Kinderen en tv kijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 14:02

liefie schreef:Wij hebben geen tv gewoon omdat ik het spuuglelijk vind staan in een huiskamer. En een tvkast vind ik ook niet mooi.
Maar ik ben niet tegen tv kijken maar ik kijk niet alles. Wat ik wel kijk is het nieuws en opsporing verzocht enz. Maar dan allemaal via internet.
Maar dat vind ik niet fout. Bij mij thuis hadden we wel tv maar daar werd ook selectief gekeken en dat gaat al jaren goed.
Kijk als je selectief gaat kijken en het gaat goed, is er niets mis mee. Maar misschien een stomme vraag: Voel jij je niet schijnheilig als je via internet programma's kijkt en niet via een tv ? (ik bedoel het niet negatief ofzo, was zomaar een vraag!!!)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2008 14:05

Straks komt de wiebelwagen weer en dan kijk ik weer eens half mee.
Nu zit Annemiek teletubbies te kijken, maar die is nu erg moe en dan is het wel lekker want ze rust toch nog een beetje. Want naar bed gaan, dat doe je toch niet meer als je 4 bent.

Wij hebben tegenwoordig ook digitenne (1,2 en 3) en dat is zat. We kijken voornamelijk journaal en netwerk.... en ik vind het programma vermist erg leuk, komt vanavond weer geloof ik.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 31 okt 2008 14:06

Ik heb bij teletubbies dan weer meer het idee dat het raar is. Dan heb ik liever dat ze de wiebelwagen kijken.
Maar ja dat kan ook wel een kronkelige gedachte van mij zijn. :roll:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2008 14:08

kwebbel schreef:
liefie schreef:Wij hebben geen tv gewoon omdat ik het spuuglelijk vind staan in een huiskamer. En een tvkast vind ik ook niet mooi.
Maar ik ben niet tegen tv kijken maar ik kijk niet alles. Wat ik wel kijk is het nieuws en opsporing verzocht enz. Maar dan allemaal via internet.
Maar dat vind ik niet fout. Bij mij thuis hadden we wel tv maar daar werd ook selectief gekeken en dat gaat al jaren goed.
Kijk als je selectief gaat kijken en het gaat goed, is er niets mis mee. Maar misschien een stomme vraag: Voel jij je niet schijnheilig als je via internet programma's kijkt en niet via een tv ? (ik bedoel het niet negatief ofzo, was zomaar een vraag!!!)

Hoezo schijnheilig? Ik ben niet tegen tv ik vind het alleen geen mooi ding en daarom staat hij niet in onze kamer. Maar wij zijn er gewoon eerlijk over wij kijken televisie programma maar niet via een tv dat is toch precies hetzelfde hoor lijkt mij?
Dus als ik het goed begrijp vind jij een programma via een tv kijken ''goed'' en via internet ''schijnheilig'' haha ik zie er echt geen verschil in enige verschil dat ik weet is dat jullie voor je kabel betalen en wij kijken ''gratis'' tv. :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 14:08

Laura, kan je Nederland zingt ook niet via de site van eo bekijken?
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 14:13

*Annet* schreef:Laura, kan je Nederland zingt ook niet via de site van eo bekijken?

Nope, al geprobeerd. Ik verdenk mijn man ervan de Nederlandse invloeden buiten de deur proberen te houden. :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 14:13

Via internet tv kijken noem ik af en toe ook schijnheilig maar dat komt omdat die lui die ik ken die dat doen zo vroom als +_>?<#@ zijn en broeken en tv veroordelen maar bepaalde programma's ineens moeten bekijken. En dan nog tegen ons zeggen: je moet dit en dat es kijken via uitzending gemist. Nee, zei mijn man, dat doen wij niet. Dat programma wordt op zondag uitgezonden dus dat bekijken wij niet. (ff om te stangen dan) maar ik vind het verbazingwekkend dat bij sommigen hun principes ineens zo kunnen veranderen als het voor hun plezier is.
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 14:15

liefie schreef:
kwebbel schreef:Kijk als je selectief gaat kijken en het gaat goed, is er niets mis mee. Maar misschien een stomme vraag: Voel jij je niet schijnheilig als je via internet programma's kijkt en niet via een tv ? (ik bedoel het niet negatief ofzo, was zomaar een vraag!!!)

Hoezo schijnheilig? Ik ben niet tegen tv ik vind het alleen geen mooi ding en daarom staat hij niet in onze kamer. Maar wij zijn er gewoon eerlijk over wij kijken televisie programma maar niet via een tv dat is toch precies hetzelfde hoor lijkt mij?
Dus als ik het goed begrijp vind jij een programma via een tv kijken ''goed'' en via internet ''schijnheilig'' haha ik zie er echt geen verschil in enige verschil dat ik weet is dat jullie voor je kabel betalen en wij kijken ''gratis'' tv. :lol:
nee nee begrijp me niet verkeerd :oops: ik zal het zo proberen uit te leggen:
Ik ken iemand (wie doet er niet toe) die heeft geen tv omdat ze "zwaar" Christelijk zijn. Letten op uiterlijke dingen zoals het dragen van een hoed, lange rokken, haar opgestoken, kinderen naar een "zware" school van de Kerk, verbieden alles wat los en vast zit voor kinderen (zoals K3 e.d.) zijn tegen tv maar kijken ondertussen wel alles via Uitzending Gemist, zoals Bouw je droom, en alles wat los en vast zit.
Snap je wat ik bedoel ? Geen tv, maar wel alles kijken via internet. Dat bedoelde ik eenbeetje meer met schijnheilig. Maar ik wist tot jouw vorige plaatsing niet hoe of wat over jou persoonlijk. Vandaar :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 okt 2008 14:19

dat staat volgens mij gewoon in mijn eerste post?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2008 14:38

*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.

Hmhm... ik zal Dop en Kurk in de kantine eens vragen: Heej, ben jij voor mijn zonden gestorven? Ik verwacht natuurlijk een heel serieus antwoord terug.

Idd, vreemd dat de Mattheus-passion opeens totaal geen probleem is.

Weet je... gingen mensen Jezus maar wat meer nadoen....

pol schreef:
*Annet* schreef:Kijken jullie kinderen wel eens naar Elly en de Wiebelwagen? Ik zag dat op uitzending gemist en dacht dat dat misschien wel wat was voor de kinderen. Echter, ik heb het halverwege uitgezet. Op gegeven moment kwamen er 2 personen binnen de een was de blindgeborene en de ander zei: "Ik ben Jezus". Nee, dat vind ik te ver gaan. Een mens die Jezus naspeelt. Jezus was zonder zonden en is voor onze zonden gestorven, ik vind niet dat een mens Hem na mag spelen.

Ik vind de verteltrant van Elly schitterend, ze vertelt ontzettend boeiend. maar die dop en kurk vind ik ook spottend overkomen, dus van mij mogen ze het niet kijken.

Ach, Jezus leert ons dat we wat meer als een kind moeten worden. Misschien moet je daar eens mee beginnen. brrr, wat zijn volwassenen soms serieus ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 14:39

liefie schreef:dat staat volgens mij gewoon in mijn eerste post?
sorry niet gelezen, vandaar dat ik het vroeg. Whoops, sorry!! :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2008 14:55

Heb net nog Wiebelwagen gekeken. Verhaal over de hemelvaart. Ok, maar dat Dop en Kurk een beetje Jezus gaan zoeken in de lucht en dan bij een of ander beeld uitkomen, gaat me toch te ver, maar gelukkig zit er een knop op en zijn we nu de kamer aan het opruimen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2008 16:37

Wij hebben wel 2 televisies, en allebei totaal onzichtbaar als alle deurtjes dicht zijn, en we hebben ook geen tv kast :) Dus die argumenten hoeven niet perse te gelden :D (we hebben hem gewoon in de buffetkast staan, irritant laag, maar da's de bedoeling, dan kijken we ook minder makkelijk ;) En op de slaapkamer staatie in de linnenkast.
Wij wilden geen tv op een plek waar ie zichtbaar is, omdat we dan te snel het ding aan zetten voor niks, of om te zappen (waar ik dus wel echt tegen ben, zomaar een beetje zappen). En omdat ik tv's ook niet mooi vind ik kamers, en het ding absoluut niet het middelpunt is van ons bestaan.
Wij kijken nu heel erg weinig, maar soms vind ik het heerlijk, als ik erg moe ben ofzo, even op bed nog een programma kijken wat ik graag wil zien.

Ik denk dat ons kindje later erg weinig zal kijken, omdat we er zelf ook niet zo snel opkomen om het ding aan te zetten. Ik zit me soms een avond te vervelen, en om 10 uur denk ik: oja, ik had ook dat en dat programma even kunnen kijken.

Andries Knevel zei eens dat je de tv in een kamer moet zetten met alleen een vervelende harde stoel ervoor. Dan ga je niet zomaar iets zitten kijken.
Dat hebben wij een klein beetje geprobeerd over te nemen. Beneden moet eerst de salontafel leeggehaald worden voor we kunnen kijken, en op de slaapkamer ga ik niet zo snel zitten. Daardoor is de verleiding tot zappen (waarbij je mijns inziens makkelijk rotprogramma's tegen kunt komen) niet zo groot. En sowieso gaat de tv oevrdag nooit aan. Ik hoop dat we dat met ons kindje ook vol kunnen houden. Alleen Sesamstraat ofzo, dat vond ik vroeger op vakantie al fantastisch :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 okt 2008 19:41

Wij hebben dan 1,2 en 3 en we hebben de gids opgezegd, dus zodoende weten we ook niet meer wat er komt. Het journaal kijken we dan en dan zien we wel of we netwerk nog meepikken, manlief vind radar etc wel leuk en zaterdagavond kijken we altijd met zijn allen nederland zingt.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 31 okt 2008 21:20

Haha, die is leuk: een TV met een harde ongemakkelijke stoel ervoor :D
Tja, misschien werkt het.

Nou wij hebben geen TV. Vroeger ook nooit gehad thuis en geen seconde gemist. En ja, ik ben heel schijnheilig, want ik kijk bepaalde programma's lekker via uitzendinggemist 8) Boerzoektvrouw enzo, heerlijk.

Ik ben op zich niet tegen TV, maar ben bang dat er teveel tijd in gaat zitten, ik weet hoe ik ben. En daarom hoef ik hem niet.

Terug naar “Archief”