Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 05 sep 2008 08:49

Ceasar therapie is absoluut een aanrader, zeker als je zwanger bent!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2008 09:16

Ik heb er eerder bij gelopen, maar vond het toen onzin. Ik heb altijd zoiets van: het gaat wel weer over.
Maarja, de verloskundige moest er hartelijk om lachen toen ik dat zei. Want die buik wordt de komende 18 weken echt niet minder, alleen maar meer, waardoor er alleen maar meer gewicht op die spieren leunt. Dus minder pijn zal het niet gaan doen denk ik, als ik zo doorloop.
Oke, dan toch maar een keer een afspraak maken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 sep 2008 10:46

MissF schreef:Vier mensen op ‚‚n dag die zeggen: tjonge, je buik groeit wel heel hard.
Fijn Sterretje, dat het goed gaat, en Lammetje trouwens ook!

Ik krijg dus iedere keer te horen 'joh hoe lang moet je nog'
Toen ik bijna 5 maand was kreeg ik zomervakantie (had toen nog amper een buik, dus veel collegea in het V.O. wisten van niets) kom ik terug, met iets meer buik.. 'hoe lang moet je nog' ik:'8 weken'
Reactie: oh, lijkt eerder dat je nog maandje of 5 moet.
En volgens de verloskundige idem dito... 5 maandenbuikje.

Over Ceasar therapie heb ik ook positieve verhalen gehoord.

Ik zelf sport gewoon nog 2 tot 3 keer per week en heb daardoor naar mijn idee totaal geen klachten. Want zodra ik bv. rug iets voel geef ik dat even aan en zetten ze direct wat oefeningen voor die dag op mijn lijstje erbij om het weer even op te krikken :wink:
Time flies when you have none!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 11:04

knap Sterretje, dat je nog gewoon sport!!! Zeker wel aangepast of ga je niet naar de sportschool ?? Sterkte met de laatste 2 maandjes!

Een bewoner zei tegen mij: "Tsjonge jonge wat ben je aangekomen. Ben je zwanger ofzo?" En iedere keer zeg ik: "Nee, dat is gewoon het getrouwde leven! :mrgreen: "
En iedere keer vraagt hij het weer :mrgreen:

Op mijn PG afdeling vragen ze altijd: "Hoe is het met de jongens? School is weer begonnen zeker??" Dan zeg ik altijd: "Ja hoor, prima. Ze zijn naar school, lekker rustig!" :mrgreen:

oke off... :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 sep 2008 11:30

Ik wilde me er eigenlijk niet mee gaan bemoeien, maar kan het toch niet laten....

Haring, ik lees elke keer weer van je dat je het niet ziet zitten om een kind op te voeden, geen geld ervoor, te jong, enz....
Wat ik ook lees is dat je je steeds verweerd door te zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om een zwangerschap te voorkomen, maw je hebt dus nu geen zin om voor de gevolgen op te draaien.
Wat ik al eerder las van iemand anders is de vraag, als je nog te jong bent op een kind op te voeden, ben je dan niet wat te jong om met elkaar naar bed te gaan? Je reactie was hierop weer dat je er alles aan gedaan hebt om het te voorkomen, maar dat is helemaal niet waar..!
Je weet zelf ook vast wel dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
In het kort (sorry dat het misschien cru gezegd word) : Je had niet met elkaar naar bed moeten gaan!!! Dan had je ook nooit zwanger kunnen worden (in dit geval je vriendin).
En ja, ik heb zelf ook verkering, dus weet heus wel hoe het allemaal zit.
Maar als ik nu zelf zwanger zou raken, zou ik mezelf verantwoordelijk voelen voor dat kindje. Ik ben dan die fout ingegaan en iedereen weet dat je van met elkaar naar bed gaan, zwanger KAN raken.....

Alvast mn excuus als het een beetje hard overkomt, maar moest het gewoon ff kwijt. Vind het gewoon erg als er over abortus nagedacht wordt terwijl je zelf de grote fout hebt gemaakt...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 16:55

Zo, en nu waar dit topic voor bedoeld is: het gaat goed met mij :D
Ik merk dat mijn lijf het niet altijd even leuk vindt, en soms wat tegensputterd. Maar dat is allemaal wel te overzien. Eerder moe, gister tijdens het concert van Marco Borsato had ik het na 2,5 uur echt helemaal gehad en kon ik echt niet meer. Het kindje is lekker druk. MIjn man heeft het kindje ook voor het eerst gevoeld en vond het maar raar. We hebben nu volgens mij de hele baby uitzet (en twee kinderwagens :oops: al hebben we de tweede tweedehands gekocht, speciaal voor het onderstel waar de maxi cosi op past, en omdat er ook een wandelwagenbak bij zat).
En de babykamer schiet ook best op. Alles is nu kaal, en mijn man heeft vandaag de verwarming en de verwarmingsbuizen zilverkleur gespoten. Het is helemaal gaaf, nu al :D
Als het wat verder is komen er wel een keer fotootjes.

Oja, en iedereen vraagt of ik geen tweeling krijg, omdat ik zo'n dikke buik heb. Nouja, volgens mij is het er echt ‚‚n :D

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 sep 2008 18:02

MissF schreef:Oja, en iedereen vraagt of ik geen tweeling krijg, omdat ik zo'n dikke buik heb. Nouja, volgens mij is het er echt ‚‚n :D

Dan krijgen jullie een jongentje :wink:
Ik was namelijk zwanger van onze oudste en ook megadik. Moest naar de tandarts en die wilde heel snel een nieuwe afspraak maken want de baby kwam al heel gauw volgens hem. Hij geloofde mij niet dat ik nog 3 maanden moest. Dan was het vast een tweeling, ook niet dus. Dan moest het wel een jongen zijn volgens hem, was achteraf nog waar ook. (die tandarts was toen al een beetje heel erg vreemd)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 18:09

Haha, terwijl mijn moeder bij alle meiden heel dik was. Die moest altijd echo's laten maken of er geen twee in zaten.
Nouja, ons kindje is onder gemiddeld qua grootte en zwaarte, en vruchtwater ook normaal. Maar het kind moet met haar (wij hebben het altijd over haar omdat we denken dat het een meisje wordt :) ) 25 cm ook ergens heen. Het zal allemaal wel. Als het kindje maar ter wereld komt, levend, dat vind ik het belangrijkste :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 sep 2008 10:29

Ach, al die dingen van 'als je dik bent wordt het...' of 'als je ineens geen krullen meer hebt wordt het...' allemaal onzin, leuke bedenkseltjes :)
pobody's nerfect

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 sep 2008 16:13

ja je hebt heel wat van die leuke bakerpraatjes op de wereld

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 sep 2008 20:46

MissF ben je de babykamer al aan het inrichten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 sep 2008 22:32

Bijna :)
Het is nu helemaal kaal, de verwarming en buizen zijn zilverkleur gespoten. Vanaf nu ben ik 5 dagen vrij en heb ik er 3 om te klussen. Vrijdag komt een vriendin mee helpen.
We hebben de beschikking over 2 ledikantjes (waarvan 1 standaard van mijn oma gekregen en 1 iets leukere waar ik zelf in heb gelegen, en mijn moeder ook nog), en 1 wiegje (die we waarschijnlijk teruggeven, omdat we die niet willen gebruiken).
Dan hebben we ook al 2 smalle kledingkasten van 1.80 hoog, dat worden samen de commode (plank ertussen, en klaar is de commode en hebben we meteen een kledingkast). Stof voor nepgordijnen en hemeltje zijn ook binnen (nu nog iemand vinden die me kan helpen met naaien), behang is binnen, verf ook. Alleen nog een witte schommelstoel, die zijn moeilijk te vinden. Of een ouderwetse witte stoel die niet schommelt is ook goed. En dan nog zwarte vloerbedekking, en het is klaar :D Ik wil over een week of 6 a 7 echt klaar zijn, dan kan mijn rug al dat geklus volgens mij toch echt niet meer aan ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 sep 2008 07:00

Oei, zwarte vloerbedekking? Bedoel je tapijt?
Ben blij dat wij vinyl hebben, want baby'tjes spugen nog wel eens.
Stel dat je tapijt bedoelt, dan is witte drap en zwart tapijt niet echt een goede combinatie... :puh:

Hehe, lekker zelf weten hoor, maar dat is waar ik het eerste aan dacht.
Staan aardig wat (witte) schommelstoelen op MP. Kan je zelf event. een likkie verf geven.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 17 sep 2008 07:08

Wij zijn ook gister begonnen met het leegruimen van de babykamer in spe. Wat een troep heeft een mens zeg... pfff :?
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2008 10:26

We wilden ook eigenlijk grijs laminaat, maar dat is bijna onmogelijk te vinden, en wat ik pers‚ wilde, is keiduur. En dat vind ik niet nodig.
Dus nu wordt het echt zwart, hoogpolig tapijt. Ik heb even info ingewonnen bij moeder en schoonmoeder, en die zeiden dat zij juist voor tapijt kozen.
Ik vind zelf vinyl niet zo mooi. Dus mijn keus staat helemaal vast ;) En volgens mij wordt die kamer echt helemaal super geweldig. Helemaal geen standaard babykamer, en dat is helemaal de bedoeling :) Anders ligt dat arme kindje met 3 jaar nog in een babykamer, dat wil ik helemaal niet. Dus het wordt gewoon heel modern. Nouja, nu maar hopen dat het echt zo wordt als ik hoop ;)

Hier gaat het verder best. Het kindje beweegt lekker. Als ik mijn hand op mijn buik leg vaak extra hard zelfs, maar dat vind ik een naar gevoel. Zo raar!

Terug naar “Archief”