Moderator: Moderafo's
esli schreef:Ja, we hebben verstand niet voor niks gekregen. Als het bijna zeker is dat de moeder dood gaat vind ik het onverantwoordelijk omgaan met dat verstand en zou ik ten alle tijde voor het leven van de moeder kiezen.
parsifal schreef:esli schreef:Ja, we hebben verstand niet voor niks gekregen. Als het bijna zeker is dat de moeder dood gaat vind ik het onverantwoordelijk omgaan met dat verstand en zou ik ten alle tijde voor het leven van de moeder kiezen.
Ik weet er weinig van, maar hoe vaak komt dit nog voor? Ik bedoel ik kan me voorstellen dat een natuurlijke geboorte heel gevaarlijk voor een moeder kan zijn, maar zijn er nog situaties waarbij een abortus de kans op overleven voor een moeder met hoge percentages vergroot?
(Ik weet hier dus echt weinig van af).
TheKeimpe schreef:Heel concreet, triest, voorbeeld: een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Een stel uit onze kerk wachtte al jaren op kinderen, vrouw krijgt een bbz, er groeit nieuw leven in je buik, maar je moet het doden (dus niet MOORDEN) omdat je anders geen vrouw en geen kind meer hebt.
Lorijntje schreef:Stel: een achttienjarig meisje met een verstandelijke handicap, wonend in een inrichting, wordt zwanger. Ze is nu zes weken zwanger en zowel haar moeder als de inrichting willen een abortus omdat het meisje niet in staat zal zijn het kind te verzorgen.
Gerechtvaardigd?
Lorijntje schreef:Moeder en inrichting willen ook dat het meisje gesterriliseerd wordt. Zelf wil ze dit niet.
Sterriliseren?
Lorijntje schreef:Na zeven jaar heeft het meisje een vriend en wil de sterrilisatie ongedaan laten maken.
Ongedaan maken?
tante-tortel schreef:Dan over het kunnen kanppen van de eileider bij een BBZ. Ja , dat kan gebeuren. Meestal is dat ook de manier waarop iemand erachter komt dat het zo is. Of dat er dusdanig veel pijn is dat er daarom gekeken wordt.
AikonGirl schreef:Harm-J schreef:Het komt op mij wat vaag over, daar de diakonie een zwijgplicht heeft. Meestal onstaan dit verhalen op basis van: 'van horen zeggen'.
De persoon die zelf van dat geld op vakantie is gegaan, heeft het mij gezegd.
Maar goed, het ging me er alleen even om dat vakantie
een eerste levensbehoefte lijkt te zijn geworden.
Ik wilde alleen met mijn post (over dat het op 1 inkomen goed te doen is) zeggen,
dat het met twee inkomens zeker te doen moet zijn.
Dát was m'n punt. En dat was ook ontopic.
Dan kan je wel zeggen dat als je een AOWtje hebt, of dat als iemand is weggevallen,
het misschien helemaal niet makkelijk is rond te komen.
Dat kan inderdaad wel zo zijn. Maar dat ontkracht mijn punt toch niet?
Het ging me er om dat je best een kind goed kan opvoeden,
zonder dat je allebei fulltime werkt.
Want dat werd verondersteld. "Een kind kost zo veel geld." etc.
Het hoeft van mij geen afgesplitst topic te worden.
Ik was ontopic met mijn reactie.
We zullen nu dan wel verder wachten of er ooit nog een reactie komt van de heer "Haring". :/
Vind het trouwens wel jammer dat hij onder een naam van iemand anders post.
Denk niet dat de echte Bas Haring het leuk vindt,
dat iemand anders onder zíjn naam zegt een abortus te willen plegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten