Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 okt 2008 07:49

Ik denk dat ik ook eerder voor diksap zou gaan dan voor ranja. En helemaal niet te jong aan de vruchtensapjes. 'k Ken een kindje van 3 jaar en die had met haar 2e al last van tanderosie omdat ze veel vruchtensap kreeg.
Ik denk dat ik wel m'n kids zou aanleren om eerst 'gezond' beleg op brood te nemen en daarna pas wat zoets. 'k Vind 't vreselijk als kids alleen maar chocopasta ofzo lusten.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 okt 2008 08:03

Inderdaad. Nou bij mij hebben mijn ouders het goed gedaan, ik eet bijna nooit iets zoets op brood.
Opzich heb je wel een punt Lalage. Ik neem ook heel veel dingen over van mijn ouders en wat ik eet. Ik merk nu zelf als ik 2 dagen achter elkaar toevallig geen groente eet, dat ik er dan echt aan toe ben. Voor mij dus wel elke dag groenten, en dat is echt dankzij mijn ouders.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2008 08:30

Bij de AH heb je van die heerlijke sappen. Gisteren heb ik die van sinaasappel mango gekocht. Die ga ik zelf maar eens maken. Hmmmm heerlijk lijkt me dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 okt 2008 09:48

Wij nemen weer heel weinig van onze ouders over, blijkbaar. OMdat we het graag anders willen doen.
Bij mijn man thuis aten ze sowieso elke dag veel vlees, dat vind ik helemaal niet nodig. En veel soorten jus en sausjes. Zijn vader is vroeger poelier geweest, en zijn moeder kan erg lekker koken. Maar ik hoef niet elke dag enorme lappen vlees. Ik vind een slavinkje prima, i.p.v. wild enzo.
Wij dronken toen we heel klein waren altijd aanmaaklimonade. Dan mochten we zelf de kleur kiezen, groen, oranje of rood. Dat drink ik trouwens nu nog veel. Cola enzo sowieso nooit, ook niet in het weekend. Dat kwam later was, toen we dat zelf wilden.
Snoepjes en koekjes wel enorm veel. Nog steeds, mijn broertje komt thuis uit school en eet een dikke gevulde koek, en dan later nog ‚‚n. Hij is wel ontzettend mager, maar wel een mond vol gaatjes altijd. Dat wil ik echt voorkomen. Het is gewoon ongezond.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 okt 2008 10:22

*|Scatie schreef:Ik denk dat ik ook eerder voor diksap zou gaan dan voor ranja. En helemaal niet te jong aan de vruchtensapjes. 'k Ken een kindje van 3 jaar en die had met haar 2e al last van tanderosie omdat ze veel vruchtensap kreeg.
Ik denk dat ik wel m'n kids zou aanleren om eerst 'gezond' beleg op brood te nemen en daarna pas wat zoets. 'k Vind 't vreselijk als kids alleen maar chocopasta ofzo lusten.

Ik zelf drink naast thee en koffie meestal alleen water. En een verse smoothie iedere dag tegenwoordig, anders kom ik echt niet aan mijn twee stuks fruit op een dag...
Maar wat je zegt over dat vruchtensap: thomas drinkt bijna altijd uit een pakje. Hij is geen goede drinker, maar een pakje vind hij interessant.
Helaas zijn er geen pakjes met gewoon mineraalwater. Ik geef nu meestal spa en fruit, daar zijn wel pakjes van. En als het pakje leeg is, dan vul ik het met kraanwater.
Vind het eigenlijk een slechte zaak dat er niet gewoon pakjes spa blauw zijn. :? Ik ga er maar eens patent op aanvragen denk ik :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 okt 2008 14:33

@Lalage: grappig, die lijst van wat je van je ouders hebt meegekregen herken ik helemaal! Ikzelf eet inderdaad (net als mijn ouders) altijd volkorenbrood, drink af en toe wat sinaasappelsap, voor de rest alleen water en thee, heb grote moeite me bij 1 koekje te houden (want: geen mama meer die op de koekjestrommel let!), dus koop ik meestal maar geen koekjes, eet elke dag braaf een appeltje en een banaan (gelukkig niet meer in bruine stukjes in zo'n tupperware-bakje, haha) en chips/snacks alleen in het weekend.

Overigens zijn er ook wel dingen die ik heel anders doe dan mijn ouders: ik bewaar NOOOIT brood in de koelkast (brrr), ik eet NOOOOIT groente met zo'n ongelofelijk naar maizena-nootmuskaat-sausje (brrr), maar gewoon lekker gestoomd/gekookt/gewokt, enz., enz.

Wanneer wij kinderen zouden krijgen (hopelijk in een paar jaar), zou ik ze hetzelfde behandelen, denk ik. Ik zou alleen net iets lekkerder koken dan mijn moeder, haha. (mijn vader kan overigens ook duidelijk beter koken, gelukkig deed hij dat dan ook vaak :mrgreen: )

groetjes, elvira

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2008 12:35

en weer een halve kilo eraf!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 okt 2008 12:44

zo zo netjes!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2008 12:51

Wauw, wat knap TJ!
Ik ben per gisteren gestopt met het (vr)eten van chips en snoepjes en koekjes, de hele dag door. Volgens mij is mijn suiker niet helemaal meer zoals het moet zijn, en ik hou best veel vocht vast. En de kilo's vliegen eraan. En ik bedenk me dan maar dat die er weer af moeten, dus liever wat minder aankomen.
Dus ik heb pakken liga's gehaald, en daar teer ik nu op (naast de vele boterhammen ;) ) Maar al die chips en kaas elke avond is niet zo slim.

Hoe doe jij het eigenlijk TJ, nog steeds Sonja?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 14 okt 2008 15:58

Goed idee! Ben je al veel aangekomen dan tijdens je zwangerschap?

Bevallen de liga's een beetje :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2008 20:42

ja ik sonja bakker nog steeds!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2008 21:48

Haha, ja ik ben echt veel aangekomen. Nu is mijn buik er ook wel naar, maar ik zit zeker aan de + 13 ondertussen. En ik moet nog 3 maanden! Pfff....Er zitten zeker wel wat kilo's extra vet aan (ik kom altijd heel snel aan van snoep en koekjes), maar die buik zal ook wel zat wegen. Maar opletten kan geen kwaad ;) Dus heb ik vandaag al 8 bruine boterhammen op :) En niet eens allemaal met vlokken, dus het komt goed :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 okt 2008 07:04

Van veel brood eten kom je toch ook aan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 okt 2008 08:11

Ik heb nog nooit gaatjes gehad in mijn kiezen en tanden, behalve in mijn verstandskiezen die er meteen maar uit getrokken zijn. Toch denk ik dat dat meer aanleg is dan gezond eten, sommige mensen hebben gewoon van nature snel gaatjes en anderen niet. Ik ben wel bang dat ik nu wel gaatjes krijg doordat ik elke dag fruit eet, klinkt gek maar ik heb het idee dat die zure appels toch wel een aanslag op je tanden zijn.

Trouwens: ik ben al iets van 3 of 4 kilo afgevallen door elke werkdag (dat zijn er vier voor mij) twee soorten fruit te eten, er is dan wat brood van mijn menu af gegaan. Maar misschien helpt mijn nieuwe fiets ook mee die iets zwaarder trapt dan m'n oude. Verder probeer ik wel op te letten dat ik niet teveel koekjes en chips eet, maar dat is wel erg moeilijk. Maar ik had nooit gedacht dat ik op dit gewicht kon komen, het is namelijk al wel een paar jaar geleden dat ik dit woog!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 okt 2008 08:20

Ik eet eigenlijk veel te weinig. Per dag maximaal 2-3 boterhammen en als avond eten twee scheppen met eten zeg maar. Vaak heb ik als tussendoor nog een liga en wat fruit. Ik fiets veel. Ik vraag me af of dat kwaad kan. Ik heb niet echt het idee dat ik afval ofzo en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling (hoewel er wel iets af zou mogen). Ik ben gewoon een slechte eter tegenwoordig geloof ik.

Terug naar “Archief”