Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 nov 2008 14:46

meissie88 schreef:
ChupaChups schreef:Ik ga lekker in de zon zitten buiten, ipv in huis werken.

Zon? Waar? oeps-smile

Hier! 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 nov 2008 15:28

Over huishouding gesproken. Wij zijn weer lekker bezig geweest. Onze koelkast/diepvries is kapot gegaan van de week. Dus zondagavond hebben we alles uit de koelkast en diepvries in de tuin gezet. Bleef nog redelijk goed. We waren helaas vergeten alles goed af te sluiten, dus onze vleeswaren zijn opgeknaagd door de katten in de buurt.
Vanmiddag komen ze een nieuwe koelkast/diepvries brengen en de oude ophalen. Ik dacht: laat ik ff controleren of die echt leeg is.
Ligt er nog een pak ijsjes in de diepvries (en een hoop smeltwater enzo) en paprika's en tomaten in de koelkast. De tomaten waren nog goed, maar de paprika's zeker niet. Het zit al vanaf zondag in een koelkast die het niet doet, dus dat ding stinkt als een bunzing naar verrotte paprika. Lekker dan :D Ik zal blij zijn als de nieuwe er staat, blinkend schoon en wit. Die hoef ik het eerste jaar vast niet te poetsen :D

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 06 nov 2008 17:03

Ik doe vandaag niets in het huishouden. Doekje over het aanrecht en kook/eetspullen opruimen en dat was het wel weer.

Oei, dat klinkt niet zo lekker Acire. Maar een nieuwe koelkast is dan wel weer fijn!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 nov 2008 17:15

Acire schreef:Over huishouding gesproken. Wij zijn weer lekker bezig geweest. Onze koelkast/diepvries is kapot gegaan van de week. Dus zondagavond hebben we alles uit de koelkast en diepvries in de tuin gezet. Bleef nog redelijk goed. We waren helaas vergeten alles goed af te sluiten, dus onze vleeswaren zijn opgeknaagd door de katten in de buurt.
Vanmiddag komen ze een nieuwe koelkast/diepvries brengen en de oude ophalen. Ik dacht: laat ik ff controleren of die echt leeg is.
Ligt er nog een pak ijsjes in de diepvries (en een hoop smeltwater enzo) en paprika's en tomaten in de koelkast. De tomaten waren nog goed, maar de paprika's zeker niet. Het zit al vanaf zondag in een koelkast die het niet doet, dus dat ding stinkt als een bunzing naar verrotte paprika. Lekker dan :D Ik zal blij zijn als de nieuwe er staat, blinkend schoon en wit. Die hoef ik het eerste jaar vast niet te poetsen :D

Ja dat hebben wij ook gehad. Alles was er wel uit maar we hebben ongeveer een maand zonder koelkast/vriezer gedaan (we hadden alleen een minikoelkastje voor 't hoog nodige. En toen was ik de vriesladen vergeten schoon te maken. Echt erg!
Ergste van alles was dat m'n zwager kwam om er naar te kijken en die deed de stekker in 't stopcontact en hij deed het gewoon weer! Echt raar, we weten nog steeds niet hoe het kan maar hij doet het nog steeds!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 nov 2008 18:13

liefie schreef:Zelfs de poes is heel goed afgericht en maakt geen bende van het huis enz (gelukkig :lol: )
En als ze wel gaat krabben enzo is de plantenspuit een goede remedie, katten houden niet van nat en op die manier worden ze bang van de plantenspuit en niet van jouw handen (zoals als je d'r een tik zou geven).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 nov 2008 18:32

der naam roepen en foei erbij werkt erg goed :lol: Ik hoef ze niet eens aan te raken haha.
Mijn man gaat zo de afwas doen en vanavond moeten we de bedden nog opmaken (zijn lekker verschoond) en dan is alles schoon en netjes heerlijk.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 nov 2008 19:44

Ah, dan hebben jullie een makkelijke getroffen :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 nov 2008 20:43

je moet er van houden natuurlijk, maar ik vind honden toch echt gemakkelijker dan katten... veel beter 'op te voeden'. Ze leren meer dingen, heb ik het idee. Een kat doet toch vooral wat-ie zelf wil, geloof ik.

Als mijn man bijvoorbeeld de stofzuiger pakt, gaat onze hond meteen in zijn mand liggen, omdat-ie weet dat hij geen aandacht gaat krijgen (en onze hond weet dat hij, als manlief klaar is, zelf ook gestofzuigd wordt ... 8) en nee, dat is niet zielig... onze hond vindt het heel fijn... stofzuiger op de laagste stand en hij is weer overtollig haar kwijt... :mrgreen: ) ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 nov 2008 20:49

ik ben niet bekend met honden opvoeden maar die dagen dat ze er nu is gaat ze op de bontkussen liggen en blijft ze liggen.
Als we weg gaan moet ze in de bijkeuken dan verhuis ik der etensbak enz en dan komt ze gelijk met je mee makkelijk hoor.
En een kat hoef je niet uit te laten dat is voor ons erg belangrijk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 nov 2008 20:50

persooonlijk hou ik meer van honden dan van katten :wink:

even terug naar het huishouden, ben helemaaaaaaal niet lekker (vooral honds en honds moe) dus van de week schiet het er even bij in. Ben wel gewoon aan het doorwerken. De badkamer moet nog even en voor de rest even dweilen. Maar goed, morgen weer een dag. Misschien ben ik dan wel beter.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2008 09:41

Brr, ik hoef helemaal geen dieren in huis, niet ‚‚n. Als ons kindje later ooit een konijn ofzo wil, dan mag het bij uiterste uitzondering BUITEN, maar binnen vind ik dieren echt vies.
Het hondje van mijn schoonouders is schattig, maar daar kan ie de hele dag lekker buiten rondhollen, dat vind ik ideaal voor zo'n hondje.
Maar hier in huis, echt niet :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 nov 2008 10:36

Wij hebben ook een hond (zwarte labrador). Een schat van een beest, maar ik heb inderdaad weleens gewenst dat ze er niet was...al die haren :roll:
Maar goed, op het moment verliest ze zo goed als niets, dus dan is het wel weer leuk, alleen kan je dweilen wat je wil, maar hondepootjes zie je altijd...en daar word ik ook weleens gefrustreerd van, maar goed, het is wel gezellig :mrgreen:

En als je dan ook nog een knipoog krijgt:
Afbeelding

Zo...en nu weer over het huishouden :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 07 nov 2008 10:55

wij hebben binnen een hond en een kat en twee dwergpapegaaien
ik kan dus idd blijven stofzuigen en pootjes weg dweilen.
Maar t zijn allemaal schatten, dus ja :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 nov 2008 10:59

... wij hebben alleen een Zwitserse (witte) herdershond... een haar dat hij verliest! Niet normaal!
Maar hij is wel erg lief en heel schoon op zichzelf! :lol: (nauwelijks hondengeur, alleen veel haren waar je niet tegenaan kunt stofzuigen... dat doen we dus ook maar 2 x per week ... vaker heeft toch geen zin :mrgreen: )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 nov 2008 11:01

Zo, ik heb heel veel gestreken, een was in de machine gedaan en 1 opgehangen. Veel zooi van manlief opgeruimd en ga zo nog even door het huis rausen. Dan nog de wekelijkse boodschappen en wat meer strijk vanavond en dan is het voor vandaag hopelijk weer gedaan.

Terug naar “Archief”