Je Refo-web nichtje

Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Wat vervelend pol!! Ik heb wel vaker gehoord dat ze de man een beetje vergeten terwijl die er ook verdriet van heeft.
Wat bedoel je met schoonfam die je laten barsten...mis je begrip van hun kant of laten zij helemaal niets horen?
Hoe voel je je nu (lichamelijk een geestelijk)?
elvira (gast) schreef:Beste Pol,
ik ben bang dat het je weinig helpt, maar misschien weet je schoonfamilie gewoon niet wat ze moeten zeggen... een miskraam is vreemd verdriet, het rouwproces verloopt heel anders dan bij mensen die gestorven zijn. Ik weet uit ervaring, dat er mensen zijn, die geen idee hebben wat ze bij een miskraam moeten zeggen. Of die van mening zijn dat het wel heel naar is, maar het geen rouwproces "verdient" (het was tenslotte nog niet geboren)...
Ikzelf vind dat het zeker rouw verdient en ik zou ook boos worden om de reactie van je schoonmoeder, maar toch zou ik zeggen: probeer het je schoonfamilie niet te hard aan te rekenen... vertrouw erop, dat ze het beste met jou, je man en jullie kinderen voor hebben.
Uit boosheid en wantrouwen komt zeker niets goeds.
Nogmaals veel sterkte,
Dat snap ik wel, maar ruim voor mijn tijd, hebben ze het zelf ook meegemaakt, dus dan lijkt het me wel iets anders. Toen ik het zelf nooit meegemaakt had, vond ik het erg voor die persoon, maar toch anders dan dat je uit ervaring spreekt. En een mailtje is toch niet teveel moeite???
liefs, elvira
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten