Wullimpie schreef:mohamed schreef:Hier nog een bewijs dat de Vader en de Zoon één en niet drie zijn:
Rom 11,36
Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen
Kol 1,16
Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;
In bovengenoemd vers spreekt Paulus over God (Rom 11,33) en de Heere door wie alle dingen zijn en in de tweede over de Zoon Zijner liefde (Kol 1,13) door wie eveneens alle dingen zijn.
Wat bedoel je met één? één persoon of één goddelijkheid?
De Zoon en de Vader zijn beide Jahweh, want:
'Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben...'(Mat 6,24)
En:
'...Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en
Hem alleen dienen.' (Mat 4,10)
Maar elders zegt Jezus:
Joh 12,26
Indien iemand
Mij wil dienen, hij volge
Mij, en waar Ik ben, daar zal ook mijn dienaar zijn.
Indien iemand Mij dienen wil, de Vader zal hem eren.
Hoe kunnen we Jezus dienen als Hij niet de Here en onze God is? Het wordt erg duidelijk dat Jezus en de Vader
1 en Dezelfde (persoon) zijn. Jezus Christus is de Zoon, maar als je Hem leert kennen blijkt Hij
ook de Vader:
Joh 14,7
Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben.
Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.
Zelfs in die tijd, waar de gelovigen getuige waren van Jezus en Diens wonderen (Hand 2,22) wisten ze niet allemaal dat Hij ook de Vader is, terwijl de Here God alleen (Ps 72,18+Dan 4,2) wonderen doet:
Joh 14,9
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet?
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?
Wat ik mij afvraag is waarom de kerk zo op die drie-eenheid hamert, want nergens in de Bijbel staat dat wij daar in moeten geloven. Paulus geeft een heldere omschrijving van hetgeen wij moeten geloven om zalig te worden:
Rom 10,9
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden de Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft,
zo zult gij zalig worden.