Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 sep 2008 10:56

Gave foto´s lammetje! En wat wordt Sarah groot zeg! Geweldig dat ze ook lekker aan het moederen is! 8)

Echt een gaaf geboortekaartje zeg! Vind em alleen wel heftig door de knalrode verf.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 sep 2008 12:04

*Annet* schreef:
LauraC schreef:Nou ja, hij kreeg twee minuten in de gang en moest daarna sorry zeggen. Dat deed hij dus niet en dat vond ze wel best. Terwijl ik juist zoiets had van: sorry zeggen of knuffel geven of gewoon niet spelen! Zeker als je tot twee keer toe iemand bijt! Maakt mij niets uit, dat bijten, ik ben volwassen maar ik denk wel vijf keer na voordat ik mijn rug toekeer als hij met Michael aan het spelen is :?

Dat gedrag is zeker niet normaal hoor! Maar ook niet van de moeder. Kijk, een kind van 2,5 kan niet snappen wat wel en niet mag en zeer doet. Die moeder had in moeten grijpen. Ik weet wel, als mijn kind zo had gedaan bij die van een ander dat ze dus echt wel in de gang of zelfs in de bed werden gezet. Je gaat bij een baby toch geen stok in de mond duwen???!!! :shock:

Sorry zeggen zie ik eigenlijk het nut niet zo van in want ze weten toch niet wat ze zeggen en menen er geen drol van. Ze zeggen het omdat het moet van hun moeder.

Ik was ook totaal niet onder de indruk van dat gedrag! Maar goed, zit nu wel met dilemma want zij hadden ons uitgenodigd...nu moet ik ze natuurlijk wel terug uitnodigen...maar dat joch vernielt m'n hele huis!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2008 13:12

dan pak jij dat jongetje toch gewoon aan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2008 13:14

Evelien schreef:dan pak jij dat jongetje toch gewoon aan?

Zou je dat echt doen?
Ik ga echt niet, in bijzijn van een moeder, een kind terecht wijzen hoor. Ik zou het ook vreselijk vinden als een ander het bij mijn kind zou doen. Je kunt wel zeggen dat iets pijn doet, maar echt terecht wijzen, echt niet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2008 13:19

nou als een van mijn nichtjes/neefjes of kinderen van vrienden mijn huis vernielt zeg daar zeker iets van. Gaat hij door? dan vraag ik of ze willen vertrekken. Ik laat niet mijn huis vernielen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 sep 2008 14:54

M'n vriendin was pas bij iemand op de koffie en die vrouw heeft een dochtertje van ruim 2,5, zelf heeft ze een dochtertje van 15 mnd, dat meisje van 2,5 duwde steeds het andere om of slaan of schoppen.
Haar moeder zat erbij maar zei niets.
M'n vriendin was het zat, vind het niet nodig dat haar kind zo iets moet ondergaan, zei heel gewoon tegen de moeder of ze even haar dochter aan wilde pakken, dat hielp niet volgens mama het zou vanzelf wel over gaan.
Toen liet m'n vriedin haar de keuze maken: of ze zou haar kind straffen of m'n vriendin zou gewoon naar huis gaan.
Nou moeder wilde het kind niet straffen, had toch geen nut, toen is m'n vriendin naar huis gegaan.
Dit is misschien vaak de beste oplossing als er zoiets gebeurd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 sep 2008 14:56

ik heb een keer een kind van een ander aangepakt, toen was ik zelf 18/19, de moeder deed ook niets. Het (autistische) jongetje zat continue grote zus aan haar haren te trekken, te schoppen, te slaan e.d.
Niemand durfde ook wat te doen, dus ik heb m bij z'n arm gepakt en naar buiten gesleurd (letterlijk), hij is toen boos geworden en ergens naar toe gegaan.
De moeder uit dr dak!!! En maar roepen dat ie nooit meer terug zou komen en dat ik veeeel te hard was....
Tsja.. dan had ze het zelf maar moeten doen!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 sep 2008 15:59

Hier zijn vaak kinderen in de leeftijd 0-16 over de vloer uit diverse gezinnen.
Heel prima dat ieder zijn eigen opvoeding heeft maar in mijn huis gelden mijn regels.

Betreffende ouders weten dat ook. Doen die kids iets wat mij niet aantstaat en ouders zeggen er niets van dan grijp ik zeker wel in.
Vriendin van mij heeft ook zoiets van tis jou huis dus prima als jij ze aanpakt.
Nu luisteren ze ook welgoed naar me omdat ik ook vaak oppas.

Haar zoon van 12 zat pas een beetje TE te rammen op ons keyboard. Had hem 2 keer vriendelijk gevvraagd of het wat minder mocht.

Meneer had even geen oren.
Heb toen keyboard uitgezet en gezegd dat ik hem ff niet wilde zien dat of hij naar buiten of naar boven kon gaan.

Toen istie even een boodschap voor me wezen halen bij de C1000.
Daarna was alles weer vergeten en vergeven,
Ze weten ondertussen wat ze hier wel en niet kunnen doen.
Ze kunnen hier heel veel want ben niet zo moeilijk ook tijdens logeren doen ze maar of ze thuis zijn. Maar er zijn wel grenzen en die zul je echt zelf aan moeten geven in je eigen huis.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 sep 2008 19:22

leuke foto's lammetje! eva lynn lijkt niet echt op sarah of wel?
Moet het eerste woordje van het gedichtje niet in zijn?

laura, ik weet zeker dat het je gaat lukken!

mama van Age (weet ff je nick niet meer) toen je de naam van je zoontje postte had ik echt zoiets van he?! Nooit van gehoord, maar nou hoor of zie ik hem regelmatig langskomen, grappig.

Ik corrigeer ook rustig kinderen van een ander als ze hier over de vloer zijn, als de ouders het niet doen tenminste.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 sep 2008 20:08

@rosekapje: bedankt voor je steun ;) Gaat zeker lukken (ookal voel ik me op het moment een beetje ziekjes).
Ik heb nu dus besloten om voor het conflict-ontwijkende scenario te gaan: ik nodig ze gewoon uit voor een soort van Ballorig iets...Kan het jochie lekker andere kinderen pijn doen dan mijn lieve schat! :mrgreen:
Nee maar ff serieus. Ik heb normaal gesproken geen problemen om te zeggen van: nee dank je, dat doe je hier niet, maar dat is omdat ik bij die kinderen weet dat de moeders het niet erg vinden. Deze mevrouw zat al geschokt te kijken toen ik het mannejte, nadat hij mij gebeten had, in zijn ogen keek en NEE, dat doet pijn! zei....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 sep 2008 20:09

LauraC schreef:Ik was ook totaal niet onder de indruk van dat gedrag! Maar goed, zit nu wel met dilemma want zij hadden ons uitgenodigd...nu moet ik ze natuurlijk wel terug uitnodigen...maar dat joch vernielt m'n hele huis!

Lekker niet terug uitnodigen dan. Jij laat toch niet je kind mishandelen of je huis afbreken? Die vrouw zal het gerust wel aanvoelen, lijkt me.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 sep 2008 22:53

Even een updeetje:

Showen met de eerste tand
Afbeelding
Dit mag niet van mama, snap je dat nou? :roll:
Afbeelding
Tsja, erin klimmen lukte nog wel, maar nu moet ik er weer uit...
Afbeelding
Rara wat at ik?
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 sep 2008 06:13

vind dat Timon op de ene foto een heel ander koppie heeft als op een andere.

Zo'n smeerfoto is altijd heerlijk!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2008 07:48

Geweldig! :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 sep 2008 08:23

Haha, die Timon.
Prachtig om te zien.
En wat goed van dat tandje zeg.
Hopen dat hij niet teveel last gaat krijgen van pijnlijke tandjes die door komen.

Terug naar “Archief”