Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 sep 2008 15:33

kwebbel schreef:wat leuk Galateia, nieuw werk! Hetzelfde of wat anders?

off topique-smile Hetzelfde, maar dan op een andere school :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 okt 2008 09:56

Het is nog "maar" een maand Galateia! Met alle leuke dingen in het vooruitzicht zal het best wel snel gaan!

Sterkte! :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 okt 2008 05:43

Vorige week een mail gekregen dat bekenden van mij hun 2e kindje mogen ophalen in china. Een jongetje, ze hebben al een meisje. Het was erg snel gegaan, deze procedure. In april gestart en nu kregen ze al bericht. Over een half jaar mogen ze hem op gaan halen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 okt 2008 08:51

Zo dat is snel! Erg fijn Annet!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2008 11:22

*schopt*

denkend aan Galateia *stevige knuffel*

En uiteraard nog aan LauraC, zijn de papieren allemaal rond?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 okt 2008 15:29

@Evelien; door verschillende vervelende opmerkingen van sommige mensen in dit topic en elders had ik niet zoveel zin meer om updates te posten. Maar goed. Op 3 oktober is Michael officieel 'vrijgemaakt' voor adoptie. De sociale dienst dient DV aankomende week de petitie en dan kan het binnen twee weken gepiept zijn. Ik laat het jullie iig horen!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 okt 2008 15:39

Laura C. Goed nieuws fijn! Het is dus nu nog officiel wachten tot de andere papieren binnen zijn. Spannend!
Ik lees altijd heel graag je post, dus hoop echt dat je je probeert niet te veel van die mensen aan te treken hoor, en weer lekker veel post! :wink:

*Dikke Hug voor Laura C en Galateia*

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 okt 2008 15:46

LauraC
Fijn dat het bijna zover is.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt.
En ik hoor graag van je over de afloop!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 okt 2008 11:05

Spannend, LauraC, dan is hij toch echt helemaal jullie zoon. Dat moet een fantastisch gevoel geven! Kunnen jullie dan ook (reis) documenten voor hem aanvragen? Dan kun je hem meenemen naar NL en showen aan je familie en vrienden hier :mrgreen:

Annet, wat een mooi nieuws! De Special Need- procedure voor China kan inderdaad heel snel gaan. Dat is een hele andere procedure dan de 'gewone' procedure. Als mijn man en ik al 30 zouden zijn, dan zouden we zeker voor die weg kiezen... maar ja, voor China moeten we beiden 30 zijn (en dat duurt nog 3,5 jaar). We hebben het wel in ons achterhoofd voor de 2e procedure 8)

In China zijn er zoveel kindjes die 'iets' hebben en waardoor ze echt verstoten worden in het land zelf :cry:

Hier wachten we nog steeds op de kinderbescherming. We worden er gek van. Wanneer worden we eindelijk eens gebeld. In november mag ik weer bellen, dan hoop ik dat we meer te horen krijgen. Ik wil nu wel eens met die gesprekken beginnen... zeker omdat de oproepen van vergunninghouders die ouders zoeken voor kinderen echt als paddestoelen uit de grond schieten...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 okt 2008 11:43

Ik zat juist de afgelopen dagen te denken dat we al zo lang niets meer van Galateia hadden gehoord... Druk zeker? ;)
Hopelijk gaat er voor jullie ook snel schot in de zaak komen!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 26 okt 2008 14:54

Fijn LauraC dat het nu echt op gaat schieten met de procedure! Spannend allemaal, het lijkt me heel bijzonder als Michael 'echt' van jullie is! Maar volgens mij zijn jullie nu al een echte papa en mama voor hem.

Galateia: veel strekte met wachten op alle ontwikkelingen. Wat gaat die logge adoptiemolen in Nederland toch sloom! Hoop dat jullie veel kracht mogen ontvangen om geduldig te wachten!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2008 16:28

Fijn LauraC dat het einde bijna in zicht is! Het lijkt mij dat er dan echt een pak van je hart afvalt! Hij is dan "definitief"jullie zoon!

Een vraagje aan alle (a.s.) adoptieouders...stel dat jullie ooit een 2e kindje zouden willen. Duurt het dan ook zo langof gaat de procedure dan sneller?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 okt 2008 16:57

ajl schreef:Een vraagje aan alle (a.s.) adoptieouders...stel dat jullie ooit een 2e kindje zouden willen. Duurt het dan ook zo langof gaat de procedure dan sneller?

Nee, dan gaat het ietsje sneller. Je moet dan namelijk een nieuw BKA-nummer aanvragen, maar je hoeft dan niet meer de VIA-cursus te volgen. Je kunt dus meteen op de RvK (kinderbescherming) wachten voor het nieuwe gezinsonderzoek. Dat scheelt dus 1,5 - 2 jaar. Daarna is de rest in principe hetzelfde en hangt de wachttijd af van landenkeuze, wensen, grenzen, wachtlijsten, etc.

Het nieuwe BKA-nummer mag je trouwens pas aanvragen op het moment dat je eerste kindje precies 1 jaar bij je is. Het gezinsonderzoek is in de meeste gevallen ook veel korter: er bestaat immers al een gezinsrapport dat tijdens de eerste procedure gemaakt is. Vaak volgt er 1 gesprek om de nieuwe situatie door te spreken en hoe alles nu gaat met het kindje in het gezin. Ook in die stap win je dus tijd (al snel 1 of 2 maanden).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2008 11:02

ajl schreef: Een vraagje aan alle (a.s.) adoptieouders...stel dat jullie ooit een 2e kindje zouden willen. Duurt het dan ook zo langof gaat de procedure dan sneller?

Bij ons ligt het eraan waar we dan wonen. Hier wordt adoptie nl niet landelijk geregeld, maar je schrijft je in bij de provincie zeg maar...heel verhaal. Omdat we voor het werk van mijn man iedere 4 jaar moeten verhuizen, zit de kans erin dat we, tegen de tijd dat we een tweede 'mogen', ergens anders wonen. En dan moeten we weer opnieuw beginnen. Als we hier nog wonen, kan het een stuk sneller. Al moet ik er wel bij zeggen dat het bij ons, van inschrijving tot het moment dat Michael bij ons kwam, maar 13 maanden heeft geduurd. Dat is natuurlijk al kort. Maar wat wel interessant is, is het feit dat als Michaels moeder weer zwanger wordt en de sociale dienst weet het, wij als eerste in aanmerking komen voor dat kindje.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 okt 2008 17:19

Hoop snel op goed nieuws Galateia 8>)

Terug naar “Archief”