Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 nov 2008 17:19

*Annet* schreef:pffffffffffff, je moet echt heel je hebben en houwen bloot leggen als je gaat adopteren! Ook niet altijd even makkelijk en toch best confronterend denk ik, bijv. als je je levensverhaal moet opschrijven.

Er werd ons zelfs gevraagd naar ons seksleven :shock:
Maar Galateia, heel veel sterkte de komende weken, zet 'm op meid. Zoals je zei: die kinderen zijn het zo waard! Denk aan je...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 nov 2008 20:41

ja hoor.........????

Willen ze tot in detail weten wat je doet, of hoe vaak je het doet?

of omdat ze zich afvragen of je wel weet hoe het moet? Hoorde nl. ooit es van een gyn. op een lezing dat hij iemand bij zich kreeg met een onvervulde kinderwens, al een aantal jaren getrouwd en nog maagd!
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 nov 2008 21:00

*Annet* schreef:ja hoor.........????

Willen ze tot in detail weten wat je doet, of hoe vaak je het doet?

of omdat ze zich afvragen of je wel weet hoe het moet? Hoorde nl. ooit es van een gyn. op een lezing dat hij iemand bij zich kreeg met een onvervulde kinderwens, al een aantal jaren getrouwd en nog maagd!
Hahaha, ja min of meer. Of we weleens samen in bad gaan, ga zo maar door :shock: Nou ja zeg, wij zijn degelijke refo's hoor! Wij doen niet aan die rare fratsen :mrgreen: :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 nov 2008 21:02

refo of niet samen douchen rules :mrgreen: :oops: maar goed, veel sterkte Galateia!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 15 nov 2008 12:26

hihihi, inderdaad, kwebbel! En over seks gesproken: niks mis met een bloeiend seksleven, toch? (Als het tenminste met je eigen partner is, dan he... iets anders versta ik pas onder rare fratsen.. :oops:)

@Galateia: hoe bereiden jullie je op de volgende gespreksronde voor? Lukt het een beetje, met alle zenuwen?

liefs, elvira

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 nov 2008 12:52

Haha, nou, als ze naar ons seksleven vragen, dan zal ik er niet om blikken of blozen, daar is niks mis mee 8)

Ach, misschien dat ze er naar vragen omdat ze gewoon willen dat je een gezonde relatie hebt. En dat snap ik allemaal heus wel, want je wilt gewoon niet dat een kindje dat al zo beschadigd is een risico loopt op nog een heftige gebeurtenis. Logisch. We zullen wel zien. Ik denk niet dat ze het ter sprake brengen. We zijn jong en gezond en ze kunnen heus wel zien, dat we verliefd zijn :mrgreen:

@elvira: geen idee hoe we ons moeten voorbereiden. Voor het komende gesprek lezen we elkaars levensloop nog even heel goed door en we proberen alvast vragen te bedenken die ze eventueel naar aanleiding van het verhaal kunnen stellen. Even zorgen dat we op 1 lijn zitten. Sommige dingen uit het verleden moet je echt weer opgraven, dus we frissen elkaars geheugen een beetje op.

Verder bedenken we heel goed hoe we ons kind op willen voeden. Even zorgen dat we dezelfde bewoordingen gebruiken en niet elkaar lijken tegen te spreken. Dat soort dingen. Voor het derde gesprek zijn we nu aan het formuleren waarom wij denken goede ouders te zijn en waarom wij menen dat wij een kind met een medisch probleem kunnen opvangen. Vooral concrete voorbeelden noemen werkte het eerste gesprek erg positief. Dus die zijn we even uit ons geheugen aan het opgraven.

Verder lezen we een hele stapel boeken over hechting en problemen, tips en ervaringsverhalen. Gisteravond zijn we weer naar een avond van een vergunninghouder geweest om in een klein groepje van gedachten te wisselen.

Tja, wat kunnen we verder doen?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 nov 2008 13:39

Bidden, maar ik neem aan dat je dat ook al doet.

Wel super dat jullie en ook alle anderen die in de adoptie procedure zo veel geduld hebben.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 nov 2008 14:38

Ik bid de hele dag :mrgreen:

Ik bedacht net dat ik zin heb in de kerstboom enzo. En toen zei ik tegen manlief dat we over een jaar misschien samen met onze kinderen/ons kindje de kerstboom versieren...

:yahoooo:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 nov 2008 14:52

Ik hoop echt voor jullie dat dat volgend jaar kan.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 nov 2008 14:55

Vanavond om 19 uur op Nederland 2 in "Een goed begin" (van de EO) een reportage over de adoptie van een jongetje uit Malawi. Ze zijn net een paar maanden terug in Nederland. Ik ga zeker kijken :mrgreen: 8)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 nov 2008 15:26

Dat ga ik morgen ook zeker terugkijken! Ik kan me ook de afleveringen van 'Grenzeloos verlangen' nog goed herinneren, toen zat ik ook iedere keer met tranen in m'n ogen te kijken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 nov 2008 21:57

Galateia schreef:Vanavond om 19 uur op Nederland 2 in "Een goed begin" (van de EO) een reportage over de adoptie van een jongetje uit Malawi. Ze zijn net een paar maanden terug in Nederland. Ik ga zeker kijken :mrgreen: 8)

Geweldig, ik heb vanavond gekeken (net ff via uitzending gemist). Zo mooi, en wat zij ook zegt: best dubbel om daar te zijn (ook op de plek waar zijn oma woont).

Wat ik zo mooi vindt is het zingen van die afrikanen. Heerlijk.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 19:19

Heb even getwijfeld of ik dit verhaal wel zou plaatsen, na zoveel goede berichten. Maar ik hoorde dus van een adoptieverhaal:

Jong stel, helemaal door procedure, heeft een toezegging voor een kindje gekregen, zelfs foto gekregen, vliegreis gepland. Voor papieren aanvraag naar Den Haag (weet niet specifiek wat) en toen werd het alsnog afgewezen omdat de man 16 jaar!! geleden kanker gehad heeft! (Daarna nooit meer iets van teruggevonden)
Hoe bestaat het!
AfbeeldingAfbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 nov 2008 19:50

Heidebloem schreef:Heb even getwijfeld of ik dit verhaal wel zou plaatsen, na zoveel goede berichten. Maar ik hoorde dus van een adoptieverhaal:

Jong stel, helemaal door procedure, heeft een toezegging voor een kindje gekregen, zelfs foto gekregen, vliegreis gepland. Voor papieren aanvraag naar Den Haag (weet niet specifiek wat) en toen werd het alsnog afgewezen omdat de man 16 jaar!! geleden kanker gehad heeft! (Daarna nooit meer iets van teruggevonden)
Hoe bestaat het!
Hebben ze dat dan niet van tevoren bij de medische keuring of in een gesprek verteld dan? Ik bedoel, wij moesten ook heel veel over onze relatie vertellen en ik denk dat als mijn man kanker had gehad, dat onze relatie getekend zou hebben. Of als hij het gehad zou hebben voordat wij bij elkaar waren, zou in ieder geval zijn levensloop daardoor beinvloed zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het heel erg zielig en jammer voor dat stel! Het lijkt erop alsof een paar mensen misschien hun werk niet goed genoeg gedaan hebben...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 20:06

Dat dacht ik ook, als je nu direct wordt afgewezen, dan is het nog een zure appel, maar daar kom je wel overheen.

Maar als je al zo ver bent! Het is nu een compleet rouwproces voor die mensen.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”