Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 nov 2008 20:40

Dine schreef:Iemand trouwens een tip voor een goedkope trouwjurk in omgeving Zuid-Holland? 8)

Allereerst bedankt voor je verslag van de Goudse juwelier. :D Wij weten doorgaans ook zelf heel goed wat we willen, dus wat dat betreft zullen wij daar ook vast wel kunnen slagen, ondanks de minnen :wink:.

En dan nu je trouwjurk: ik heb 'm besteld bij Anastasi (www.anastasi.nl), ideaal als je echt een unieke trouwjurk wilt -ze maakt ze zelf- en de prijzen vallen ook reuze mee. Volgende week ga ik de mijne in het echt zien en voor 't eerst passen, maar tot nu toe is de indruk heel goed. Ik heb (ook hier op RW) ook alleen nog maar positieve verhalen over haar gehoord.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2008 21:44

kirsten schreef:Misschien weer een hele andere vraag: Hoe bereiden jullie je op het huwelijk voor/hoe hebben jullie je op het huwelijk voorbereidt? Natuurlijk hebben jullie allemaal dingen voor huis/bruiloft geregeld, maar hoe hebben jullie dat samen gedaan. Hebben jullie er uitvoerig over gesproken als voorbereiding/een cursus oid gedaan/een boek gelezen?

het enige wat wij volgen is ons hart.
Wij zijn al vroeg begonnen met een gastenlijst e.d. maken. Opschrijven wat wij willen en ook wordt daar nog wel is een wijziging is gebracht. Zo leven wij al een langre tijd steeds meer naar het huwelijk toe. Aangaande communicatie e.d. hebben wij het zelf al wel. Ook aangaande de andere onderwerpen.
Wij zijn toch meer van eigen weg zoeken, dan van wat anderen er allemaal voor ideeën er over op na houd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2008 21:50

LeChat schreef:
Dine schreef:Iemand trouwens een tip voor een goedkope trouwjurk in omgeving Zuid-Holland? 8)

Allereerst bedankt voor je verslag van de Goudse juwelier. :D Wij weten doorgaans ook zelf heel goed wat we willen, dus wat dat betreft zullen wij daar ook vast wel kunnen slagen, ondanks de minnen :wink:.

En dan nu je trouwjurk: ik heb 'm besteld bij Anastasi (www.anastasi.nl), ideaal als je echt een unieke trouwjurk wilt -ze maakt ze zelf- en de prijzen vallen ook reuze mee. Volgende week ga ik de mijne in het echt zien en voor 't eerst passen, maar tot nu toe is de indruk heel goed. Ik heb (ook hier op RW) ook alleen nog maar positieve verhalen over haar gehoord.

Kunnen daar ook knippaketten gekocht worden?
Dat is namelijk niet overal en daar ben ik uit eindelijk wel naar opzoek (zover je nu al van zoeken kan spreken :mrgreen: )

Waar je goedkoop trouwpakken kan krijgen weet ik wel. Op moment bij Suit sensation in Woerden: 150 euro. (ze gaan binnen kort wel weg) Ze hadden er 1 die als gegoten zat bij mijn vriend en die hangt dus alvast in de kast 8)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 nov 2008 08:42

Op huwelijkscursus? Eh, nee, nooit gedaan. Ik snap het idee ook niet helemaal: de cursus is bedoeld om elkaar beter te leren kennen, om je beter op het huwelijk voor te bereiden... maar dat is toch tegenovergesteld aan het idee, met elkaar te trouwen? Je maakt toch pas huwelijksplannen als je elkaar door en door kent en je elkaars slechte buien ook al eens hebt meegemaakt? Nou ja, we reflecteren zelf heel erg veel (komt door onze studies/beroepen :mrgreen: ), dat scheelt misschien.
En er zijn vast stellen die er veel baat bij hebben.

Ik zou overigens eerder voorstellen, een dergelijke partnercursus na een aantal jaar huwelijk te doen... dan zijn vaak (ongemerkt) de eerste problemen er ingeslopen, weten mensen vaak niet meer wat elkaars verwachtingen zijn, reflecteren ze hun relatie minder, enz, enz.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 08:48

elkaar door en door kennen? hahahah iemand die 25 jaar getrouwd is kennen elkaar nog niet eens door en door.

Als je niet weet wat een huwelijks/liefde is cursus is..... Het ging voor mij namelijk om bepaalde zaken: gezelligheid, dingen met elkaar delen met andere stellen. Meer ga ik hier niet over in, dat wordt te persoonlijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2008 12:05

Wij hebben weinig samen voorbereid. Ik zoek de dingen uit, laat het aan mijn man zien, en als hij het echt niks vind zoek ik verder.
Hij moest van mij wel verplicht mee naar de locaties. Verder handelde ik het gewoon af. Ik hoef van mij niet persé samen een avond eraan te zitten. Mijn man heeft zeker zijn eigen mening, maar die dingen vindt hij niet belangrijk genoeg om zijn mening over te hebben.
Ik ben ook maar gewoon naar zijn moeder geweest voor alle namen en adressen van zijn familieleden. Hij heeft ze toch niet.
We hebben wel boeken gelezen voor we trouwden. Ook hebben we samen veel gebeden. Dat vond ik veel belangrijker om echt samen te doen, om zo voorbereid ons huwelijk in te gaan, in plaats van al die regeldingetjes samen te doen.
We hebben ook samen een paar huwelijksformulieren doorgelezen, om te kijken welke we wilden (die oude uit de statenvertaling sowieso echt niet), omdat dát toch de basis van ons huwelijk zou zijn. De liturgie heb ik verder helemaal opgesteld. De tekst hadden we gewoon, omdat we veel met die tekst hebben.
Mijn man vond het al snel best. Hij is kritischer als het gaat om de opvoeding van ons kindje, om inrichting in huis zelfs, om klussen in huis. Nouja, prima. Vooral dat klussen heb ik niks mee, dus laat hem dat lekker doen. Je moet ook niet alles samen willen doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 18 nov 2008 14:20

Gerdien B. schreef:
LeChat schreef:

Dat is namelijk niet overal en daar ben ik uit eindelijk wel naar opzoek (zover je nu al van zoeken kan spreken :mrgreen: )

Waar je goedkoop trouwpakken kan krijgen weet ik wel. Op moment bij Suit sensation in Woerden: 150 euro. (ze gaan binnen kort wel weg) Ze hadden er 1 die als gegoten zat bij mijn vriend en die hangt dus alvast in de kast 8)

Bij Elselina in Bodegraven verkopen ze ook knippakketten, die doen het vaak.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 15:24

Zo, de liturgie is bijna klaar (op twee kinderliedjes na, wie weet nog leuke kinderliedjes voor een trouwdienst?)

De meeste adressen zijn verzameld.

De tekst voor in de trouwkaart is ook bijna af.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 nov 2008 18:30

MissF schreef:Je moet ook niet alles samen willen doen :D

Inderdaad. Het ligt er ook aan wat je liefdestaal is ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2008 18:50

Zonnetje schreef:
Gerdien B. schreef:
LeChat schreef:

Bij Elselina in Bodegraven verkopen ze ook knippakketten, die doen het vaak.

Mijn moder heeft daar al ervaring mee en ook met Speksnijder. Zij gaf aan dan liever naar Speksnijder te gaan omdat ze daar beter geholpen wordt als er dingen waren.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2008 19:08

Gerdien B. schreef:
LeChat schreef:En dan nu je trouwjurk: ik heb 'm besteld bij Anastasi (www.anastasi.nl), ideaal als je echt een unieke trouwjurk wilt -ze maakt ze zelf- en de prijzen vallen ook reuze mee. Volgende week ga ik de mijne in het echt zien en voor 't eerst passen, maar tot nu toe is de indruk heel goed. Ik heb (ook hier op RW) ook alleen nog maar positieve verhalen over haar gehoord.

Ehm, dat zou ik niet weten. 'k Heb haar er in ieder geval niet over gehoord en er ook niets over op de website gelezen, maar er ook niet naar gevraagd. Mijn moeder vindt het naaien van een toga al ingewikkeld genoeg, geen trouwjurk erbij dus 8).
Jouw moeder zou dat dan toch doen hè, Gerdien, niet jijzelf toch?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2008 19:20

jazeker, heb het haar voor de zekerheid nog is gevraagd vandaag en ze wil het zeker doen. Wel met de opmerking dat we op moesten schieten. Een nichtje die nu bij mijn ouders in huis zit, heeft ook gevraagd of ze haar bruidsjurk wil maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 19:21

Wie weet er nog leuke kinderliedjes voor een trouwdienst?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2008 19:22

Gerdien B. schreef:jazeker, heb het haar voor de zekerheid nog is gevraagd vandaag en ze wil het zeker doen. Wel met de opmerking dat we op moesten schieten. Een nichtje die nu bij mijn ouders in huis zit, heeft ook gevraagd of ze haar bruidsjurk wil maken.
Ah, dan krijgt ze het er druk mee! Wel heel leuk en speciaal dat ze het wil doen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2008 19:25

Ik had het mijn moeder ook wel willen vragen, maar ik ben dan n beetje bang dat het niet iets is wat ik echt graag wil. Mijn moeder heeftie van haar zelf ook gemaakt en twee van haar dochters.

Terug naar “Archief”