Wij hebben wel 2 televisies, en allebei totaal onzichtbaar als alle deurtjes dicht zijn, en we hebben ook geen tv kast

Dus die argumenten hoeven niet perse te gelden

(we hebben hem gewoon in de buffetkast staan, irritant laag, maar da's de bedoeling, dan kijken we ook minder makkelijk

En op de slaapkamer staatie in de linnenkast.
Wij wilden geen tv op een plek waar ie zichtbaar is, omdat we dan te snel het ding aan zetten voor niks, of om te zappen (waar ik dus wel echt tegen ben, zomaar een beetje zappen). En omdat ik tv's ook niet mooi vind ik kamers, en het ding absoluut niet het middelpunt is van ons bestaan.
Wij kijken nu heel erg weinig, maar soms vind ik het heerlijk, als ik erg moe ben ofzo, even op bed nog een programma kijken wat ik graag wil zien.
Ik denk dat ons kindje later erg weinig zal kijken, omdat we er zelf ook niet zo snel opkomen om het ding aan te zetten. Ik zit me soms een avond te vervelen, en om 10 uur denk ik: oja, ik had ook dat en dat programma even kunnen kijken.
Andries Knevel zei eens dat je de tv in een kamer moet zetten met alleen een vervelende harde stoel ervoor. Dan ga je niet zomaar iets zitten kijken.
Dat hebben wij een klein beetje geprobeerd over te nemen. Beneden moet eerst de salontafel leeggehaald worden voor we kunnen kijken, en op de slaapkamer ga ik niet zo snel zitten. Daardoor is de verleiding tot zappen (waarbij je mijns inziens makkelijk rotprogramma's tegen kunt komen) niet zo groot. En sowieso gaat de tv oevrdag nooit aan. Ik hoop dat we dat met ons kindje ook vol kunnen houden. Alleen Sesamstraat ofzo, dat vond ik vroeger op vakantie al fantastisch

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...