Jo'tje schreef:Vakantie Bijbel Week denk ik...
Dat heet ook overal weer anders trouwens
aaah ik ging vroeger naar de vakantie-bijbel-school

Moderator: Moderafo's
kwebbel schreef:'s ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.
We hebben een andere preek geluisterd en 's avonds bij m'n schoonouders op visite geweest.
Wullimpie schreef:kwebbel schreef:'s ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.
We hebben een andere preek geluisterd en 's avonds bij m'n schoonouders op visite geweest.
Misschien moet je jezelf eens afvragen of die dominee on-Bijbels bezig is, in plaats van of het naar jou smaak is.
Als hij on-Bijbels bezig is wordt het tijd voor een gesprek met de kerkenraad, zo niet dat dan hoor je misschien toch te gaan, de hel dient tenslotte ook genoemd te worden, en ook de bijbel is soms somber en negatief, dat zal dan ook in een preek naar voren moeten komen, al moet dit natuurlijk wel in een Bijbels evenwicht blijven.
ik zeg idd niet dat de predikant on-Bijbels is! Natuurlijk moet er over de hel gepreekt worden, maar als een predikant het woordje "hel" of "verdoemenis" wel 50x uitspreekt in zijn preek van 45 minuten, dat wordt mij te gortig! ER kan geen grijntje blijdschap af! Daar word ik depressief van. Ik kan daar niet tegen. Dat is mijn beleving. Maar we gaan weer ontopic.kirsten schreef:Wullimpie schreef:kwebbel schreef:'s ochtends naar de Kerk geweest, 's middags niet omdat ik de dominee gewoon niet mijn stijl vind. Voor mijn idee is hij te somber, te negatief, teveel op "de hel" preken e.d.
Misschien moet je jezelf eens afvragen of die dominee on-Bijbels bezig is, in plaats van of het naar jou smaak is.
Als hij on-Bijbels bezig is wordt het tijd voor een gesprek met de kerkenraad, zo niet dat dan hoor je misschien toch te gaan, de hel dient tenslotte ook genoemd te worden, en ook de bijbel is soms somber en negatief, dat zal dan ook in een preek naar voren moeten komen, al moet dit natuurlijk wel in een Bijbels evenwicht blijven.
Kwebbel zegt toch niet dat die dominee onbijbels bezig is? Natuurlijk moet er over de hel e.d. gepreekt worden, maar wat heeft het voor zin om het daar altijd over het hebben. Is het niet voor mooier en meer tot Gods eer om te preken over wat Hij voor ons over had? Waarom Hem niet eren door hem te danken om dat Hij Zijn leven voor ons gegeven heeft en dat wij daardoor gered mogen worden. En dat evangelie straalt de hele Bijbel toch uit? Natuurlijk is het goed om over de hel te preken en dat de mens zondig is, dat moet ook zeker gebeuren. Maar moeten we juist niet nadruk leggen op God? Dit doet me denken aan wat de dominee tegen ons zei in de kerk: Wij mensen te kijken vaak naar ons eigen geloofsleven. Doen we het wel goed dat geloven en hebben we wel genoeg zondenbesef. Dat is opzich goed, maar 90 % van onze tijd moeten we zien op God en wat Hij doet. Het gaat niet om ons, maar om Hem.
Misschien bedoelde je je post anders, maar dan heb ik het verkeerd opgevat. Was er trouwens niet een topic hier over, het wordt anders nogal offtopic hier?
esli schreef:Tot nu toe heb ik ook een goede zondag. Goede kerkdienst gehad, waarin we dankdag vierde en er besef was van de enorme rijkdom waarin we leven. Ook hebben we avondmaal gevierd, mooie link met dankdag. Verder veel gelachen, onze dominee was blijkbaar 10 jaar dominee in onze gemeente, leuke speeches kreeg hij als verassing:) Daarna lekker gewandeld door het bos. En vanavond heb ik nog mijn bidgroepje... Wel een zegenrijke zondag
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten