Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 okt 2008 13:55

Heftig, dat stuwing!! Pff...... :? respect voor de moeders :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 03 okt 2008 17:49

Mijn kraamvrouw van nu vindt dat er niks ergers is qua pijn dan de bevalling en als ze het daarmee vergelijkt, ze niet moet zeuren :o
Tja 't lijkt mij ook geen pretje maar 't verschilt ook per persoon. De één heeft het erger dan de ander. Het lijkt me in elk geval lastiger als je flesvoeding geeft. Bij borstvoeding kun je even kolven of de baby aanleggen.
Sommige kraamvrouwen hebben er helemaal geen last van. Dus laat je niet ontmoedigen :wink:

Ik heb nu al 2 nachten gedroomd dat ik zwanger ben... oei! :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 okt 2008 18:36

Ik vond de stuwing eigenlijk wel meevallen. Niet heel prettig, maar echt pijnlijk ook weer niet. \het vervelendste moment van de bevalling vond ik eigenlijk het moment dat de vacuum was ingebracht en hugo er deels uithing waar ook een knip was gezet. Dat vond ik wel pijnlijk.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 okt 2008 19:05

Max schreef:@ gempa: een geweven knoopdoek, pikzwart! De vorige eigenares had em bij draagdoek.nl gekocht.
Wat ik me wel afvroeg: als zo'n draagdoek goed bevalt gebruik je waarschijnlijk de kinderwagenbak stukken minder?! Dat vind ik wel beetje jammer, vind em juist zo stoer!
Aan de andere kant hoef je niet met wagens te zeulen naar visite, da's wel weer makkelijk.

ja wel minder idd, maar met boodschappen doen is een kinder wagen wel prettig, vooral vvor de boodschappen :mrgreen: , maar ik heb ook geen auto, dus met ov is het heeerlijk geen wagen, en het is zo knuffelig!!!!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 okt 2008 19:13

geen last gehad van stuwing, terwijl ik wel bv gaf.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 okt 2008 20:46

paprikameisje2 schreef:geen last gehad van stuwing, terwijl ik wel bv gaf.

ik ook niet, wel van naweeen, bij de borstvoeding, niet bij de eerste maar wel bij de anderen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 okt 2008 21:03

Stuwing is niet fijn nee... Dat heeft me wel een nachtje slaap gekost :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 okt 2008 21:23

mijn man vond het prachtig!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 okt 2008 21:25

:mrgreen:

De mijne niet, hij moest toen even heeeeel ver uit mijn buurt blijven, zelfs wijzen naar me deed al pijn :?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 okt 2008 10:56

*Annet* schreef:
L'être extraterrestre schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het beroep vrachtwagenchauffeur en zwangerschap? Nu kun je denken, dat is nog lang niet op mij van toepassing, maar ik maak me toch wel een soort 'zorgen'. Ik hoorde dat je, zodra je zwanger bent, geen meter meer mag rijden in een vrachtwagen. Weet iemand hier iets vanaf?

waarom zou je niet mogen rijden? In een personenwagen mag toch ook gewoon gereden worden? Vliegen mag tot 7 maanden aan toe. Wil het wel eens aan mijn broer vragen, die heeft een transportbedrijf dus zal de regels wel weten.
Tjah, ik hoorde dat er een kans bestaat dat je de laadklep in je buik krijgt (ik weet niet hoe stom je dan moet doen hoor :mrgreen: ) en dat dat beroep meer risico's met zich meebrengt... Als je het zou willen vragen, graag... :wink: Op mijn werk ga ik het niet vragen want dan gaan ze allemaal gekke dingen denken :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 okt 2008 11:08

tja... risico's.... ik denk dat elk beroep wel wat risico's heeft. Zo raakte een collega van mij betrokken bij een vechtpartij, waar ze twee kinderen uit elkaar wilde halen. Dus ik denk dat het zelf wel meevalt!

misschien op te duur met tillen ed, als je dat doet. Dat moet je nl als je verder bent in de zwangerschpa niet te zwaar doen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 okt 2008 11:17

Bij ons op het werk wordt je op groepen geplaatst waar de agressie laag is. Later krijg je dan ook die bewoners te begeleiden die niet zo heel snel agressief worden of dan op materieel is gericht en niet op jou.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 okt 2008 19:29

L'être extraterrestre schreef:
*Annet* schreef:
L'être extraterrestre schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het beroep vrachtwagenchauffeur en zwangerschap? Nu kun je denken, dat is nog lang niet op mij van toepassing, maar ik maak me toch wel een soort 'zorgen'. Ik hoorde dat je, zodra je zwanger bent, geen meter meer mag rijden in een vrachtwagen. Weet iemand hier iets vanaf?

waarom zou je niet mogen rijden? In een personenwagen mag toch ook gewoon gereden worden? Vliegen mag tot 7 maanden aan toe. Wil het wel eens aan mijn broer vragen, die heeft een transportbedrijf dus zal de regels wel weten.
Tjah, ik hoorde dat er een kans bestaat dat je de laadklep in je buik krijgt (ik weet niet hoe stom je dan moet doen hoor :mrgreen: ) en dat dat beroep meer risico's met zich meebrengt... Als je het zou willen vragen, graag... :wink: Op mijn werk ga ik het niet vragen want dan gaan ze allemaal gekke dingen denken :mrgreen:

heb hem inmiddels mailtje gestuurd, hij had er nooit van gehoord maar wilde wel es navragen. Nu hopen dat ie dat doet, sommige mensen vergeten wel eens wat....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2008 11:46

Ik hoop gewoon dat mijn lijf zo goed reageert op mijn afschuw voor borstvoeding geven, zoals ik het nu ervaar, dat heel dat gedoe niet eens op gang komt :D
En bevallen, tja, het hoort er toch gewoon bij. Wat is nou die 3 dagen op het leventje van zo'n prachtig kindje?
Voor het zwanger zijn zou ik niet nog meer kinderen willen. Ik vind het eigenlijk niet zo veel aan, ik voel me onwijs lelijk met die dikke buik, terwijl iedereen roept wat een mooie ronde buik ik heb. En die pijntjes en nu weer elke dag misselijk. Neuh, ik vind er weinig aan. Maar volgens mij ga ik het kindje zelf fantastisch vinden. En mijn man ook steeds meer, al istie niet zo voelerig aan mijn buik enzo, hij informeert wel vier keer per dag op 'ze' (en dan vaak ook nog bij de meisjesnaam die we verzonnen hebben, haha, stel dat het toch een jongetje is... ;) ) al wakker is, en beweegt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 okt 2008 16:05

wat is nou 3 dagen? mens ik hoop niet voor je dat het 3 dagen duurt: niet slapen, zwaar vermoeid en wee na wee. Tijd duurt dan lang hoor!

Vind ook wel eens als mensen roepen: ja ik heb het er wel voor over om 9 mnd beroerd te zijn. Achteraf roepen is makkelijk of als je er niet in zit. Het duurt gewoon lang, 9 maanden, je wilt zoveel doen en als je nix kan, dat valt niet mee.

Terug naar “Archief”