Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 nov 2008 14:47

als je iedere dag iets in je huis doet en het bijhou... ik vind het juist ontzettend weinig, vind het heerlijk als alles schoon is maar poets echt niet iedere dag ofzo... Heb iig voldoende tijd over :mrgreen:

hier wat foto's van de vakantie:
Afbeelding
Sarah geeft de pop borstvoeding als ik Eva Lynn geef :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En onze lachende oliebol :oops: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

zoals je ziet heeft ze een voorkeurshouding voor rechts, houden ze op het cb goed in de gaten, maar ze vind het naar links kijken echt niet leuk...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 nov 2008 14:54

Leuke foto's Lammetje!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 nov 2008 14:55

Wat wordt ze groot zeg!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 nov 2008 14:56

Je hebt prachtige meiden Lammetje!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2008 15:25

Leuke foto's Lammetje. Sarah wordt zo groot! Ik kan me nog herinneren dat ze net geboren was....

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 nov 2008 15:39

MissF schreef:
*Annet* schreef:Stel je dan je eigen plezier niet boven dat van je kind?

Deels wel ja. Wij hebben heel bewust voor ons kindje 'gekozen', en het kindje zal zeker het middelpunt van ons leven worden (is het nu zelfs al), maar het is niet ALLES. We hebben allebei niet voor niks onze opleiding gedaan, we houden bewust ook onze avonden samen. Juist met een kindje lijkt me dat nodig, omdat je volgens mij als man en vrouw zo snel uit elkaar kunt groeien. Dat willen we ten koste van alles zien te voorkomen.
Daarnaast, als een kindje na een jaar nog niet gewend is op het kdv, dan wordt het een ander verhaal, dan zal ik idd een andere baan gaan zoeken en 16 uur gaan werken i.p.v. 24 en hoop ik dat opa en oma 1 dag op willen passen in geval van nood.
Maar ik persoonlijk vind niet dat je alles op moet geven voor je kinderen, je bent zelf ook nog gewoon mens, met behoeftes.

Kun je dit ook motiveren uit Bijbels oogpunt?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 04 nov 2008 16:00

Leuke foto's Lammetje!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 nov 2008 16:06

Zo wat is Sarah alweer gegroeid :-) Leuke meiden!!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 nov 2008 16:07

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door liefje op 10 dec 2008 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 nov 2008 17:02

Hele mooie foto's Lammetje.
Echt leuk zo 2 van die meiden.

Liefje: mooie foto hoor van Danique, zo te zien is het echt hollands welvaren.
Echt een mooi meisje om te zien, leuke kleertjes ook!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 04 nov 2008 17:15

Liefje: Wat wordt het haar van Danique al lang! Laat je het groeien?
Leuke foto, hoor.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 nov 2008 18:01

Bedankt, Haar haren laat ik zeker groeien, ze heeft heel mooi dik en veel haar, :) En ik hou nogal van opsteken, vlechten, knotjes, knipjes, klemmetjes enzovoorts :D
Laatst gewijzigd door liefje op 10 dec 2008 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 18:14

Ik begrijp best bepaalde reacties hoor, ik ben het er alleen niet mee eens. En dat soort dingen als: nu zeg je het, maar als het zover is....' zeggen mij totaal niks. Natuurlijk weet ik niet hoe het zal zijn.
Maar wij hebben gelukkig SAMEN voor ons kindje gekozen, en gaan dat kindje ook SAMEN opvoeden. Ik vind het zo ontzettend raar dat tegenwoordig vaak gezegd wordt: het kindje moet de moeder bij zich hebben. Waar is de papa in dit verhaal?
Gelukkig gaat mijn man óf 1 dag thuiswerken óf dag ouderschapsverlof nemen. Zodat ik 3 dagen werk, hij 4 dagen. Ons kindje gaat maximaal 2 dagen naar de opvang (nog geen idee wat voor opvang). Het is ook nog eens zo dat ik ook weekenden werk, dan hoeft het kindje dus helemaal niet weg.
Ik ben opgegroeid in een gezin waar papa en mama allebei werkten, maar mama had de mazzel dat ze 's avonds kon werken als papa thuis was. Tja, dat hebben wij helaas niet.
En natuurlijk lever je van alles in. Mijn man zal niet de carriere kunnen maken die hij wil. En ik voorlopig ook nog niet. En dat is helemaal niet erg om in te leveren. Maar ik vind het echt ontzettende onzin dat de moeder opeens alles op moet geven. Ik vind het egoistisch zelfs. Ik schaam me nu soms al een beetje dat wij al op die manier leven: man werkt fulltime, ik parttime. Ik ga minder werken, hij in principe niet. Waarom draaien we het allemaal niet een beetje om? Waarom nemen we niet samen de verantwoordelijkheid? Dat vind ik veel beter, zeker in een gelovig gezin, als ik heel eerlijk ben.

Maargoed, we zien het allemaal wel :D Eerst maar eens opvang regelen (wat ngo niet echt simpel is :? Ik vind altijd opa en oma oppassen niet zo fijn, en dat is ook amper mogelijk, een kdv een dorp verder zou kunnen, maar is totaal niet christelijk, dan is er nog een kleinschalig christelijk dagverblijf, ik hoop dat dat iets wordt)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 nov 2008 18:43

Als het zover is, vindt ik hetzelfde klinken als wie zien het allemaal wel, dan schuif je het toch ook op de lange baan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2008 18:48

Nouja, ik bedoel: we zien wel hoe we het dan ervaren. We hebben er nu eenmaal voor gekozen (en niet zomaar omdat dat goed voelt, maar met goede, zij het ook Bijbelse, redenen), om samen te blijven werken en ons kindje weg te brengen. Daar moet je tegenwoordig wel op tijd iets voor regelen hoor ;) Ik kan niet zomaar op mijn werk zeggen:' nee, ik vind het toch niks om terug te komen, ik blijf lekker weg.'
Ik ben 'gewoon' een half jaartje eruit, en kom gewoon terug, voor 4 uurtjes minder.

Maar ik ben serieus wel benieuwd, hoe andere mensen er dan tegenaan kijken, tegen de rol van de vader? Lijkt het jullie dan echt Bijbels dat alleen mama thuis is? en papa kindje naar bed brengt alstie uit zijn werk komt? Dat gaat helemaal tegen mijn gelovige gevoel in, daar kan ik persoonlijk echt niet zo bij eigenlijk. En ja, zo ben ik ook opgroeid, en ik heb een superjeugd gehad, maar dat is wel iets wat ik dus in de opvoeding van ons kindje echt anders hoop te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”