Christus gestorven voor alle zonden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 16 okt 2008 10:43

rickk schreef:Maar... dan heeft Jezus toch alle zonden op zich genomen, en is de wereld toch met God verzoent, en is de straf toch al gedragen... Waarom zouden de ongelovigen die straf (de dood) dan nog een keer moeten dragen, als Jezus die ook al voor hen gedragen heeft??

Rickk,

Je stelt hier een hele interessante vraag. En het is zo dat Jezus kwam om de wereld te redden en niet om de wereld te veroordelen (Joh. 3 vs 17). Dus vanuit deze tekst zou je redenatie kunnen kloppen. Maar Jezus zegt ook: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij. (Tot de Vader komen zie ik als redding, omdat Jezus ook spreekt over kamers in het Vaderhuis, als vergelijking tot de hemel.) Dit ontkracht al gedeeltelijk je stelling, want de vraag die dan nog rest is: Wat word bedoelt met door Jezus? Als je dat interpreteert met puur en alleen het offer aan het kruis, dan is iedereen gered en kunnen we wel stoppen met evangeliseren. Maar om het beeld duidelijk te maken dat er meer nodig is, geeft de schrijver van de Hebreeënbrief het beeld van Jezus als hogepriester. In het licht van het oude verbond was redding mogelijk door het brengen van offers en op grote verzoendag moest de hogepriester een tweetal offers brengen (Leviticus 15 of 16), 1 voor zichzelf en 1 voor het volk. En God zag de hogepriester als heel Israel. En door het offer van Jezus, wordt hij gezien als de hogepriester van de christenen. Dus als God dan naar jou kijkt, dan ziet Hij Jezus, waardoor er geen veroordeling meer is. En Paulus zegt in de Romeinenbrief: Er is geen veroordeling meer voor wie IN Jezus Christus zijn. Dus het lijkt me duidelijk dat je verlost bent van je zonde als je in Christus bent en dat dat een geschenk van God voor allen is, dat lijkt me duidelijk, want het offer van Jezus is volmaakt.
Laat je leiden door Hem!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2008 08:27

rickk schreef:
Riska schreef:Het is zoiets als een bepaald aanbod. Heel platvloerse vergelijking: ik heb een aanbod/oproep gekregen voor een griepprik, om mij de komende winter tegen die griep te beschermen. Ik kan dat aanbod aannemen. Het is er. Ik kan het ook niet doen. Dat is dus mijn keus.
God heeft Zijn Zoon gezonden om de wereld te redden. Alles wat die wereld - lees: bewoners van de wereld - moet doen is: dat aanbod van eeuwig heil aannemen. Dat is dus geloven: het aannemen van het heil.

Maar... dan heeft Jezus toch alle zonden op zich genomen, en is de wereld toch met God verzoent, en is de straf toch al gedragen... Waarom zouden de ongelovigen die straf (de dood) dan nog een keer moeten dragen, als Jezus die ook al voor hen gedragen heeft??

Als ik zeg: Ik geef iedereen 100 euro, en mensen geloven dat niet en komen die 100 euro niet ophalen heb ik wel 100 euro voor ze, maar hebben zij het daarmee nog niet. God had de wereld zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven zodat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

Geloof blijft een voorwaarde, wie niet in Hem gelooft zal zich ook niet door hem laten schoonwassen en geheiligd worden. Wie hem de straf niet wil laten dragen draagt hem zelf. Wie gelooft wordt niet geoordeeld, wie niet gelooft is reeds veroordeeld omdat hij niet in Hem heeft geloofd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 17 okt 2008 10:43

Marnix schreef:
rickk schreef:
Riska schreef:Het is zoiets als een bepaald aanbod. Heel platvloerse vergelijking: ik heb een aanbod/oproep gekregen voor een griepprik, om mij de komende winter tegen die griep te beschermen. Ik kan dat aanbod aannemen. Het is er. Ik kan het ook niet doen. Dat is dus mijn keus.
God heeft Zijn Zoon gezonden om de wereld te redden. Alles wat die wereld - lees: bewoners van de wereld - moet doen is: dat aanbod van eeuwig heil aannemen. Dat is dus geloven: het aannemen van het heil.

Maar... dan heeft Jezus toch alle zonden op zich genomen, en is de wereld toch met God verzoent, en is de straf toch al gedragen... Waarom zouden de ongelovigen die straf (de dood) dan nog een keer moeten dragen, als Jezus die ook al voor hen gedragen heeft??

Als ik zeg: Ik geef iedereen 100 euro, en mensen geloven dat niet en komen die 100 euro niet ophalen heb ik wel 100 euro voor ze, maar hebben zij het daarmee nog niet. God had de wereld zo lief dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven zodat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
.

Enkele gedachten toen ik dit las:

Bij jou voorbeeld blijft het geen zekerheid alleen een mogelijkheid, maar dat kun je niet betrekken met het offer van Christus, het was geen mogelijkheid maar het had tenvolle een effectieve werking en voldoening, zodat niemand verloren zal gaan waar dit bloed voor gevloeid heeft.

Een verschrikkelijk idee dat de Vader zijn Zoon zo zou laten lijden, maar vervolgens het maar ten dele toegepast zou gaan worden.

Je haalt ook het offer van Christus en zijn bediening als Hoge Priester en middelaar uit elkaar, want de Here Jezus Christus is alleen de Middelaar en Hoge priester van hen die door de Vader zijn geven, en alleen voor deze heeft Hij als de Hoge Priester zijn bloed laten vloeien.

Als de Here Jezus Christus voor ieder mens gestorven zou zijn, dan zou hij inderdaad ook voor elke zonde gestorven zijn, en dat betekent ook dat zijn bloed gevloeid zou hebben voor de zonde van ongeloof en rebellie. Maar dat is dus niet zo, want er zijn zondaren die niet tot Christus komen ivm. ongeloof.

De uitverkoren zijn volkomen en effectief verlost van alle zonde (dus ook oa. ongeloof) en daarom heeft het bloed alleen toepassing op hen.
Denk ook er aan dat "geloof" een gave is, die niet iedere zondaar ontvangt, maar alleen hen die door God soeverein zijn geroepen en tot Zijn Zoon worden gebracht.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2008 11:39

Ik denk dat je niet de intensiteit van het lijden moet gaan afmeten aan het aantal geredde mensen. Dan zou je kunnen stellen: Als er duizend mensen meer uitverkoren zouden zijn had Jezus langer of zwaarder moeten lijden ofzo.

Het lijden van Jezus was voldoende om genoegdoening te doen aan alle mensen, dat zegt Johannes ook duidelijk in zijn eerste brief, hoofdstuk 2 vers 1 en 2.

Mensen kunnen later God niet verwijten: Ja maar ik kon ook niet gered worden, voor mijn zonden was immers op Golgotha niet betaald.

Hoe kan je anders iemand het evangelie brengen dat er verlossing is en vergeving door Christus? Als Jezus niet voor hem leed, wat kan hij daar dan nog mee?

Ook in 1 Timotheus 2 staat dit duidelijk, dus volgens mij haal ik de bedieningen van hogepriester en middelaar niet door elkaar:

3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd. 7 En ik ben daartoe als een verkondiger en een apostel gesteld – ik spreek waarheid en geen leugen – als een leermeester der heidenen in geloof en waarheid.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 17 okt 2008 17:52

Marnix schreef:Het lijden van Jezus was voldoende om genoegdoening te doen aan alle mensen, dat zegt Johannes ook duidelijk in zijn eerste brief, hoofdstuk 2 vers 1 en 2.

1John. 2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld

Wat wordt er bedoeld met wereld in Johannes 2:1-2 ?

In Johannes staat geschreven verzoening wat propitiation betekent, dit duidt op het feit dat Gods oordeel is wegegenomen door de kruisdood van Christus, dus als deze verzoening zou zijn voor ieder mens die geleeft heeft die zou dus verzoend zijn met God, omdat dus dat oordeel weg is genomen voor een ieder.

Wereld in het Schrift heeft vaak verschillende betekenissen zoals in:

Openbaringen 13:3
"....Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan...".

Romeinen 1:8 "
...Allereerst dank ik door Jezus Christus mijn God voor u allen, omdat er in de hele wereld over uw geloof gesproken wordt..."

Dit betekent niet een ieder mens, en zo zijn er een tal van verzen die een verschillende betekenis geven aan het woord "wereld".

Juist in de vroege kerk kwam er een grote discussie of de heidenen wel tot het nieuw testamentisch verbondsvolk hoorde, en wat was het een wonder om te geloven dat het evangelie en het nieuw testamentisch verbondsvolk zich niet meer (zoals in het OT) tot alleen de joden (of met uitzondering proselieten) van nationaal Israel beperkte, maar dat de kerk zich nu universeel over de gehel aarde verspreide waar de uiverkorenen, die nu zowel jood als heiden deel van mocht worden.

Johannes was een Jood en schreef deze brief ook voornamelijk tegen joodse christenen, die hij ook wilde wijzen op dit mysterie van de universele kerk, die laat hij ook terug komen in het evangelie van Johannes 11:51-52

"....als hogepriester in dat jaar sprak hij de profetie dat Jezus zou sterven voor het volk, en niet alleen voor het volk, maar ook om de verstrooide kinderen van God bijeen te brengen...."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2008 12:15

nergens wordt het woord "wereld" betrokken op de kerk. Er zijn meerdere contexten, alle mensen, de ongelovigen. Maar nergens wordt het toegepast op de gelovigen. Dat het hier opeens wel die context is is puur bedacht omdat men het niet kon rijmen met andere dingen in de leer. Het woord dat gebruikt wordt is kosmos. (het helaas als geordend geheel).

Verder zijn we het aardig met elkaar eens, alleen wie geloven zullen gered worden en we kunnen stellen: Jezus is alleen voor hen gestorven want zijn dood brengt alleen vergeving en verzoening aan wie in Hem geloven.

Waar het me even om gaat is dat ongelovigen nooit zullen kunnen zeggen, of het nou in dit leven is of bij het oordeel: Ik wilde wel geloven maar ik kon niet want Jezus had mijn zonden niet gedragen, stierf niet vor mij, dus ik kon nooit vergeving krijgen. Jezus offer was groot genoeg om de hele wereld te redden als ze zouden geloven. Maar velen willen niet geloven en Jezus zal hen niet veroordelen met de boodschap: Zo stond het al vast, je had geen keuze, je had bij mij toch niet om vergeving kunnen aankloppen want ik ben niet voor je gestorven. Hen zal verweten worden dat ze niet gered wilden worden. Niet dat ze niet gered konden worden.

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 24 okt 2008 10:48

Marnix schreef:nergens wordt het woord "wereld" betrokken op de kerk. Er zijn meerdere contexten, alle mensen, de ongelovigen. Maar nergens wordt het toegepast op de gelovigen. Dat het hier opeens wel die context is is puur bedacht omdat men het niet kon rijmen met andere dingen in de leer. Het woord dat gebruikt wordt is kosmos. (het helaas als geordend geheel).

Verder zijn we het aardig met elkaar eens, alleen wie geloven zullen gered worden en we kunnen stellen: Jezus is alleen voor hen gestorven want zijn dood brengt alleen vergeving en verzoening aan wie in Hem geloven.

Waar het me even om gaat is dat ongelovigen nooit zullen kunnen zeggen, of het nou in dit leven is of bij het oordeel: Ik wilde wel geloven maar ik kon niet want Jezus had mijn zonden niet gedragen, stierf niet vor mij, dus ik kon nooit vergeving krijgen. Jezus offer was groot genoeg om de hele wereld te redden als ze zouden geloven. Maar velen willen niet geloven en Jezus zal hen niet veroordelen met de boodschap: Zo stond het al vast, je had geen keuze, je had bij mij toch niet om vergeving kunnen aankloppen want ik ben niet voor je gestorven. Hen zal verweten worden dat ze niet gered wilden worden. Niet dat ze niet gered konden worden.

Ik heb het gevoel bij het lezen van jou reactie van 1 John. 2:2, dat je je verder niet wilt verdiepen in de context van dit gedeelte, zoals de betekenis van de christen heidenen die zich nu ook tot dat universeel en ene verbondsvolk behoorde, en wat voor een mysterie dit was voor die eerste christen Joden.

Iemand gaat op de eerst plaats verloren om zijn zonde, en niet omdat hij zich verhard heeft tegenover het evangelie. Nu is het wel zo dat vele die het evangelie gehoord hebben en zich er tegen verharden, dat het oordeel des te zwaarder zal zijn, maar de verlorenheid begint bij de zonde en niet bij de verwerping, want er zijn velen die nooit het evangelie hebben gehoord (zoals de onbereikte volken) en dus onder het oordeel verkeren en dus nog niet hun toevlucht hebben kunnen nemen tot Christus.

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 24 okt 2008 10:54

Marnix schreef:Verder zijn we het aardig met elkaar eens, alleen wie geloven zullen gered worden en we kunnen stellen: Jezus is alleen voor hen gestorven want zijn dood brengt alleen vergeving en verzoening aan wie in Hem geloven.

Leg me dan eens uit, voor "wat" is Jezus gestorven ?
Is Hij gestorven voor alle "zonde" van alle mensen ?
Zoja, betekent dat hij alle zonde (dus ook oa. ongeloof!!) heeft weggenomen ?
Zoja, waarom zijn dan niet alle mensen gered, als Jezus voor een ieder gestorven is ?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 okt 2008 11:43

mayflower schreef:
Marnix schreef:Verder zijn we het aardig met elkaar eens, alleen wie geloven zullen gered worden en we kunnen stellen: Jezus is alleen voor hen gestorven want zijn dood brengt alleen vergeving en verzoening aan wie in Hem geloven.

Zoja, waarom zijn dan niet alle mensen gered, als Jezus voor een ieder gestorven is ?
Jezus is gestorven voor al onze zonden, zodat wij bij Hem kunnen zijn, in de nieuwe Hemel en nieuwe aarde.
Hij heeft niet het ongeloof weggenomen, wij kunen wel behouden worden mits we Hem aannemen als onze Verlosser. We kunnen niet met een simpel gebed in de Hemel komen. We moeten er wel voor werken zeg maar.
Sommige mensen geloven niet in Jezus. Dat is nu eenmaal zo. Zij worden dus ook niet behouden. Je moet Hem immers aannemen tot jouw Verlosser! Je kan niet in de Hemel komen als je niet gelooft.
Tenminste, zo heb ik het geleerd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 24 okt 2008 11:54

Kwebbel schreef:Tenminste, zo heb ik het geleerd.

Ik denk dat God heel anders is dan wij ook maar ons kunnen voorstellen.
Met onze menselijke beperkingen meten wij met wat wij menen te mogen opmaken uit de Bijbel. Maar ik moet dan denken aan iets wat wij nogal eens zongen:
"Omdat Gij het zijt, groter dan ons hart, Die mij heeft gezien eer ik werd geboren. "
Alles is uiteindelijk onze uitleg en wij zien maar beperkt...

mayflower
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mayflower » 24 okt 2008 14:17

kwebbel schreef: We kunnen niet met een simpel gebed in de Hemel komen. We moeten er wel voor werken zeg maar.

Jezus is gestorven voor alle zonden en deze zonde zijn allemaal verzoend en dus weggenomen, en dus is het kruis geen mogelijkheid maar volkomen effectief voor hen die door de Vader aan de Zoon zijn geven.
We komen alleen in de Hemel door de wedergeboorte, waarin een dode passieve zondaar levend wordt gemaakt door de Heilige Geest, zodat hij het Koninkrijk van God kan binnengaan.
Al werken van de mens, die vannature God haat, dood is in zonde en slaaf is van de satan zijn volkomen uitgesloten, zodat er geen enkele grond van roemen is, daarom is genade zo Heerlijke waarheid en verheerlijking van God zelf!!!

Vuurtje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Vuurtje » 26 okt 2008 13:37

mayflower schreef:
kwebbel schreef: We kunnen niet met een simpel gebed in de Hemel komen. We moeten er wel voor werken zeg maar.

Jezus is gestorven voor alle zonden en deze zonde zijn allemaal verzoend en dus weggenomen, en dus is het kruis geen mogelijkheid maar volkomen effectief voor hen die door de Vader aan de Zoon zijn geven.
We komen alleen in de Hemel door de wedergeboorte, waarin een dode passieve zondaar levend wordt gemaakt door de Heilige Geest, zodat hij het Koninkrijk van God kan binnengaan.
Al werken van de mens, die vannature God haat, dood is in zonde en slaaf is van de satan zijn volkomen uitgesloten, zodat er geen enkele grond van roemen is, daarom is genade zo Heerlijke waarheid en verheerlijking van God zelf!!!

Mayflower, het lijkt erop dat je bang bent dat God niet genoeg verheerlijkt wordt. Je lijkt bang dat mensen iets van zichzelf meenemen zodat ze God niet alle eer geven.

Daarom maak je van een mens een robot, die wel of niet gered wordt door God. Een mens die passief zondaar is.

Het gevaar dat dit met zich meebrengt is dat iemand die God nog niet kent denkt dat hij moet gaan wachten en hopen dat God hém heeft uitverkoren.

Het mag duidelijk zijn dat dit lijnrecht staat tegen alle oproepen die Jezus doet naar ongelovige mensen. Geloof maar in Hem, hij heeft betaald voor ál je zonden. Ook als je bijvoorbeeld soms denkt dat je door je nederige houding naar God, best wat beter bezig ben dan de andere christenen. Ook als een christen weleens denkt dat hij het met zijn geloof in Jezus redding best wat beter doet dan de andere christenen.

Jezus' bloed redt degenen die de Vader aan hem gegeven heeft. Jezus bloed redt de uitverkorenen. En wie heeft de Vader aan de Zoon gegeven? Wie zijn de uitverkorenen? Degenen die gelóven.... in Jezus, dat Zijn werk hun redt. Daarna mogen de christenen groeien in het geloof, in het kennen, in de wil en de werken, door de Heilige Geest.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2008 13:12

mayflower schreef:
Marnix schreef:nergens wordt het woord "wereld" betrokken op de kerk. Er zijn meerdere contexten, alle mensen, de ongelovigen. Maar nergens wordt het toegepast op de gelovigen. Dat het hier opeens wel die context is is puur bedacht omdat men het niet kon rijmen met andere dingen in de leer. Het woord dat gebruikt wordt is kosmos. (het helaas als geordend geheel).

Ik heb het gevoel bij het lezen van jou reactie van 1 John. 2:2, dat je je verder niet wilt verdiepen in de context van dit gedeelte, zoals de betekenis van de christen heidenen die zich nu ook tot dat universeel en ene verbondsvolk behoorde, en wat voor een mysterie dit was voor die eerste christen Joden.

Iemand gaat op de eerst plaats verloren om zijn zonde, en niet omdat hij zich verhard heeft tegenover het evangelie. Nu is het wel zo dat vele die het evangelie gehoord hebben en zich er tegen verharden, dat het oordeel des te zwaarder zal zijn, maar de verlorenheid begint bij de zonde en niet bij de verwerping, want er zijn velen die nooit het evangelie hebben gehoord (zoals de onbereikte volken) en dus onder het oordeel verkeren en dus nog niet hun toevlucht hebben kunnen nemen tot Christus.

Klopt, maar als we de kans hebben mogen we hen wel het evangelie brengen: Bekeer je, geloof in Hem en je zal behouden worden. Niet iets van: Als Hij ook voor jou is gestorven kan je gered worden. De vloek van de zonde is algemeen, geldt voor alle mensen, maar de uitweg door Hem is ook algemeen en voor ieder die in Hem gelooft.

Omdat niet ieder in Hem gelooft. Jezus offer is toereikend om de schuld van de hele mensheid te vergeven, maar slechts wie in Hem geloven en zich op Hem beroepen zullen vergeving van schuld ontvangen. Iemand kan nooit zeggen: Voor mij was er geen genade.

Ik stel dus niet dat Jezus voor de zonde van iedereen is gestorven, dan zou inderdaad iedereen ook gered worden. Jezus droeg de zonden van de mensheid maar alleen wie geloven zullen vergeving van hun zonden krijgen. Stel, iemand komt volgend jaar tot geloof en weet dat op dat moment nog niet. Je kan dan stellen dat Jezus voor hem/haar gestorven is maar je kan op dat moment nog niet stellen: De zonden van die persoon zijn al vergeven, die persoon is al schoongewassen in het bloed van Christus. Dat gebeurt pas als die persoon ook met God verzoend is door geloof in Hem en daardoor geheiligd is.

learsi
Majoor
Majoor

Re: Christus gestorven voor alle zonden?

Berichtdoor learsi » 13 mar 2009 08:34

Wat is de betekenis van wat de apostel schrijft in 2Kor.5:11-21, met name de verzen 18 en 19?
Het lijkt er op dat hij het offer van Christus van twee kanten bekijkt....
Wat er gebeurde als we van God uit "meekijken", en wat er nu nodig is als wij van ons uit naar Christus offer kijken.
Ook hier wordt het woord "kosmos" gebruikt en lijkt de tekst veel op die uit de Joh. brief.

tante-tortel

Re: Christus gestorven voor alle zonden?

Berichtdoor tante-tortel » 13 mar 2009 11:44

Misschien handig als je gelijk de tekst welke je aanhaald even hier neer zet?

Het ambt der verzoening
11 Daar wij dan weten, hoezeer de Here te vrezen is, trachten wij de mensen te overtuigen; voor God echter is ons bedoelen openbaar en, naar ik hoop, is het ook in uw geweten openbaar. 12 Wij prijzen ons niet opnieuw bij u aan, maar wij geven u gelegenheid tot roem over ons, opdat gij niet verlegen staat tegenover hen, die roem zoeken door uiterlijkheden, maar niet door het hart. 13 Want hetzij wij in geestvervoering kwamen, het was in dienst van God, hetzij wij nuchter van zin zijn, het is ter wille van u. 14 Want de liefde van Christus dringt ons, 15 daar wij tot het inzicht gekomen zijn, dat één voor allen gestorven is. Dus zijn zij allen gestorven. En voor allen is Hij gestorven, opdat zij, die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem, die voor hen gestorven is en opgewekt.
16 Zo kennen wij dan van nu aan niemand naar het vlees. Indien wij al Christus naar het vlees gekend hebben, thans niet meer. 17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. 18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, 19 welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.
20 Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus vragen wij u: laat u met God verzoenen. 21 Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.

Terug naar “Archief”