'caprice schreef:Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt.
Volgens mij heeft God deze tekst niet zo bedoelt zoals jij het nou gebruikt
Moderator: Moderafo's
klaas groe schreef:Ik vind dat erg verdrietig. Wat vind je dan van Van der Groe, van Willem Teelinck, Jacobus Koelman, Voetius en andere godzalige nadere reformatoren en de reformatoren de puriteinen? Is het maar niks?
JopieK schreef:klaas groe schreef:Ik vind dat erg verdrietig. Wat vind je dan van Van der Groe, van Willem Teelinck, Jacobus Koelman, Voetius en andere godzalige nadere reformatoren en de reformatoren de puriteinen? Is het maar niks?
Daarnaast over het arminianisme, de Gereformeerde Gezindte zegt daar tegen te zijn, maar zingt ondertussen wel liederen van nota bene het remonstrantse dichtgenootschap Laus Deo Salus populo ipv de Souterliedekens en/of Psalmen van Datheen.
JopieK schreef:Ff over de 7e dagadventisten, wat is er voor fundamenteels op hen aan te merken? Belijden zij ook niet de verlossing door Christus en het feit dat Hij de enige weg tot zaligheid is?
cire schreef:JopieK schreef: Daarnaast over het arminianisme, de Gereformeerde Gezindte zegt daar tegen te zijn, maar zingt ondertussen wel liederen van nota bene het remonstrantse dichtgenootschap Laus Deo Salus populo ipv de Souterliedekens en/of Psalmen van Datheen.
Die psalmen zijn trouwens wel een beetje aangepast. Tot grote frustatie van sommige dichters van het betreffende gezelschap. (Lees ik net)
John Knox schreef:Ik ben het eens met Corne en Frederik dat de Gereformeerde leer de ware leer is. Weg met de afgodentempels!!
John Knox schreef:Ik ben het eens met Corne en Frederik dat de Gereformeerde leer de ware leer is. Weg met de afgodentempels!!
Ik ben blij met je reactie broeder. Misschien kunnen we eens van gedachten wisselen.John Knox schreef:Ik ben het eens met Corne en Frederik dat de Gereformeerde leer de ware leer is. Weg met de afgodentempels!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten