Moderator: Moderafo's
Tijn schreef:dat weet ik niet, als hij echt door studeren rijk zou willen worden, dan had hij een andere studie moeten kiezen en voor een carriere in het zakenleven.
Tijn schreef:Maar een timmerman heeft toch ook een fulltime baan en dat een dominee zoveel moet studeren voor zijn titel heb ik nooit kunnen begrijpen. Maar dat is weer een andere discussie.
Want persoonlijk vind ik dat je als herder van je gemeente die gave moet hebben en niet de titel dominee...![]()
En ik weet ook niet of ik het zo fijn zou vinden als ik meer geld aan de kerk moet gaan geven om de dikke auto van de dominee te kunnen betalen. En ik weet inderdaad dat dat niet zo direct zal voorkomen, maar met hogere salarissen voor dominees doe je dat indirect wel.
Tijn schreef:dat weet ik niet, als hij echt door studeren rijk zou willen worden, dan had hij een andere studie moeten kiezen en voor een carriere in het zakenleven.
MissF schreef:Maar wat ik dan wel weer wat raar vind, is dat er enorme verschillen zijn in wat een dominee krijgt. Het is dus echt zo dat een dominee die in een rijke gemeente is, meer krijgt dan een dominee met een gemeente met 50 mensen die niet rijk zijn. Dat vind ik dan wel weer een beetje vaag
MissF schreef:Ik begrijp ook best dat de dominee veel heeft geleerd, veel werkt etc. Maar daar hoeft voor mij geen 50.000 euro tegenover te staan, mijn man heeft ook universiteit gedaan, werkt ook echt geen 40 uur per week, is ook pas 's avonds thuis, maar krijgt ook echt niet zoveel hoor.
Maar wat ik dan wel weer wat raar vind, is dat er enorme verschillen zijn in wat een dominee krijgt. Het is dus echt zo dat een dominee die in een rijke gemeente is, meer krijgt dan een dominee met een gemeente met 50 mensen die niet rijk zijn. Dat vind ik dan wel weer een beetje vaag
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten