Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2008 20:07

Jo'tje schreef:Vakantie Bijbel Week denk ik...

Dat heet ook overal weer anders trouwens :)

aaah ik ging vroeger naar de vakantie-bijbel-school :) van verschillende kerken, was altijd wel tof

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 29 sep 2008 07:14

Heb een heerlijke zondag gehad, met een dienst die grotendeels op tieners was gericht en een duidelijke preek over de rol van de Wet(Torah) binnen het leven van een christen. En
’s avonds tienerclub geleid en een studie mogen doen over Gods stem verstaan.
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 10:30

overdag gewerkt, de dienst van 's middags was erg mooi, erg fijne dominee, een preek over het waarom van de Bijbel. Meer een soort bijbelstudie, doordat hij steeds weer ons meenam naar de Bijbel en teksten aanwees. Iets te lang alleen :) Maar we zijn korter gewend, dus dan is dit even wennen.
's avonds bij mijn schoonouders geweest, en over de preek doorgepraat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 okt 2008 08:56

's ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.
We hebben een andere preek geluisterd en 's avonds bij m'n schoonouders op visite geweest.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 okt 2008 09:10

Wij hadden 's ochtends aangepaste dienst, thema stil maar, huil maar. Altijd leuk en leerzaam. Dit keer een supergoede organist/pianist, ook altijd erg genieten!
's Middags niet geweest. Lag die nacht pas om half 3 op bed omdat ik aan de andere kant van NL had gewerkt 's avonds, dus kon wel even wat rust gebruiken...
pobody's nerfect

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 okt 2008 17:47

kwebbel schreef:'s ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.
We hebben een andere preek geluisterd en 's avonds bij m'n schoonouders op visite geweest.

Misschien moet je jezelf eens afvragen of die dominee on-Bijbels bezig is, in plaats van of het naar jou smaak is.
Als hij on-Bijbels bezig is wordt het tijd voor een gesprek met de kerkenraad, zo niet dat dan hoor je misschien toch te gaan, de hel dient tenslotte ook genoemd te worden, en ook de bijbel is soms somber en negatief, dat zal dan ook in een preek naar voren moeten komen, al moet dit natuurlijk wel in een Bijbels evenwicht blijven.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 okt 2008 19:25

Wullimpie schreef:
kwebbel schreef:'s ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.

Misschien moet je jezelf eens afvragen of die dominee on-Bijbels bezig is, in plaats van of het naar jou smaak is.
Als hij on-Bijbels bezig is wordt het tijd voor een gesprek met de kerkenraad, zo niet dat dan hoor je misschien toch te gaan, de hel dient tenslotte ook genoemd te worden, en ook de bijbel is soms somber en negatief, dat zal dan ook in een preek naar voren moeten komen, al moet dit natuurlijk wel in een Bijbels evenwicht blijven.

Kwebbel zegt toch niet dat die dominee onbijbels bezig is? Natuurlijk moet er over de hel e.d. gepreekt worden, maar wat heeft het voor zin om het daar altijd over het hebben. Is het niet voor mooier en meer tot Gods eer om te preken over wat Hij voor ons over had? Waarom Hem niet eren door hem te danken om dat Hij Zijn leven voor ons gegeven heeft en dat wij daardoor gered mogen worden. En dat evangelie straalt de hele Bijbel toch uit? Natuurlijk is het goed om over de hel te preken en dat de mens zondig is, dat moet ook zeker gebeuren. Maar moeten we juist niet nadruk leggen op God? Dit doet me denken aan wat de dominee tegen ons zei in de kerk: Wij mensen te kijken vaak naar ons eigen geloofsleven. Doen we het wel goed dat geloven en hebben we wel genoeg zondenbesef. Dat is opzich goed, maar 90 % van onze tijd moeten we zien op God en wat Hij doet. Het gaat niet om ons, maar om Hem.
Misschien bedoelde je je post anders, maar dan heb ik het verkeerd opgevat. Was er trouwens niet een topic hier over, het wordt anders nogal offtopic hier?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 okt 2008 17:47

Dat was nu precies mijn punt.
Als die dominee niet onbijbels bezig is, is het dan wel goed om weg te blijven.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 okt 2008 18:44

Als de nadruk alleen maar op de zonde en hel ligt in een preek, dan vind ik dat idd onbijbels.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 okt 2008 16:42

kirsten schreef:
Wullimpie schreef:

Kwebbel zegt toch niet dat die dominee onbijbels bezig is? Natuurlijk moet er over de hel e.d. gepreekt worden, maar wat heeft het voor zin om het daar altijd over het hebben. Is het niet voor mooier en meer tot Gods eer om te preken over wat Hij voor ons over had? Waarom Hem niet eren door hem te danken om dat Hij Zijn leven voor ons gegeven heeft en dat wij daardoor gered mogen worden. En dat evangelie straalt de hele Bijbel toch uit? Natuurlijk is het goed om over de hel te preken en dat de mens zondig is, dat moet ook zeker gebeuren. Maar moeten we juist niet nadruk leggen op God? Dit doet me denken aan wat de dominee tegen ons zei in de kerk: Wij mensen te kijken vaak naar ons eigen geloofsleven. Doen we het wel goed dat geloven en hebben we wel genoeg zondenbesef. Dat is opzich goed, maar 90 % van onze tijd moeten we zien op God en wat Hij doet. Het gaat niet om ons, maar om Hem.
Misschien bedoelde je je post anders, maar dan heb ik het verkeerd opgevat. Was er trouwens niet een topic hier over, het wordt anders nogal offtopic hier?
ik zeg idd niet dat de predikant on-Bijbels is! Natuurlijk moet er over de hel gepreekt worden, maar als een predikant het woordje "hel" of "verdoemenis" wel 50x uitspreekt in zijn preek van 45 minuten, dat wordt mij te gortig! ER kan geen grijntje blijdschap af! Daar word ik depressief van. Ik kan daar niet tegen. Dat is mijn beleving. Maar we gaan weer ontopic.

Afgelopen zondag moest ik nachtdienst doen, dus ik ben 's middags naar kandidaat van Olst geweest :) mooie preek!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 nov 2008 16:03

Tot nu toe een fijne zondag :)
Vanmorgen een rake preek, gewoon waar het op slaat. Dat wij als Christenen iets uit moeten stralen naar de mensen om ons heen. Dat als we God vragen of Hij ons helpt met praten over ons prachtige geloof, het ook lukt. Dat we bang kunnen zijn en zeggen dat het niet onze manier is, maar als we geloven dat het onze opdracht is, en als we geloven dat God ons zal helpen, dat het dan ook lukt.
Een beetje een radicale preek, maar dat vind ik heerlijk :D
Daarna zijn mijn schoonouders tot vanmiddag geweest, was ook erg leuk, en straks weer kerk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 nov 2008 20:05

Tot nu toe heb ik ook een goede zondag. Goede kerkdienst gehad, waarin we dankdag vierde en er besef was van de enorme rijkdom waarin we leven. Ook hebben we avondmaal gevierd, mooie link met dankdag. Verder veel gelachen, onze dominee was blijkbaar 10 jaar dominee in onze gemeente, leuke speeches kreeg hij als verassing:) Daarna lekker gewandeld door het bos. En vanavond heb ik nog mijn bidgroepje... Wel een zegenrijke zondag :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 nov 2008 07:26

Kwebbel: ik snap je helemaal! Kan er helemaal de kriebels van krijgen als een dominee zo doet. Aan de andere kant: als je gelooft dat er werkelijk mensen voor altijd verloren gaan, dan is dat ook wel iets om heel erg verdrietig van te worden :roll: Ik geloof dat God anders is en dat Hij niet wil dat je depressief de kerk uit komt.

Wij hadden gisteren een rustige zondag, alleen 's avonds zijn we naar bijbelkring geweest. Het ging over Noach. We hebben nu een serie over kinderbijbelverhalen en dan kijken we wat er in kinderbijbels staat, wat we zelf herinneren en wat er echt in de bijbel staat. Een interessante insteek waarbij we veel kunnen leren.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 03 nov 2008 09:22

Wij hebben ook een fijne zondag gehad. Waren bij mn schoonfamilie. 's Morgens kerk gehad, maar was leesdienst en dan is mijn concentratie minimaal. 's Middags wilden we naar andere kerk en toen we daar aankwamen bleek dat er 's avonds pas kerk was dus toen zijn we even bij vrienden geweest. Toen weer naar mn schoonfamilie voor het eten. En 's avonds weer teruggereden naar huis.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2008 02:30

esli schreef:Tot nu toe heb ik ook een goede zondag. Goede kerkdienst gehad, waarin we dankdag vierde en er besef was van de enorme rijkdom waarin we leven. Ook hebben we avondmaal gevierd, mooie link met dankdag. Verder veel gelachen, onze dominee was blijkbaar 10 jaar dominee in onze gemeente, leuke speeches kreeg hij als verassing:) Daarna lekker gewandeld door het bos. En vanavond heb ik nog mijn bidgroepje... Wel een zegenrijke zondag :D

wij hadden ook avondmaal.

Leuke anekdoters over geld. Geweldig. Het thema bij ons was: Geld liegt niet.

a.s. zondag hebben we een dienst wat in teken staat van Zending. k ben benieuwd.

Terug naar “Archief”