Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Vraagje tussendoor: wat moet je eigenlijk doen met uit elkaar gevallen Bijbels die niet meer te lezen zijn?
Niet echt eerbiedig om bij het oud papier te doen. Verbranden? Of bewaren?
caprice schreef:Vraagje tussendoor: wat moet je eigenlijk doen met uit elkaar gevallen Bijbels die niet meer te lezen zijn?
menachem schreef:in het jodendom is het zeer oneerbiedig om in Bijbels te krassen of ze weg te smijten.
daar begraaft men ze.
ik vind dat peroonlijk een mooie symboliek.
menachem schreef:caprice schreef:Vraagje tussendoor: wat moet je eigenlijk doen met uit elkaar gevallen Bijbels die niet meer te lezen zijn?
in het jodendom is het zeer oneerbiedig om in Bijbels te krassen of ze weg te smijten.
daar begraaft men ze.
caprice schreef:menachem schreef:caprice schreef:Vraagje tussendoor: wat moet je eigenlijk doen met uit elkaar gevallen Bijbels die niet meer te lezen zijn?
in het jodendom is het zeer oneerbiedig om in Bijbels te krassen of ze weg te smijten.
daar begraaft men ze.
Ikzelf heb er ook moeite mee om er in te schrijven.
Ik kan het ook slecht verdragen als men een Bijbel op de grond legt, of er iets anders bovenop legt.
caprice schreef:Ik kan het ook slecht verdragen als men een Bijbel op de grond legt, of er iets anders bovenop legt.
JopieK schreef:de moslims doen eerst allerlei reinigingsrituelen voordat ze de Quran vastpakken. Mijn Bijbels liggen overal verspreid, ik vind dat zeker geen bezwaar, de Bijbel is dan welliswaar het Woord van God, maar heb d'r meer moeite mee als ie in een afgesloten vitrine ligt dan dat er altijd een exemplaat binnen handbereik ligt.
menachem schreef:caprice schreef:Ik kan het ook slecht verdragen als men een Bijbel op de grond legt, of er iets anders bovenop legt.
Ja, Caprice dat voel ik precies zo. Ik bestierf het bijna eens toen een vriend bij mij thuis m'n Bijbel als ondersteuning van z'n voeten wilde gebruiken!
Moslims vinden het ook raar wanneer sommige christenen zon verfomfaaid Bijbeltje uit hun broekzak halen.
Ikzelf voel het netzo als jij.
Equilibrist schreef:Vandaar ook die jat, toch?
En weg smijten, tja dat vind ik ook zo negatief.
Ik bewaar ze gewoon!
caprice schreef:menachem schreef:caprice schreef:Ik kan het ook slecht verdragen als men een Bijbel op de grond legt, of er iets anders bovenop legt.
Ja, Caprice dat voel ik precies zo. Ik bestierf het bijna eens toen een vriend bij mij thuis m'n Bijbel als ondersteuning van z'n voeten wilde gebruiken!
Moslims vinden het ook raar wanneer sommige christenen zon verfomfaaid Bijbeltje uit hun broekzak halen.
Een Bijbel hoort een ereplaats te krijgen!
En de zware grote Bijbel met kanttekeningen hoort niet onder de hoek van de bank omdat de poot afgebroken is.
Aslan schreef:Een jaar of wat terug vond ik ook dat de Staten Vertaling de beste vertaling was. Ik ging stage lopen in het buitenland (waar ik ook ben blijven hangen), en merkte iets raars op toen ik even terug kwam voor een korte vakantie na 5 maanden: ik snapte de SV helemaal niet meer!
caprice schreef:Aslan schreef:Een jaar of wat terug vond ik ook dat de Staten Vertaling de beste vertaling was. Ik ging stage lopen in het buitenland (waar ik ook ben blijven hangen), en merkte iets raars op toen ik even terug kwam voor een korte vakantie na 5 maanden: ik snapte de SV helemaal niet meer!
Ben je dan wel blijven lezen in het buitenland?
JopieK schreef:caprice schreef:menachem schreef:caprice schreef:Ik kan het ook slecht verdragen als men een Bijbel op de grond legt, of er iets anders bovenop legt.
Een Bijbel hoort een ereplaats te krijgen!
En de zware grote Bijbel met kanttekeningen hoort niet onder de hoek van de bank omdat de poot afgebroken is.
De Bijbel op zich is niet heilig, bedenk dat wel! Hooguit de grondtekst voor zo ver deze er eensluidend is, maar zelfs dan. Dus iedereen kan doen en laten met de Bijbel wat ie zelf goed vindt (uiteraard zijn er grenzen, maar die zijn er met andere boeken ook).
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten