Moderator: Moderafo's
snicker schreef:Hoe denkt men hier over voorbehoedsmiddelen? En dan wil ik met name stil staan bij het fenomeen overbevolking en mileuvervuiling. Er zijn denk ik teveel mensen op de aarde, de natuur lijdt eronder. Hoe gaan we in dat licht om met "gaat heen en vermenigvuldigt u"?
elvira (gast) schreef:@Evelien: over zo milieuvriendelijk proberen te leven heb ik ook al eens bij het topic 'natuurlijk leven' geschreven... IN het kort komt het erop neer, dat we:
- weinig vlees, veel (seizoensgebonden) groenten eten (vlees alleen van de bio-slager, vanwege de prijs eten we dus niet zoveel vlees, maar dat vinden we ook onzin..)
- zo min mogelijk de auto gebruiken: mijn man en ik hebben beide een treinabonnement/kortingskaart en reizen zo veel mogelijk met het openbaar vervoer
- zo min mogelijk stroom/energie verbruiken (bij ons staat meestal de verwarming maar in 1 ruimte tijdelijk aan... van een warme trui aantrekken is ook nog nooit iemand slechter geworden)
Over kinderen:
Met gemiddeld 2,2 kind blijft het natuurlijk evenwicht bewaard... alleen: dat werkt in de praktijk natuurlijk niet, dus hopen we 2 of evt. 3 kinderen te krijgen!
Lalage schreef:Snicker: denk je nou echt dat mensen hun beslissing om proberen kinderen te krijgen laten afhangen van de overbevolking enzo? Dat staat gevoelsmatig toch mijlenver van elkaar af.
Is het niet veel meer de vraag hoe je omgaat met het milieu terwijl je kinderen hebt? En hoe je de kinderen vervolgens opvoedt? Ik zie kinderen als een zegen van God en zie die factor niet als reden om het aantal geboortes te beperken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten