@Lalage: grappig, die lijst van wat je van je ouders hebt meegekregen herken ik helemaal! Ikzelf eet inderdaad (net als mijn ouders) altijd volkorenbrood, drink af en toe wat sinaasappelsap, voor de rest alleen water en thee, heb grote moeite me bij 1 koekje te houden (want: geen mama meer die op de koekjestrommel let!), dus koop ik meestal maar geen koekjes, eet elke dag braaf een appeltje en een banaan (gelukkig niet meer in bruine stukjes in zo'n tupperware-bakje, haha) en chips/snacks alleen in het weekend.
Overigens zijn er ook wel dingen die ik heel anders doe dan mijn ouders: ik bewaar NOOOIT brood in de koelkast (brrr), ik eet NOOOOIT groente met zo'n ongelofelijk naar maizena-nootmuskaat-sausje (brrr), maar gewoon lekker gestoomd/gekookt/gewokt, enz., enz.
Wanneer wij kinderen zouden krijgen (hopelijk in een paar jaar), zou ik ze hetzelfde behandelen, denk ik. Ik zou alleen net iets lekkerder koken dan mijn moeder, haha. (mijn vader kan overigens ook duidelijk beter koken, gelukkig deed hij dat dan ook vaak

)
groetjes, elvira