Haha, nou, als ze naar ons seksleven vragen, dan zal ik er niet om blikken of blozen, daar is niks mis mee
Ach, misschien dat ze er naar vragen omdat ze gewoon willen dat je een gezonde relatie hebt. En dat snap ik allemaal heus wel, want je wilt gewoon niet dat een kindje dat al zo beschadigd is een risico loopt op nog een heftige gebeurtenis. Logisch. We zullen wel zien. Ik denk niet dat ze het ter sprake brengen. We zijn jong en gezond en ze kunnen heus wel zien, dat we verliefd zijn
@elvira: geen idee hoe we ons moeten voorbereiden. Voor het komende gesprek lezen we elkaars levensloop nog even heel goed door en we proberen alvast vragen te bedenken die ze eventueel naar aanleiding van het verhaal kunnen stellen. Even zorgen dat we op 1 lijn zitten. Sommige dingen uit het verleden moet je echt weer opgraven, dus we frissen elkaars geheugen een beetje op.
Verder bedenken we heel goed hoe we ons kind op willen voeden. Even zorgen dat we dezelfde bewoordingen gebruiken en niet elkaar lijken tegen te spreken. Dat soort dingen. Voor het derde gesprek zijn we nu aan het formuleren waarom wij denken goede ouders te zijn en waarom wij menen dat wij een kind met een medisch probleem kunnen opvangen. Vooral concrete voorbeelden noemen werkte het eerste gesprek erg positief. Dus die zijn we even uit ons geheugen aan het opgraven.
Verder lezen we een hele stapel boeken over hechting en problemen, tips en ervaringsverhalen. Gisteravond zijn we weer naar een avond van een vergunninghouder geweest om in een klein groepje van gedachten te wisselen.
Tja, wat kunnen we verder doen?!