De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2008 15:30

k moest later wel erg lachen.... want die arts in opleiding behandelde mij, maar hij moest ook nog overleggen de huisarts. Dus toen weer het verhaal. k Moest soms m'n lachen wel ff in houden. :mrgreen:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 15:35

Vorig jaar is de 'standaard' geweizigd. (van het Nederlands Huisartsen Genootschap, voor degenen die willen weten welke :wink: )
Bij 1 pil vergeten hoef je geen actie meer te ondernemen. Vanaf 2 pillen hangt het er vanaf in welke week je zit of je kans hebt op een zwangerschap. (Dan duurt het 7 dagen voor de pil weer betrouwbaar is) Maar van 1 pil vergeten word je dus niet zwanger. (uitzonderingen daargelaten)

Bij sommige vrouwen duurt het na het stoppen idd wel eventjes voor de cyclus hersteld is en ze zwanger (kunnen) worden.

De pil is overigens alleen vanaf dag 1 betrouwbaar als je begint op de eerste dag van de menstruatie! (zoals eerder vermeld)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 okt 2008 15:35

parkiet schreef:
liefie schreef:Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.

Maar aan de andere kant, zijn er ook weer vrouwen die wel maanden moeten 'ontpillen'. Verschilt echt per persoon hoor! En d ie zullen dan wel niet zwanger worden als ze 1 pil vergeten...

Toch geloof ik het echt niet ik heb al van verschillende artsen gehoord dat het echt onzin is.
Er spelen heel veel dingen mee om zwanger te raken. Bijv. eisprong, kwaliteit van het zaad en dat moet dan allemaal op dat moment goed zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 15:40

Ontpillen is onzin, maar je cyclus kan wel van slag zijn, zodat die opnieuw 'zijn weg' moet zoeken. Met als gevolg dat je niet regelmatig ongesteld bent, wat dat weer als gevolg heeft dat je niet goed kunt berekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn (tenminste, als je echt 'voor een kindje wilt gaan' lijkt het me handig dat je dat weet).
Maar de pil is meteen uit je lijf, anders zou je hem niet elke dag moeten slikken. MAar de nasleep kan wel langer duren.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 okt 2008 15:48

klopt missF
Maar als je goed je temp elke dag bij houd of ovulatietesten dan weet je ook wanneer je eisprong is.
Tegenwoordig zijn er gelukkig veel ''hulpmiddelen''

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 15:57

idd, de hormonen zijn in no-time verdwenen, maar het kan even duren voor je cyclus hersteld is. Maar al dan niet zwanger worden heeft idd ook met veel andere factoren te maken.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 okt 2008 16:01

Heidebloem schreef:Vorig jaar is de 'standaard' geweizigd. (van het Nederlands Huisartsen Genootschap, voor degenen die willen weten welke :wink: )
Bij 1 pil vergeten hoef je geen actie meer te ondernemen. Vanaf 2 pillen hangt het er vanaf in welke week je zit of je kans hebt op een zwangerschap. (Dan duurt het 7 dagen voor de pil weer betrouwbaar is) Maar van 1 pil vergeten word je dus niet zwanger. (uitzonderingen daargelaten)

Bij sommige vrouwen duurt het na het stoppen idd wel eventjes voor de cyclus hersteld is en ze zwanger (kunnen) worden.

De pil is overigens alleen vanaf dag 1 betrouwbaar als je begint op de eerste dag van de menstruatie! (zoals eerder vermeld)

Dat moet wel een opluchting voor Acire zijn denk ik zo.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 21 okt 2008 16:04

:mrgreen:

Als ze nu maar niet denkt, ach.... :roll: :wink:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 16:07

Nee, want onregelmatig slikken zal ook geen goed doen aan de betrouwbaarheid.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 okt 2008 16:46

Nee Nee, ik denk geen 'ach'. Ik weet dat ik de 7 dagen na 1 vergeten pil echt niet moet vergeten. Ik heb er al 5 opzitten geloof ik. 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 okt 2008 17:42

parkiet schreef:
liefie schreef:Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.

Maar aan de andere kant, zijn er ook weer vrouwen die wel maanden moeten 'ontpillen'. Verschilt echt per persoon hoor! En d ie zullen dan wel niet zwanger worden als ze 1 pil vergeten...

dat hoeft toch niet met de pil te maken te hebben? Andere mensen, die geen pil geslikt hebben, zijn toch ook niet altijd direct zwanger ;)

Ik ben trouwens overgestapt op nuvaring. Vindt het tot nu toe heel prettig! Heel wat minder hormonen dan m'n vorige pil (ik had een hele zware, 3 fasenpil) en alleen dat idee al vind ik fijn.
Nu hopen dat ik ook minder last van buikpijn krijg...

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 23 okt 2008 10:17

ajl schreef:Het is echt een fabeltje dat je van de pilzoveel aankomt. Dat was misschien vroeger zo toen de pil nog veel zwaarder was, maar de hoeveelheid hormonen in de pil is echt veel minder geworden.

Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.

Wij zitten nu nog te dubben welke anticonceptie we moeten gebruiken na de bevalling. De gewone pil kan niet ivm borstvoeding, maar ik wil nu ook nog niet zwanger worden.

Probeer de Mirena

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 okt 2008 10:40

MissF schreef:Ik denk toch niet dat ik meteen na de geboorte van ons wondertje weer zwanger wil worden ;)

MissF, ik denk dat een kleine baby al anticonceptie genoeg is! :mrgreen: :wink:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 23 okt 2008 11:41

Toen ik een paar jaar geleden de pil nog slikte, kwam ik daar wel van aan. Niet veel, ongeveer 2-3 kilo. Dus het kan zeker wel.

Dat heb ik gemerkt omdat ik die kilo's dus weer kwijt raakte na het stoppen. Ik had niet eens door dat het door die pil kwam. Geloofde eerst niet dat dat kon. Toen ging ik hem weer slikken, kwam weer aan. Stopte een jaar later en viel weer 3 kilo af. :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 okt 2008 12:43

Ik ben nu ook gestopt met de pil en een paar kilo afgevallen al :).

Terug naar “Archief”