Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 okt 2008 10:50

TJ:
We horen niet zoveel meer van je :wink:
Hoe gaat het met je kinders, nog steeds zo vaak ziek?
Hoe gaat het met jezelf en je gezondheid?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2008 13:45

rosekapje schreef:wij deden de kinderen ook altijd gelijk de eerste zondag na de kraamweek naar de creche, Christiaan was ook 1,5 week en Simon bijna 2 (weken dan he).
Vind je dat niet erg snel ? Mijn schoonmoeder heeft de kinderen NOOIT naar de oppas gebracht, ze gingen gewoon om en om naar de kerk. 's Ochtends zij, 's avonds m'n schoonvader. En als de kinderen groot genoeg waren nam hij/zij ze mee de Kerk in. De oppas is natuurlijk prachtig, maar het lijkt mij persoonlijk zelf niet zo leuk voor de kinderen. Ik heb dan altijd het idee: Papa en mama willen saampjes naar de kerk dus de kinderen moeten naar de oppas. Ik snap het wel dat je samen naar het Woord wil luisteren! Maar ik weet niet of ik er voor zou kiezen. Nogmaals dat is persoonlijk :) ik wil je niet aanvallen :wink:

rosekapje schreef:Als ze zo jong zijn merken ze er juist nog niks van, ze gingen goed gevuld erheen en sliepen gewoon door. In het begin zei ik wel dat als ze wakker werden en ze gingen huilen ze mij direct konden halen. Christiaan vind het leuk bij de oppas, maar gaat tegewoordig ook al wel eens mee de kerk in (voor de preek breng ik hem dan wel weg) en dat gaat goed, hij vind het orgel helemaal leuk.
ja dat zie je bij ons ook nog wel eens, voor de preek naar de oppas brengen. Dat schijnt heel populair te zijn :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 okt 2008 15:33

kwebbel schreef:
rosekapje schreef:wij deden de kinderen ook altijd gelijk de eerste zondag na de kraamweek naar de creche, Christiaan was ook 1,5 week en Simon bijna 2 (weken dan he).
Vind je dat niet erg snel ? Mijn schoonmoeder heeft de kinderen NOOIT naar de oppas gebracht, ze gingen gewoon om en om naar de kerk. 's Ochtends zij, 's avonds m'n schoonvader. En als de kinderen groot genoeg waren nam hij/zij ze mee de Kerk in. De oppas is natuurlijk prachtig, maar het lijkt mij persoonlijk zelf niet zo leuk voor de kinderen. Ik heb dan altijd het idee: Papa en mama willen saampjes naar de kerk dus de kinderen moeten naar de oppas. Ik snap het wel dat je samen naar het Woord wil luisteren! Maar ik weet niet of ik er voor zou kiezen. Nogmaals dat is persoonlijk :) ik wil je niet aanvallen :wink:

Bij ons gaan de kinderen heel graag naar de creche. Geen probleem juist erg leuk en ik vind het heel fijn om samen naar de kerk te gaan. Bij vrienden van ons is geen oppas en hun gaan al 10 jaar gescheiden naar de kerk, groot probleem met bijv. doopdiensten ofzo.
Kinderen worden wel om andere gekke redenen ergens gedumpt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2008 15:56

Bij ons is het juist erg goed geregeld allemaal... een beetje TE (de oppas). De baby's slapen in bedjes of de kinderwagen. Als ze huilen dan ff met de kinderwagen een rondje lopen.

Wij hebben een babygroep, peutergroep (2x), kleutergroep, junioren 1 t/m 6/7.

Bij de babygroep zijn er twee volwassenen en 1 tiener. Bij de peutergroep 1 volwassene en 1 tiener.

Hebben gemiddeld 6/7 baby's.

Bij ons zie je ze ook al vrij vroeg bij de oppas.

En wij hebben maar 1 dienst per zondag.

Heel af en toe zie je nog weleens kinderwagens beneden staan bij de ouders (Tijdens de dienst).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2008 16:14

Tja, wij willen toch ook samen weer gaan salsadansen of stijldansen, dat willen we elke week doen, zodat we 1 avond in de week samen houden. Dan moet het kindje ook naar de oppas. En omdat wij allebei willen werken ook.
Dus ik heb niet zo'n moeite met de kerkoppas, maar als het kindje gaat huilen ofzo, dan doe ik het dus echt niet. Omdat ik niet persé samen naar de kerk hoef. Bij ons wordt er nooit iemand de kerk uitgehaald, als een kindje veel huilt, dan brengen ouders het de volgende keer gewoon niet.
Mijn kleine neefje gaat altijd, die vindt het ontzettend gezellig, samen met zijn pleegbroer :) Dus als het goed gaat, waarom niet. (maar idd, ik denk dat ik ons kindje van 2 weken echt nog niet bij een ander achterlaat, denk ik :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 okt 2008 16:28

Ik vind een kind naar de oppas brengen niet slecht maar ik vind gewoon dat je als ouders verantwoordelijk bent en daar zal je dus ook dingen voor moeten laten. Je kindje af en toe eens weg brengen oke maar ik denk dat dat bij ons niet veel zal gebeuren.
Misschien erg ouderwets maar ik ben zo thuis ook grootgebracht terwijl alle 2 de ouders werken. Maar wij waren nooit alleen thuis (op oudere leeftijd natuurlijk wel eens)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 okt 2008 18:14

mijn kinderen vinden het ook heerlijk bij de oppas, maar ik zou ze niet snel in een vreemde kerk brengen tenzij met doop of trouwdienst ofzo, maar, er zijn ook wel eens periodes geweest dat het met slapen of eten niet uitkwam, nou ja dan niet, maar als het goed gaat vind ik het een prima oplossing

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2008 18:25

ik zou ze noooit zo vroeg naar de oppas bij de kerk brengen...

nu zijn milan en matteo nog nooit bij ons in de kerk in de creche geweest.. maar dat komt omdat het hier heeeeeel slecht geregeld is..er is amper speelgoed om mee te spelen..

tuinfluiter: ik ben momenteel niet zo typerig.. :wink: maar het gaat hier wel goed opzich..

Matteo heeft vorige week dus dubbele oorontsteking gehad.. en nu is MIlan weer ziek.... hij hoest ontzettend veel.. heeft koorts en piept erover met het ademhalen.. al de zoveelste keer dat hij dit heeft.... :| Hele nacht is hij zo ongeveer wakker geweest.. en ik dus ook :?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 okt 2008 01:17

TJ, lastig hee zieke kids.. Nu heeft Boudin waterpokken. Was verwacht uiteraard na Gerlinde. Ik moet zeggen, weinig last. Super irritant overdag maar hij slaapt snachts als een roosje.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 okt 2008 08:40

Beterschap met de zieken!

Bij ons zijn de meiden de oppas van de kerk gewend. Al heb ik met Juliëtte iets langer gewacht voordat ik haar voor het eerst bracht, 'k vond haar nog zo klein.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 okt 2008 11:04

Ik heb er minder moeite mee om Timon bij de creche te brengen dan zo'n oppasmeisje hier thuis te vragen om samen een avondje weg te gaan. Bij de kerk zit ik er vlakbij en ik weet dat ze me komen halen als het echt niet gaat. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste kerkdienst niet echt goed kon luisteren, ik zat me constant af te vragen hoe het met Timon zou gaan :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 11:11

Tja, wij hebben nu al een vaste oppas, mijn zusje :) Dus het wordt gewoon haar bijbaantje, om elke week 1 avond op te passen als wij gaan dansen, en eeventueel een extra keertje als het nodig is. Dat lijkt me superhandig, omdat ik niet van vreemde mensen in mijn huis hou, maar zij is hier zo thuis, dat ze wel vaker hier alleen is, zonder kind al :D
En mijn ouders en schoonouders wonen ook nog in de buurt, dus als we eens een bruiloft ofzo hebben een dag (die hebben we 3 volgend jaar :shock: ) dan kunnen we ons kindje zo daarheen brengen. Ideaal :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 okt 2008 11:45

Lijkt me ideaal, een oppas aan huis.

Wij gaan elke woensdagavond naar de gemeente,
en dan gaat ze altijd naar m'n schoonouders.
Maar daar gaat ze niet slapen. :/

't Liefst breng ik haar ook nog even weg op zaterdagmiddag,
want dan gaat m'n man altijd evangeliseren met de gemeente,
maar dan kan ik dus niet mee.
Al kan ze nu wel om de week naar m'n ouders.

Het probleem is een beetje met m'n meis is dat ze nergens anders slaapt.
Alleen thuis. Of in de auto. Maar in een bedje ergens anders vertikt ze het.
Voor iemand herkenbaar? En was dat dan tot een bepaalde leeftijd?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 12:36

Mijn moeder vertelde dat ik dat ook nooit deed. En altijd als mijn ouders met mij ergens geweest waren, was ik een hele dag van slag. Terwijl mijn zus altijd overal wel sliep.
Sindsdien hebben mijn ouders me nooit meer meegenomen. Het lijkt me heel makkelijk, als ons kindje gewoon overal slaapt, vooral in de kinderwagen ofzo. Maar als dat niet zo is, dan zullen we alles om beurten moeten gaan doen. Ons kindje gaat voor :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 okt 2008 12:51

Eva Lynn is vorige week ook naar de oppas in de kerk geweest, maar nu dus ook voorlopig niet meer. Sarah vind het helemaal niks dus er moet zowieso eentje thuis blijven. Sarah heeft het nooit leuk gevonden, zelfs toen ze een een paar weken oud was, lag ze al te krijsen. Nu is het hier ook niet goed geregeld vind ik dus we blijven gewoon thuis. We kunnen thuis met de kerk mee luisteren dus dat scheelt.

Als we savonds oppas nodig hebben zorg ik ervoor dat Sarah op bed ligt. Eva Lynn is de avonden nog beneden, maar we hebben nog maar 1 keer oppas nodig gehad.

Terug naar “Archief”