Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 04 nov 2008 20:02

ChupaChups schreef:Als je een vette huid hebt, móet je wel... :roll: Dus als je zo'n gave huid hebt dat alleen water volstaat, heel mooi. (maar er zitten wel altijd nog bacterien en vuil op ook al zie je het niet)
Maar dan nog...helemaal nooit geen zeep...
Ik ben ook niet van elke dag douchen hoor, wat iedereen doet geloof ik. Te hygienisch is niet goed.
Maar mensen vinden mij vies als ik zeg hooguit 2 keer per week te douchen.
Nooit zeep gebruiken vind ik persoonlijk viezer.

hehe... gelukkig nog iemand :D
Ik douche meestal 3 keer in de week... en was af en toe tussendoor...
Maar ik vind het sunt van het water om iedere dag te douchen... En volgens mij is het ook niet echt nodig...

Vroeger ging toch iedereen alleen op zaterdagavond voor de kachel in de tobbe?
(Allemaal in dezelfde dan ;) )

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 nov 2008 20:04

Zelf douche ik om de dag, vind dat ook wel genoeg.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 20:21

Ach, het is deels ook psychisch hoor. Nouja, natuurlijk zit je ook vol bacterien. Maar je krijgt er niks van :D
Ik ben opgegroeid in een heeeeeeeel erg schoon huishouden en heb daar een tic van meegekregen op mezelf denk ik ;) Ik voel me echt vies na een dag. En dat is dan ook wel zo, maar is deels echt wel psychisch dat ik er last van heb.

Tegenwoordig was ik niet meer elke dag mijn haren. Dat deed ik altijd, soms zelfs twee keer. Maar daar wordt het zo raar van. Ik heb wel de goede shampoo gevonden, maar om de dag wassen blijft het toch iets mooier van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 nov 2008 21:21

Ik stap elke ochtend even onder douche, anders wordt ik pas rond 12 uur wakker. Ben er altijd zo weer onder uit en ik was mij 2 keer per week met zeep en ook 2 keer per week mijn haren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 nov 2008 10:04

Ik douche mij iedere morgen. Na het douchen lekker insmeren met bodylotion, dagcreme op, beetje opmaken en daarna schone kleding aan.
Heerlijk! Mijn haar was ik om de dag en mij helemaal inzepen doe ik ook om de dag. Verder gebruik ik voor mn gezicht een aparte face wash.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 nov 2008 10:26

Ik was m'n gezicht ook nooit met zeep, omdat mn huid daar heel erg droog van wordt. Heel mn gezicht trekt dan... :?
Verder douche ik elke morgen, ik schuim me niet in ofzo, gewoon mn haar wassen onder de douche, afsproeien en klaar. 1 keer per week lekker in bad en dan wel met badschuim... Als ik dat vaker doe is m'n huid 1 grote plak schuurpapier.
En van bodylotion enzo krijg ik exceem, dus daarmee insmeren na het douchen heeft ook geen zin :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 nov 2008 10:54

Ik douche me elke werkdag 's morgens, was ook elke morgen mn gezicht met een face wash en elke dag mijn haar. Als ik mijn gezicht niet was met die face wash voelt het heel de dag heel vettig aan, en ik gebruik elke dag schuimgel in mijn haar en heb het los hangen dus als ik het niet was ziet het er de volgende dag niet uit! Alleen nu met klussen douche ik niet op zaterdagmorgen, maar lekker na het klussen en dan sla ik zondagmorgen ook wel 's over en was ik me alleen ff.
Na het douchen dep ik mijn gezicht nog met tonic en daarna smeer ik er een dagcreme op.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 07 nov 2008 11:57

Ik douche meestal 's avonds, soms 's ochtends nog een keer extra. Ik herken wel wat MissF zegt. Volgens mij zit het een beetje tussen m'n oren. Maar ik wel echt elke dag douchen.
Meestal ook wel elke dag m'n haar. Dan zit het tenminste :lol:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 nov 2008 16:21

Ik douche ook echt wel elke dag. Vorige week kon ik 2 dagen niet douchen omdat ons riool verstopt zat. Echt 'n ramp! Toen ik heb ik me gewoon maar even gewassen maar ik stap normaal gesproken elke morgen onder de douche. M'n haren was ik om de dag met shampoo, de andere dag alleen met water. Om de dag moet ook echt anders is het vet.
Zeep gebruik ik elke dag. Na het douchen smeer ik me in met bodylotion en m'n gezicht dep ik met tonic en daarna dagcreme.
M'n man is van huis uit niet gewend om vaak te douchen maar van mij moet hij elke dag dus dat doet ie meestal braaf elke avond.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 nov 2008 22:34

Ik douche me eigenlijks iedere dag 's morgens. Behalve op zaterdag dan douche ik vaak 's avonds en dan douche ik zondags niet. Vind 's morgens douchen veel lekkerder als 's avonds. Voel me dan lekker fris. Als ik douche was ik m'n haar ook, anders zit wil het ook totaal niet zitten. Zit alle kanten op en het voelt gewoon raar aan. Zeep me altijd in met badschuim. Heb n hele vette huid, gebruik voor m'n gezicht een reinigingslotion of fash wash, scrub creme en nog een 1 of ander goedje. Douche ik, dan doe ik dat ook, behalve wanneer me gezicht erg droog is. Maar dat is maar n heel enkele keer. Cremes gebruik ik helemaal niet, alleen bodymilk voor na het scheren maar verder niet. Ben zelf wel iemand van de creames, maar heb al een hele vette huid, als ik dan ook nog eens van alles erop ga smeren komen er alleen maar meer pukkels :(.

En heb ik erg gezweet o.i.d. dan stap ik 's avonds gewoon nog een keer onder de douche. Zou het liefst 's morgens uitgebreid douche, en me 's avonds gewoon eventjes heerlijk afspoelen en dan het bed in. Magoed daar begin ik maar niet aan, beetje teveel van het goede. Vind het gewoon heerlijk om te douchen, alleen als ik bij iemand aan het logeren ben, dan heb ik vaak wel zoiets van ja..... staat het wel netjes om iedere morgen onder de douche tegaan? Dan doe ik het vaak om de dag, maar voel me dan helemaal niet fris, helemaal niet als ik ongesteld ben....

Champoo en cremespoeling gebruik ik van de Lidl, badschuim en bodymilk/lotion verschillend, meestal is het wel van cadeautjes. En anders is het wel 1 die ik ergens tegen kwam, waarin ik dacht, die is lekker. Reinigingslotion/fash wash/scurb creme van de kruidvat. Scheergel van de DA. Als haarschuim gebruik ik de rose voor krullen van Taft, haarlak van Proset en gebruik soms ook nog een gelachtig goedje.

Heel soms doe ik een beetje mascara op, maar heb het eigenlijks als heel lang niet meer gebruikt. Vind wel mooi, maar het hoeft niet perse van mij. Lelijk ben ik toch al :P.....
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 nov 2008 22:42

Hmm ik douche me minstens om de dag, omdat ik heel gauw vet haar heb, en dat vind 'k zo ranzig staan :? en omdat ik 1 of ander soort roos heb dat op psoriasis lijkt, en dr speciale (rot)shampoo voor moet gebruiken
Dus gruwelijk spul, maar 't is beter dat ik 't wel gebruik, omdat ik anders allemaal korstjes krijg :-&
Verder smeer ik me na 't douchen in met bodylotion van Dove, vraag me niet welke :lol:
En 'k kreeg gister de tip om m'n gezicht 1 of 2x per dag te wassen met Zwitsal, zeepvrije wasgel, en daarna in te smeren met Sudo-créme, schijnt érg goed te helpen tegen pukkels enzowwww...We zullen 't zien! :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 nov 2008 23:39

Regelmatig (vaak) douchen is inderdaad wel zo fris. 'k Had deze week maar liefst 2x een cliënt op gesprek met een flinke lijflucht... da's zó smerig! :shock:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 nov 2008 08:23

LeChat schreef:Regelmatig (vaak) douchen is inderdaad wel zo fris. 'k Had deze week maar liefst 2x een cliënt op gesprek met een flinke lijflucht... da's zó smerig! :shock:

mijn vriend douched zich elke dag puur omdat als hij niet douched dan heeft hij een beetje last van lijflucht. Gelukkig douched hij zich elke dag. :mrgreen: :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 nov 2008 08:25

Haha, Evelien, da's de juiste manier om ermee om te gaan inderdaad. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 nov 2008 08:28

LeChat schreef:Haha, Evelien, da's de juiste manier om ermee om te gaan inderdaad. :wink:

niet extreem hoor.

Maar sommigen zweten nou eenmaal best en bepaalde mensen hebben een afwijking in hun transpireersysteem. Heb ooit een keer een programma gezien daarover.

Terug naar “Archief”