Moderator: Moderafo's
elvira (gast) schreef:@Tante-tortel: ik kan me wel iets bij jouw opvatting voorstellen, maar toch heb ik er ook veel moeite mee.
Alsof liefde/huwelijk alleen mogelijk is met iemand die precies hetzelfde gelooft/denkt/in dezelfde kerk zit... Mijn man en ik denken verschillend over geloofszaken, en respecteren elkaars mening. Wijzelf kunnen daar goed mee overweg, maar de buitenwereld zei/zegt nogal gauw dingen van het type "twee geloven op een kussen... " en daar heb ik moeite mee. (soms vind ik het zelfs kwetsend)
elvira
Ik denk niet dat je kan oordelen over andermans huwelijk. Als elvira & man allebei elkaar respecteren over hun meningen over God, en de Bijbel en daarmee prima overweg kunnen, waarom niet?! Mijn man & ik hebben ook wel eens verschil in mening over wat dan ook (soms ook de Bijbel) maar dat wil niet zeggen dat wij een wankel bouwwerk (=huwelijk) hebben! En dat wil ook niet zeggen dat wij geen stevig fundament hebben. Dat bepalen wij wel! (sorry ik wil niet grof overkomen maar wilde het toch even kwijt)tante-tortel schreef:[...]
Als je basis niet dezelfde is dan kun je elkaars mening nog zo respecteren, maar het brengt geen stevig fundament onder je huwelijk.
Het wordt een wankel bouwwerk gebouwd op zand.
En niet op de rots Christus!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten