Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 okt 2008 21:14

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 okt 2008 06:12

Leuk die cd maar heb inmiddels al heel wat kindercd's verzameld. Heb ook wel wat van Elly en Rikkert maar vind dat toch soms beetje vreemd. Het is dan wel gezongen met wat instrumentaals erbij maar ik kan het lang niet altijd echte muziek vinden. Of komt dat door mijn reformatorische (lees orgel, samenzang en evt. dwarsfluit oid :mrgreen: ) achtergrond/opvoeding? Nick en Simon vindt ik beter te volgen en mee te balken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2008 07:18

nick en simon? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: dat is pas erge muziek. Net als jantje smit, andre hazes etc.... om misselijk van te worden.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 okt 2008 12:17

Ken ik niet wie zijn NIck en Simon?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2008 12:20

:mrgreen:

Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 23 okt 2008 12:21

kwou net zeggen, ff googlen!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 okt 2008 12:35

LauraC, wij hebben met Thomas ook meegemaakt dat hij niet wilde drinken. Hij begon vreselijk te huilen als hij de fles al zag. Weet niet of dat ook zo is bij Michael? Met Thomas zijn we iig naar de ha geweest en toen bleek dat hij een scheurtje had aan de binnenkant van zijn anus.
Aangezien bij baby´s het zo werkt, dat als ze drinken de ontsluitingsspieren gaan werken, asocieerde Thomas de fles met pijn.
We hebben toen voor iedere fles de binnen- en buitenkant van de anus flink ingesmeerd met vaseline met behulp van een wattenstaafje (niet te ver naar binnen) en vanaf dat moment dronk hij gelijk weer. In elk geval het proberen waard om bij Michael te proberen, het kan tenslotte geen kwaad.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 okt 2008 12:43

Ik ben vandaag weer oppasmama van een meisje die volgende maand 2 wordt. Echt geweldig hoe ze speelt ze had een broek van een pop op der hoofd gezet en was met een speelgoed kopje de pop aan het drinken geven en zat er tegen te praten haha.
Alleen wat ik haar niet duidelijk kan maken is dat ik Nieske heet en mijn man Arnold nee ze noemt ons alle 2 Arnold. Terwijl ze mijn naam wel gewoon kan zeggen :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 okt 2008 12:44

ja de muziek van k3 is ook beter te volgen, maar dat wil ik mn kinderen vooral niet voorhouden.

Die cd die ik heb gekocht kun je ook via internet bestellen bij de boekhandel http://www.depelgrim.nl/index1.html

Ik heb het boek van Hanna lam gekocht, alles wordt nieuw het grote deel maar daar staan ze niet in. Overigens heb ik ook een beetje mn vraagtekens bij bepaalde liederen, maarja het moet wel rijmen hé :wink:

Maar die van Bartimeus is een andere het refrein begint met: Bartimeus is geboren vol geloof gelijk een vaste rots.

En mefiboseth gaat over: Koning Davind nodigt hem aan zijn tafel in de stad jeruzalem, zo keert alles zich ten goede (ofzoietsdergelijk)

Annet, die cd voor de allerkleinsten is dus zo'n typische orgel/piano, samenzag en panfluit (geloofk) cd :mrgreen: Het nadeel daarvan vind ik dat het moeilijk te verstaan is, maar verder wel leuk voor Sarah.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 okt 2008 12:52

liefie schreef:Ik ben vandaag weer oppasmama van een meisje die volgende maand 2 wordt. Echt geweldig hoe ze speelt ze had een broek van een pop op der hoofd gezet en was met een speelgoed kopje de pop aan het drinken geven en zat er tegen te praten haha.
Alleen wat ik haar niet duidelijk kan maken is dat ik Nieske heet en mijn man Arnold nee ze noemt ons alle 2 Arnold. Terwijl ze mijn naam wel gewoon kan zeggen :D

dus een soort van arnold 1 en arnold 2 :lol: Wel leuk hoe ze het verzinnen hé!
Als je Sarah soms ook ziet spelen! En iedere baby is 'aaanjah' oftewel Eva Lynn (hoe ze daar dan ook weer bij komt, ze zegt het al vanaf de geboorte)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 23 okt 2008 13:24

ben vandaag bij mijn oppasbaby wezen kijken !
Wat een lieffie !! :D
Moet alleen nog wachten tot Januari :(

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 okt 2008 14:48

Haha, dat liedje zong ik vroeger met het kinderkoor.

Daar aan de poort van Jericho
zat in de brandende zon
zacht smekend om wat medelij
hij die niet ???? kon

Verder weet ik hem niet meer 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 okt 2008 15:09

Ken heel die gasten niet joh. En K3 dat mogen ze van mij dus niet luisteren!!!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 okt 2008 15:11

Wij werden als kleine kindjes platgegooid bij wijze van met Elly en Rikkert. Die vind ik echt helemaal fantastisch! Mijn moeder verzamelde alle bandjes (dat was toen nog :D ) en draaide ze allemaal over van vriendinnen. En bij elk stuk uit de Bijbel (hoe ingewikkeld ook, statenvertaling voor ons, kleine kindjes), we wisten er bijna altijd een Elly en Rikkert liedje bij, waardoor we vaak na het bijbellezen vrolijk met elkaar een liedje zongen. (dat vond ik toch veel beter dan de psalm op hele lange hele noten die mijn vriendinnetje verplicht moest zingen na het eten, daar ging zo weinig van uit). Ik hoop echt dat ons kindje ook fan wordt van Elly en Rikkert :)

Kennen jullie trouwens ook Ieteke? Daar had mijn moeder 1 bandje van, die draaide ze ook plat, maar dat vonden wij zo gruwelijk lelijk. En nu kwam iemand uit de kerk met dat bandje aan, mijn moeder dolblij, maar wat lelijk nog steeds ;) Maar die teksten zijn wel heel erg mooi!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 23 okt 2008 15:22

Bij ons vinden ze elly en rikkert ook geweldig. Idd bij elk bijbelverhaal wel een liedje. Ze zingen bij ons graag. Ik kan daar echt van genieten als je ze samen hoort zingen.

Terug naar “Archief”