Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2008 10:02

Goeiehelp zeg, kun je, zonder dat het geboren is, al een beetje gek worden van je kindje? :oops: Het blijft maar bewegen en schoppen. Gister deed het gewoon pijn. De hele nacht door, stond ik even op voor het toilet, en ja hoor, kindje weer wakker.
Misschien helpt het echt, als haar/zijn papa voor het slapengaan even praat met zijn kindje, en zegt dat ze/hij rustig moet zijn ;) Hij was er namelijk vannacht niet. Wat een druktemaker.

De verloskundige die ik gister had is heeeeel nuchter. Niks is raar ofzo. Heerlijk! Dan zeg ik:' Ik had pas zo'n enorme dorst, maar ik vond het onzin om te gaan bellen hoor.'
Zij:' Oja, dat kan wel een keer gebeuren hoor. Volgende week moet je sowieso glucose prikken, dus dan zie je het vanzelf wel.'
Ik:' Al die kilo's, is dat normaal?'
Zij:' Oh, daar moet je je helemaal niet druk om maken, die zeggen helemaal niks.'

Heerlijk zo iemand :D Daar hou ik van. Ik maak mezelf ook niet zo snel zorgen ofzo, en als zij het ook niet doet, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 31 okt 2008 10:05

Ik heb mijn moeder gekneusde ribben bezorgd :mrgreen: Ze werd dus wel een beetje gek van me.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 okt 2008 10:09

Meestal zijn meisjes heel druk hoor ik in mijn omgeving. Zijn natuurlijk dan al van die fanatieke kattekoppen die flink de ruimte zoeken :lol: Caroline was ook wel een stuk bewegelijker maar ik schonk daar toen geen aandacht aan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 31 okt 2008 10:20

Rosekapje, dank je voor je bezorgdheid, maar hier gaat alles gelukkig goed hoor! :)
Gelukkig geen bloedingen meer gehad, ben wel weer een beetje van de schrik bekomen.
Ik heb alleen wel regelmatig last van krampen enzo, maar dat kan natuurlijk ook gewoon het oprekken van de baarmoeder zijn, dus dat probeer ik wel steeds te relativeren.
Dinsdag mag ik weer op controle bij de vk, daar kijk ik wel naar uit. Toch fijn als ik dan weer de bevestiging krijg dat het goed gaat.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 31 okt 2008 10:21

Sterretje, wat een geweldig kamertje zeg! Helemaal mijn smaak! Echt een kamertje om bij weg te zwijmelen.... :wink: :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 10:42

sterkte bloempie :) hoever ben je nu ?

@MissF: lekker zo'n nuchtere vk :D ze mag natuurlijk wel bezorgd zijn maar het is niet nodig om overbezorgt te zijn...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 31 okt 2008 10:49

Dank je kwebbel. Ik ben nu 14 weken en 5 dagen zwanger.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 okt 2008 11:23

Hmm, ik zie net dat Sterretje vandaag precies 40 weken zwanger is... nou bevallen vrouwen zelden op de uitgerekende datum, maar het is toch wel spannend, nietwaar? Veel succes met de laatste loodjes, sterretje!
(Oja, ik heb het babykamertje en de buik ook bewonderd... mooi hoor!)

@Miss F.: veel aaien, schijnt te helpen tegen het schoppen... hoorde ik laatst! :lol:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 okt 2008 11:24

@Bloempie: Veel sterkte alvast, voor dinsdag!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2008 11:41

elvira (gast) schreef:Hmm, ik zie net dat Sterretje vandaag precies 40 weken zwanger is... nou bevallen vrouwen zelden op de uitgerekende datum, maar het is toch wel spannend, nietwaar? Veel succes met de laatste loodjes, sterretje!
(Oja, ik heb het babykamertje en de buik ook bewonderd... mooi hoor!)

@Miss F.: veel aaien, schijnt te helpen tegen het schoppen... hoorde ik laatst! :lol:

ik zie bij sterretje staan 40w3d :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2008 11:41

gelukkig heb je geen bloedingen meer bloempie!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 31 okt 2008 12:01

Idd TJ! Dat geeft me wel weer rust.

Rosekapje, hoe gaat het nu met jou? Nog steeds last van bloedingen? Durf je er inmiddels toch wel in te geloven dat je straks een voldragen kindje in je armen houdt?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 31 okt 2008 12:06

bloempie schreef:Rosekapje, dank je voor je bezorgdheid, maar hier gaat alles gelukkig goed hoor! :)
Gelukkig geen bloedingen meer gehad, ben wel weer een beetje van de schrik bekomen.
Ik heb alleen wel regelmatig last van krampen enzo, maar dat kan natuurlijk ook gewoon het oprekken van de baarmoeder zijn, dus dat probeer ik wel steeds te relativeren.
Dinsdag mag ik weer op controle bij de vk, daar kijk ik wel naar uit. Toch fijn als ik dan weer de bevestiging krijg dat het goed gaat.

Fijn dat het beter gat. Moet je nog vaker terug voor controle dan 'normaal'? Of hebben ze het beetje 'afgerond'. Je hoort het eigenlijk nog best heel vaak he, bloedingen in de eerste weken. Maar dat het gelukkig daarna allemaal goed gaat!
Sterkte en probeer echt te genieten!!
Time flies when you have none!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 okt 2008 12:12

Bloempie, verlies nog wel elke keer bloed, maar tis niet meer zo veel. probeer ook gewoon echt rustig aan te doen en de boel maar een beetje zo te laten. Ksta goed onder controle en dat is ook wel een geruststelling. Nog steeds in mijn achterhoofd dat het gewoon mis kan gaan. Sowieso vind ik elke zwangerschap steeds minder onbezorgd. Het is gewoon een heel groot wonder als alles goed mag gaan. Wonderbaarlijk mooie schepping. Mijn buik begint aardig te groeien. gelukkig nog niet in gewicht.
in mijn omgeving word daar ook goed opgereageerd, de cadeautjes komen los :wink: leuk weer al die kleine dingetjes.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 31 okt 2008 12:16

@Sterretje, ik hoef niet vaker terug te komen. Alleen als ik dat zelf wil. Maar als de vk het niet noodzakelijk vind, dan heb ik geen reden om vaker te komen.
Over die bloedingen in de eerste weken, dat is meestal echt vroeg in de zwangerschap, vaak zijn het innestelingsbloedingen. Maar na de 12 weken is de kans op een bloeding toch wel een heel stuk kleiner.
Gelukkig kan ik wel genieten van de zwangerschap, vooral omdat ik onze kleine druktemaker al voel en dat stelt me het meest gerust! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”