Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 okt 2008 12:00

lijkt mij dat dit een moeilijke beslissing is geweest voor je.
Ga je dan bij mensen oppassen of laat je kidnerne bij jou komen? Kinderen specifiek met een PGB?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2008 15:13

Ik heb er over na zitten denken wat ik wil etc. Een kind met pgb leek mij ook wel wat. Maar volgens mij moet je daar ook papieren voor hebben. En bij mensen in huis vindt ik prima, maar dan wel vanaf een bepaalde tijd en niet s'ochtends heel vroeg om 6/7 uur. En het moet te fietsen zijn.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 okt 2008 17:45

Evelien schreef:Ik heb voor mezelf besloten om in februari te gaan stoppen in de thuiszorg. Als mijn teammanager terug is van haar vakantie dan ga ik ff met haar babbelen en vertellen dat ik vertrek bij de thuiszorg. Mijn lichaam wil niet meer (m'n gewrichten etc, stijve vingers, zere knokkels en pijnlijke polsen). Ik ga als oppasvrouw aan de gang en blijf op de vrijdagochtend wel gewoon werken bij een gezinnetje.
Heftig! Maar je moet echt doen waar je zelf achter staat, en als jij het lichamelijk niet meer aankan moet je het niet doen. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt (bij de beslissing) ondanks je lichamelijke tekortkomingen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 okt 2008 19:25

Evelien schreef:Ik heb er over na zitten denken wat ik wil etc. Een kind met pgb leek mij ook wel wat. Maar volgens mij moet je daar ook papieren voor hebben. En bij mensen in huis vindt ik prima, maar dan wel vanaf een bepaalde tijd en niet s'ochtends heel vroeg om 6/7 uur. En het moet te fietsen zijn.
Respect voor je keuze, hoor! 't Is toch meestal niet makkelijk om toe te geven dat je iets (lichamelijk) niet zo goed aankunt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 okt 2008 20:32

mw schreef:Heeft iemand vrijwilligerservaring bij de Zonnebloem vakanties?

Hoe vond je het mw?

Ben zelf ook een keer meegeweest met vakantie voor gehandicapten, uitgaand van de Ger. Gem. Twas erg vermoeiend, maar echt zo super gaaf :lol:. En je krijgt er gewoon veel voor terug, dat je het er wel voor over hebt. Vanavond bekeek ik m'n fotoboek weer ns, en dacht hmm zal zo weer terug willen, magoed wachten tot de zomer 8).
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 okt 2008 20:30

Blech...'t Is bij ons 1 groot zooitje...Heel vaak starten we de laatste tijd met 2 om 2, ipv 2 om 3 +stagiaire(s)
2 'grote contracten' hebben vakantie, 1 'groot contract' heeft z'n voet gebroken...
Het is echt knúdde, iedereen loopt op z'n tenen!! Zal me benieuwen hoe lang 't duurt voor er ééntje overspannen thuis zit...
Zelf ben ik laatste tijd érg moe als ik gewerkt heb! Overal kan ik slapen, is echt niet normaal meer :? Gisterav reden m'n vriend en ik naar mijn huis, was ruim uur rijden, na nog geen 5 minuten ben ik in slaap gevallen, en werd pas wakker toen m'n vriend me wakker maakte bij m'n huis, ben uit de auto gestapt, ff wat gedronken, weer m'n bed in gedoken en wéér de hele nacht geslapen...
Nog ffies en kan me geloof ik ziek melden :? Blehh niks leuk om zo te moeten werken :oops:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 okt 2008 22:27

@mw hoe was je vakantie met de zonnebloem?

Volgens mij is het op veel werkvelden een rommeltje.
Bij ons is de zwangerschap van een collega nog steeds niet opgelost, tenminste dat mogen wij invullen 32 uur dus niet.
Dit heeft puur te maken met geld, het ene tekort vullen met het andere.

Vandaag zou er een stage loper starten eerste jaars vig. Ik hoop ze vanaf morgen te begeleiden, ben heel benieuwd.

Wat zijn jullie ervaringen met leerlingen?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 okt 2008 23:59

mijn weekje met de Zonnebloem mee was echt GE-WEL-DIG!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 2-3 dagen heel erg heb moeten wennen. Komt ook omdat ik de tweede nacht al een nachtdienst heb gedaan. De sfeer was top, ook daar moest ik aan wennen omdat die mede bepaald werden door de vrijwilligers, die vaak al heel veel zijn meegeweest.
Verder moest ik eraan wennen dat ik tijd had voor de mensen...hoe gek het ook klinkt. Niet meer: ik kom zo snel mogelijk bij u, of sorry ik heb nu echt even geen tijd om naar u te luisteren, enz enz. Heerlijk mensen eens kunnen verwennen, in bad kunnen stoppen, mensen kunnen douchen die dat thuis niet kunnen omdat ze de trap niet op kunnen, enz enz.

Het was heel erg vermoeiend (van 'smorgens 8 tot 's avonds 11 zorg verlenen) en daarna nog even gezellig doen met de andere vrijwilligers. Maar het was dubbel en dwars de moeite waard!!!

Ik ben de reis voor 2009 al aan het uitzoeken.

Owjah... ik heb beloofd dat ik meer vrijwilligers voor de zorg zou gaan werven, want die hebben ze nog te kort :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 10:49

Fijn mw dat het zo goed bevallen is. Het lijkt me idd heel intensief! Gelukkig dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 okt 2008 16:57

Wat leuk mw, je bent helemaal enthousiast.

Ik herken het wel van het omschakelen dat je nu tijd hebt voor de mensen. Daar had ik namelijk aan het begin ook last van als ik in het hospice ben. Om uitgebreid een praatje te kunnen maken en mensen lekker te verwennen. Dat is echt even omschakelen.

meisje89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor meisje89 » 29 okt 2008 13:37

@ Mw,
ik zit zelf in het tweede jaar van de MBO-V en zit erover te denken om ook een weekje mee te gaan als vrijwilliger met de zonnebloem of iets dergelijks.. Lijkt me echt heel leuk om volop tijd te hebben voor de mensen die hulp nodig hebben.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 okt 2008 15:29

Super dat je het zo naar je zin hebt gehad mw!!

Zijn er hier mensen die ook met de ZZP's moeten gaan werken?
Hier zijn de scores binnen gekomen. 5 van de 8 bewoners zitten in de hoogste score (ZZP7). Dat is financieel in ieder geval wel erg fijn!! Nu het rot papier werk nog in orde maken voor dinsdag. Dus mijn overuren gaan weer opstapelen 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 okt 2008 17:39

een klasgenoot van mij stuurde net een mail. gisteren was ze niet op school en niemand wist eigenlijk waarom ze er niet was.
Net stuurde ze een mailtje dat haar man een MRI scan moest ondergaan en dat ze maandag de uitslag had ontvangen: een tumor in zijn hoofd :shock: ik ben er echt helemaal kapot van!!!!!!!!! :cry:

Op dit moment vind ze school en opleiding het minst belangrijk en gaat zich daar dus niet op focussen (ze is inmiddels al halverwege 50 maar goed dat even terzijde)

pffffff ik was er zo kapot van zeg... ik weet even nu niet wat ik moet zeggen. Maar ik moest het wel ff van me af schrijven...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meisje89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor meisje89 » 29 okt 2008 18:10

@ Kwebbel: Sterkte!!
Kom zoals je bent...

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 29 okt 2008 20:41

Sterkte kwebbel...

Even iets anders: Ik heb jullie hulp en creativiteit nodig.
Ik heb hier een client. Behoorlijk gezet(tussen de 150 en 200 kilogrammen) ze heeft diabetes, maar gebruikt geen medicijnen(geen geld en vind het niet nodig)
deze mevrouw heeft al sinds 14 jaar een ulcera op haar been, en dat is geen kleintje, maar bevat zo'n beetje haar hele been. Ze krijgt al jaren maandelijks dezelfde antibiotica. Krijgt nu ook penicilline, maar het word absoluut niet beter. Het enige wat word gedaan, is de wond schoonmaken met steriel water, en dan gaasjes erop, dit zijn geen steriele gaasjes, maar worden elke dag gewassen (geen geld voor nieuwe)

Hoe zouden jullie dit oplossen? Of misschien kunnen verbeteren?
Met weinig tot niks geen hulpmiddelen?
Ze heeft er namelijk ook veel pijn aan.
En trouwens... op haar linkerbeen heeft ze ook zo'n wond, alleen dan een stuk kleiner.

Voor de liefhebbers onder ons... ik heb foto's... pb maar even :)

Terug naar “Archief”