nathalie6 schreef:er staat toch ook in de bijbel : Vaders, maak uw kinderen niet verbitterd, maar vorm en vermaan hen bij het opvoeden zoals de Heer dat wil.
( efeze 6 vers 4) ik geloof niet dat God wil dat kinderen zo behandeld worden.
Er staan ook andere teksten in de Bijbel:
24 Wie zijn roede spaart, haat zijn zoon;
maar wie hem liefheeft, tuchtigt hem reeds vroeg.
Roede en bestraffing geven wijsheid, maar een aan zichzelf overgelaten knaap maakt zijn moeder te schande.
En je kunt er vast zelf ook genoeg over vinden.
Ik vind het onzin dat het verboden zou zijn om je kind een tik op zijn blote billen te geven.
Toen onze kinderen klein waren, zei ik ook wel eens: doe je broek maar naar beneden dan kun je een tik krijgen.
Tegen de tijd dat ze die broek naar beneden hadden was mijn boosheid dusdanig gezakt dat ik ze alleen nog maar een tikje gaf. Inplaats van ze in mijn boosheid voor hun hoofd te slaan.
Wat ik wel onzin vind is dat je als moeder de vader de straffen uit laat delen terwijl het gebeuren allang voorbij is.
Als ik zelf niet de tik uitdeelde dan zeker mijn man ook niet meer als hij uit zijn werk kwam. Vaak hoorde hij nog niet eens wat er gebeurd zou zijn.
Gelijk oplossen en dan is het ook voor altijd over. Dat is mijn leefregel.
Dan gaan we er ook later niet meer op terug komen.
Wat moet je als kind dan bang zijn voor als je vader thuis komt en je iets hebt uitgehaald!
Maar ik vraag me af tot welke leeftijd vinden jullie dus dat het niet meer zou kunnen. Of gaat dit topic over?
Ik kreeg van mijn oudste broer nog een pak slaag toen in 19 jaar was! En mijn Vader in het ziekenhuis lag dus moest hij het maar doen van mijn moeder!
Kijk, dat vind ik helemaal niet kunnen! Dat een broer in opdracht van de moeder zijn zus een pak slaag moet gaan geven.