Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 10:41

Aaah Sterkte hoor!

Je Refo-web nichtje ;)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 27 okt 2008 10:43

Ja Pol, sterkte. Het lijkt me lastig als je verhaal bij je familie niet eens kwijt kan!
Hoe voel je je nu?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2008 10:43

Wat vervelend pol!! Ik heb wel vaker gehoord dat ze de man een beetje vergeten terwijl die er ook verdriet van heeft.

Wat bedoel je met schoonfam die je laten barsten...mis je begrip van hun kant of laten zij helemaal niets horen?

Hoe voel je je nu (lichamelijk een geestelijk)?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2008 10:46

dikke hug voor pol en familie

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 okt 2008 10:47

ajl schreef:Wat vervelend pol!! Ik heb wel vaker gehoord dat ze de man een beetje vergeten terwijl die er ook verdriet van heeft.

Wat bedoel je met schoonfam die je laten barsten...mis je begrip van hun kant of laten zij helemaal niets horen?

Hoe voel je je nu (lichamelijk een geestelijk)?

Nou die reageren gewoon niet. Schoonma kwam even langs en dan wilt ze een heel medisch verhaal horen en vervolgens zegt ze: zondag hou ik mijn verjaardag je komt wel he. Nou niet dus want dan weet ik wel dat ze heel het verhaal uitgebreid zit te vertellen met en bij die dit en bij die zus en zo.
En my husband heeft 2 broers en zus met aanhang etc. Die hebben nog niks laten horen......
Hij zei gisteravond: jij hebt geen broers en zussen, maar dat kan je beter hebben, dan ik die ze wel hebt maar ergens ook niet.
Dat vind ik ook best verdrietig.

Voor de rest gaat het wel goed, ben druk aan het werk en Rianne keutelt gezellig mee. Schoonma vond het erg dat we de taart hadden gemist endie wil ze vandaag nog komen brengen.... zit ik ook niet op te wachten eerlijk gezegd. Maar misschien zit dat nog in de hormonen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2008 10:53

Verdrietig hoor Pol, dat jullie familie zoveel onbegrip tonen. omhelzing-smile

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 10:55

Ach wat een nare situatie, mensen kunnen soms zo hard zijn!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 10:57

--
Laatst gewijzigd door liefje op 27 okt 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 okt 2008 10:58

liefje schreef:Ik had het inderdaad ook de dag te horen gekregen voor dat mijn schoonmoeder jarig was, en die wilde ook wel graag dat ik kwam koffie drinken `s morgens want ja dat was toch wel afgesproken!

Lekker taktisch he :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 10:59

8)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 27 okt 2008 11:02

Beste Pol,

ik ben bang dat het je weinig helpt, maar misschien weet je schoonfamilie gewoon niet wat ze moeten zeggen... een miskraam is vreemd verdriet, het rouwproces verloopt heel anders dan bij mensen die gestorven zijn. Ik weet uit ervaring, dat er mensen zijn, die geen idee hebben wat ze bij een miskraam moeten zeggen. Of die van mening zijn dat het wel heel naar is, maar het geen rouwproces "verdient" (het was tenslotte nog niet geboren)...

Ikzelf vind dat het zeker rouw verdient en ik zou ook boos worden om de reactie van je schoonmoeder, maar toch zou ik zeggen: probeer het je schoonfamilie niet te hard aan te rekenen... vertrouw erop, dat ze het beste met jou, je man en jullie kinderen voor hebben.
Uit boosheid en wantrouwen komt zeker niets goeds.

Nogmaals veel sterkte,
liefs, elvira

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 okt 2008 11:03

elvira (gast) schreef:Beste Pol,

ik ben bang dat het je weinig helpt, maar misschien weet je schoonfamilie gewoon niet wat ze moeten zeggen... een miskraam is vreemd verdriet, het rouwproces verloopt heel anders dan bij mensen die gestorven zijn. Ik weet uit ervaring, dat er mensen zijn, die geen idee hebben wat ze bij een miskraam moeten zeggen. Of die van mening zijn dat het wel heel naar is, maar het geen rouwproces "verdient" (het was tenslotte nog niet geboren)...

Ikzelf vind dat het zeker rouw verdient en ik zou ook boos worden om de reactie van je schoonmoeder, maar toch zou ik zeggen: probeer het je schoonfamilie niet te hard aan te rekenen... vertrouw erop, dat ze het beste met jou, je man en jullie kinderen voor hebben.
Uit boosheid en wantrouwen komt zeker niets goeds.

Nogmaals veel sterkte,

Dat snap ik wel, maar ruim voor mijn tijd, hebben ze het zelf ook meegemaakt, dus dan lijkt het me wel iets anders. Toen ik het zelf nooit meegemaakt had, vond ik het erg voor die persoon, maar toch anders dan dat je uit ervaring spreekt. En een mailtje is toch niet teveel moeite???
liefs, elvira

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 11:04

Al vinden ze dat er geen rouwverwerking bij hoort, dan nog mogen ze wel meer geinterreseerd zijn in hoe je je eigen voelt. En niet meer treurig zijn dat ze de taart mist, dan een overleden vruchtje.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 27 okt 2008 11:10

... daar ben ik het helemaal mee eens, liefje!
Ik probeerde alleen duidelijk te maken, dat - hoe onbegrijpelijk en ontactvol hun reactie ook is - ze misschien zo bot zijn, omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan... :cry:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 okt 2008 11:16

Ze hebben het zelf meegemaakt verteld Pol.

Terug naar “Archief”