie, laat al die mensen niet zo in vanzelfsprekendheden denken en dan ook nog beledigd zijn als het net even anders gaat.
Ik ben trouwens ook niet vanuit mijn ouders huis getrouwd. Dat vonden hun dan weer stom van mij en dat wilde ze helemaal gaan regelen dat dat toch kon. Nou daar heb ik ook niet aan meegedaan, het zou dan erg ingewikkeld worden en ik woonde toch al niet meer thuis. Ik ben lekker vanuit mijn eigen studentenhuisje getrouwd. Ik heb wel van mijn bruiloft geleerd om duidelijk mijn eigen keuzen te maken en dit ook duidelijk over te brengen naar anderen. Je kan moeilijk alleen maar denken hoe anderen het het prettigst vinden en uiteindelijk zelf geen leuke dag hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 15:15

ik ben de een na laatste die gaat trouwen, dus mijn ouders vinden het wel best hoe wij het doen. En mijn vader vondt het erg leuk dat ik hem als getuige heb gevraagd (zelfs mijn moeder vondt het leuk dat ik m'n vader heb gevraagd). Omdat wij op een gratis dag trouwen in het gemeentehuis hebben we de beide vaders gevraagd en de beide moeders gaan ook mee. Want er mogen maar 6 personen bij aanwezig zijn.

En verder betrekken we niet echt de fam. erbij. Alleen een schoonzus en zwager (zus en zwager van mijn vriend) die contact persoon zijn (voor en op de dag zelf).

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 nov 2008 15:22

Hè! Jullie reacties luchten me een beetje op! Kwordt namelijk beetje gek van dat gezeur van die mensen...de 1 vind dit en de ander dat...laat ons het lekker zelf beslissen! Ik wil mn schoonfamilie best de algemene dingen laten weten, maar menukaartjes e.d. doet onze ceremoniemeester. In vergelijking met jullie hebben wij de schoonfamilie heus wel redelijk overal bij betrokken...heerlijk hoef ik daar verder niet meer over na te denken. Kan ze trouwens ook helemaal niet veel laten doen, want het is voor hun allemaal de eerste bruiloft dat ze hele dag mee mogen en het zijn allemaal nog pubers!
Het enige wat ze hoeven te doen is lekker gezellig aanwezig te zijn op die dag! Tja, kvind dat ze zo doordrijven in alles: ze zijn nu al bezig met stukjes, alles wat we zeggen wordt geregistreerd en mn schoonmoeder vroeg zelfs al of mijn moeder al met lijnen was begonnen voor de trouwdag!! :schaterlach: (mijn moeder is super nuchter en schoot dus ook in de lach toen ik het vertelde, 'wat een onzin, ben toch niet dik!' waren haar woorden)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 nov 2008 16:10

Menu kaartjes worden hier ook door ceremoniemeesters gedaan. Tuin pimpen doet mijn zus, we moeten nog iemand hebben om te filmen en auto te rijden en dat wordt denk ik mijn broer. Van mijn schoonfamilie gaat alleen mijn schoonmoeder mee trouwjurken kijken. Wat ze voor de rest gaan doen? Geen idee. Als ze gaan zeuren is het niet mijn probleem. Ze mogen best hun mening geven, maar meer ook niet. Schoonma had bijvoorbeeld gezegd dat ze bij Speksnijder leuke trouwjurken hebben. Speksnijder is echter wel het laatste waar ik heen ga :mrgreen:
@ Alries: moet je echt zo vroeg van te voren al voor een trouwboeket gaan kijken?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2008 16:14

tuin mag mijn vader doen.
De jurk mijn moeder. Al wil ik wel dat mijn schoonmoeder ook mee gaat met uitzoeken.
Pak hebben we samen gekocht

Verder gaan we een beetje onze eigen gang.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 16:21

Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan of je als eerste van het gezin trouwt of niet.
Mijn man was de 4e, ik de 2e. Mijn zus was een jaar eerder getrouwd. Dus voor beide families was het niet nieuw meer.
Bij mijn zus waren we allemaal nog in rep en roer. Al trouwden zijn op een meer alternatieve wijze, wat niet helemaal mijn ding is, en waarvoor wij ook weinig hoefden te doen. Maar toch, toen was alles nieuw.
Net voor wij trouwden trouwden ook 2 vriendinnen van mij. Alles was al een beetje gewoon.

Al was het wel weer leuk dat de zus van mijn man (die als 3e trouwde) iets van 6 jaar eerder was getrouwd. Dus voor hen was het een klein beetje nieuw. Maar ook niet helemaal. Niemand zat er dus helemaal bovenop. Dat heb je misschien met een eerste keer wel een beetje.

Dat is ook zo met mijn zwangerschap. Voor mijn ouders is het het eerste kleinkindje, voor mijn schoonouders de 15e ofzo. Dat is totaal anders. Al zijn mijn schoonouders nog steeds dolblij, en vragen ze nog steeds hoe het is, ze zíjn al opa en oma. Mijn ouders worden dat voor het eerst.

Maar al bemoeien ermee, brr, niks voor mij hoor. Doe lekker wat je zelf wilt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 16:58

mijn zusje had aangeboden om te komen helpen kaarten in enveloppen te doen en te stickeren zeg maar. Gezellig ook. :mrgreen:

Terug naar “Archief”