Moderator: Moderafo's
parkiet schreef:liefie schreef:Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.
Maar aan de andere kant, zijn er ook weer vrouwen die wel maanden moeten 'ontpillen'. Verschilt echt per persoon hoor! En d ie zullen dan wel niet zwanger worden als ze 1 pil vergeten...
Heidebloem schreef:Vorig jaar is de 'standaard' geweizigd. (van het Nederlands Huisartsen Genootschap, voor degenen die willen weten welke)
Bij 1 pil vergeten hoef je geen actie meer te ondernemen. Vanaf 2 pillen hangt het er vanaf in welke week je zit of je kans hebt op een zwangerschap. (Dan duurt het 7 dagen voor de pil weer betrouwbaar is) Maar van 1 pil vergeten word je dus niet zwanger. (uitzonderingen daargelaten)
Bij sommige vrouwen duurt het na het stoppen idd wel eventjes voor de cyclus hersteld is en ze zwanger (kunnen) worden.
De pil is overigens alleen vanaf dag 1 betrouwbaar als je begint op de eerste dag van de menstruatie! (zoals eerder vermeld)
parkiet schreef:liefie schreef:Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.
Maar aan de andere kant, zijn er ook weer vrouwen die wel maanden moeten 'ontpillen'. Verschilt echt per persoon hoor! En d ie zullen dan wel niet zwanger worden als ze 1 pil vergeten...
ajl schreef:Het is echt een fabeltje dat je van de pilzoveel aankomt. Dat was misschien vroeger zo toen de pil nog veel zwaarder was, maar de hoeveelheid hormonen in de pil is echt veel minder geworden.
Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.
Wij zitten nu nog te dubben welke anticonceptie we moeten gebruiken na de bevalling. De gewone pil kan niet ivm borstvoeding, maar ik wil nu ook nog niet zwanger worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten