Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Ik mag toch wel mijn mening geven over Arbortus? of mag dat ook niet meer.
Harm-J schreef:Evelien schreef:Ik mag toch wel mijn mening geven over Arbortus? of mag dat ook niet meer.
Ik zou niet weten waarom niet. Het enige wat ik tracht aan te geven, is dat men wat voorzichtig moet zijn met, dat men de eigen kijk op/over dingen niet te snel over andere mensen heen legt.
kies je voor behoud van het kind dan wens ik je veel wijsheid toe en vraag deze aan de Hemelse Vader, hij zal je fouten / zonden kunnen vergeven en het zou tot lering kunnen zijn voor het toekomende
witvisser schreef:best erg als je als christen commentaar geef op evangelieverkondiging
Harm-J schreef:Brrr....
Probeer het nu eens door de bril van Haring te kijken i.p.v de eigen bril. Hij geeft in de eerste plaats al aan atheist te zijn. Door te schrijven dat iemand er 100 procent spijt van zal krijgen en tot je graf toe zal volgen, lijkt mij geen goede manier om iemand warm te laten draaien voor het evangelie. Nog los daarvan weet jij nog ik of iemand anders (buiten God zelf) of hun (Haring en vriendin) er spijt van krijgen, "Als" ze al zouden besluiten tot een abortus.
Zelf ben ik geen voorstander van abortus, op enkele uitzonderingen na. (in geval van verkrachting, incest en dergelijke.)Toch kan ik mij voorstellen dat (zeker niet gelovige) mensen deze materie anders benaderen dan gelovigen. Gelovige mensen gaan er bv in het algemeen vanuit dat ze hun hele leven met één en de zelfde levenspartner delen, ze kunnen dus altijd als het goed is op elkaar terugvallen.
Er wordt volgens mij ook erg veel gewicht aan het woord: abortus gehangen, omdat het veelal wordt gezien als moord op een ongeboren kind. Het niet mogen/willen uitvoeren van abortus, is afgeleid van het 6e gebod. Vergeet niet dat voor God alle zonden gelijk zijn m.i. Hiermee bedoel ik dan, pas op met oordelen, daar er geen mens is die zich volledig aan de 10 geboden kan houden! Daarbij moet men ook niet vergeten dat God zo machtig is, dat Hij ook voor een ongeboren/geaborteerd kind een plaats aan Zijn tafel bereidt kan hebben als Hij dat nodig acht.
Daarbij word er in het topic (te) makkelijk gesproken van, als het kind er eenmaal is komt het allemaal wel goed. (Dat is mijn persoonlijke mening erover). Toch vreemd dat in de kerken sommige gezinnen bij de diakonie moeten aankloppen! Rationeel gezien vind ik het juist goed dat Haring de zaken zo realistisch als mogelijk is bekijkt. Men kijkt mijn inziens teveel naar het abortus verhaal. Probeer je eens in te denken, wat als het een en ander nu niet goed loopt in de relatie of met de financiën. Atheisten hebben geen diakonie achter zich staan, waar ze aan kunnen kloppen voor hulp. Wat als de relatie stuk loopt...etc etc..
De hierboven geschreven quote is een wat begrijpelijke tekst, "voor iemand die gelovig is ja"! Dit soort teksten naar een ongelovig iemand toeschrijven, doet mij persoonlijk nu niet getuigen van een goede manier om van het evangelie te getuigen. Dit ook omdat een ongelovige een abortus niet als een fout zal zien, mogelijk zal hij zich eerder aangevallen/veroordeeld voelen door de gelovige Iemand zal toch eerst God moeten leren kennen voordat men naar Hem op kan zien!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten