Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 sep 2008 22:26

Jannoek schreef:krijg een beetje het idee dat de twee nicks met aparte namen speciaal zijn aangemaakt om haring bij te staan... :roll:
- probeert zich hier verder niet mee te bemoeien.. -

Ghehe....dat dacht ik ook gelijk toen ik ze zag en ik weet het wel zeker 8) Beetje laf, of niet? Iig...Haring schiet er niets mee op, want niemand zal er daardoo opeens wél een advies geven om abortus te plegen die dat anders ook niet zou doen... :wink:
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 sep 2008 22:44

mirjan22 schreef:Jah ik kan me er ook ontzettend boos en verdrietig om maken, als mensen zoiets zo makkelijk besluiten.
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en het zo graag willen en dan zijn er mensen die gewoon ff beslissen dat hun kind niet uitkomt dus ze het maar doden.

Dat vind ik toch zo'n dooddoener. Er zijn heel veel mensen die wellicht een hogere opleiding zouden willen doen maar het niet kunnen, terwijl honderden zomaar hun talenten verspillen.

En jah seks komt wel uit. Daar maken ze wel tijd voor... maar als het dan mis gaat, dan willen ze de gevolgen niet dragen.

Is dat vreemd dan? Sex heb je niet om kinderen te produceren, maar om van te genieten.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 sep 2008 22:58

Sabra schreef:
mirjan22 schreef:Jah ik kan me er ook ontzettend boos en verdrietig om maken, als mensen zoiets zo makkelijk besluiten.
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en het zo graag willen en dan zijn er mensen die gewoon ff beslissen dat hun kind niet uitkomt dus ze het maar doden.

Dat vind ik toch zo'n dooddoener. Er zijn heel veel mensen die wellicht een hogere opleiding zouden willen doen maar het niet kunnen, terwijl honderden zomaar hun talenten verspillen.

En jah seks komt wel uit. Daar maken ze wel tijd voor... maar als het dan mis gaat, dan willen ze de gevolgen niet dragen.

Is dat vreemd dan? Sex heb je niet om kinderen te produceren, maar om van te genieten.

Sabra, je zit weer heerlijk op je plekje in dit topic hé?
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 sep 2008 07:53

mw schreef:In heel veel gezinnen in Nederland heeft de vader een fulltime baan en de moeder een partime baan. Weinig mensen die er moeilijk over doen.

Dit vind ik wel erg kort door de bocht. In vrouwenbladen lees ik altijd dat het zo zwaar is om kind en werk te combineren, ik denk dat ik er zelf ook niet genoeg energie voor zou hebben. Om een ander voorbeeld te geven: er zijn heel veel mensen die vijf dagen in de week werken, voor mij is dat net teveel en daarom werk ik vier dagen. Niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid energie en daarom vind ik het zo kort door de bocht om te zeggen dat ze het wel zullen redden met een kind. Geef gewoon toe dat het zwaar is!! Hiermee wil ik Haring niet aanmoedigen om dan maar een abortus te doen, maar het is niet zo dat alles vanzelf wel goed komt als je het kind maar laat komen, als je dat roept dan heb je echt oogkleppen op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 sep 2008 08:21

Dippie schreef:
Sabra schreef:

Sabra, je zit weer heerlijk op je plekje in dit topic hé?

Dat laatste ben ik wel eens met Sabra... Sex heb je niet alleen om kinderen te produceren. Het zou me wat wezen zeg... pppfff.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 sep 2008 09:20

Nee, seks heb je niet pers‚ voor het voortplanten, maar een beetje volwassen iemand weet wel dat het gevolg van seks wel kan zijn dat zo'n eitje bij een zaadje komt en dat daaruit een kindje kan groeien.
In je hele leven zijn er toch gevolgen aan daden? Daar leven we mee. Aan bijna elke daad zit een gevolg vast! Al vinden we het nou leuk of niet.
Daar zullen we mee moeten leven. Of de daden waarvan je eventuele gevolgen absoluut niet wilt dragen, gewoon niet doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 sep 2008 11:15

Waar ik moeite mee heb is dat er met kinderen omgegaan wordt alsof het gebruiksvoorwerpen zijn.
Sommige mensen zijn erg lang bezig om kinderen te krijgen en daar lukt het niet.
Voel je dankbaar ondanks alles en zoek naar een oplossing waar je he leven van het kind behoudt.

Vind dit verhaal erg koud en cru overkomen

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 14 sep 2008 11:50

weet niet of je al een besluit hebt genomen , maar vergeet niet dat het kind op nr 1 hoort te staan , als ik zo je verhaal lees merk ik dat je jezelf wel een beetje voorop stelt , je bent bang voor een sociaal isolement ed, accepteer het , je zult zien dat het allemaal reuze meevalt , verhongeren zul je niet , kan zijn dat je de eerste jaren wat moeilijk zit ed maar jullie ouders zijn er toch ook nog ?
Abortus krijg je spijt van , de komende 5 jaar misschien nog niet , maar het zal een keer terugkomen en dan heb je spijt .

Je zult dingen in moeten leveren , misschien toekomstdromen ed op moeten geven maar geloof mij : je krijgt er veel voor terug .

Ik vind je verhaal wat egoistisch eerlijk gezegd.

Sterkte ermee.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 14 sep 2008 11:53

Wat ik een beetje naar vind overkomen is dat Haring heel kort aanstipt dat zijn vriendin twijfelt, om daarna weer over zijn eigen standpunt te gaan praten.
Haring, je bent er blijkbaar van overtuigd dat je niet de opvoeding kan bieden die hij denkt dat je over een aantal jaar (misschien) wel zou kunnen bieden.
Maar goed.. je bent niet alleen. Je hebt ook een vriendin, en die draagt jullie kind. Zij twijfelt. Het lijkt me wel verstandig om daar niet overheen te walsen. Iedereen kan hier zijn of haar mening geven over wel of niet abortus, maar jullie moeten er sámen uit zien te komen! Probeer het dus niet alleen vanuit je eigen standpunt te zien, maar ook uit die van je vriendin.

Sterkte iig!!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 sep 2008 12:30

nonno schreef:Wat ik een beetje naar vind overkomen is dat Haring heel kort aanstipt dat zijn vriendin twijfelt, om daarna weer over zijn eigen standpunt te gaan praten.
Haring, je bent er blijkbaar van overtuigd dat je niet de opvoeding kan bieden die hij denkt dat je over een aantal jaar (misschien) wel zou kunnen bieden.
Maar goed.. je bent niet alleen. Je hebt ook een vriendin, en die draagt jullie kind. Zij twijfelt. Het lijkt me wel verstandig om daar niet overheen te walsen. Iedereen kan hier zijn of haar mening geven over wel of niet abortus, maar jullie moeten er sámen uit zien te komen! Probeer het dus niet alleen vanuit je eigen standpunt te zien, maar ook uit die van je vriendin.

Sterkte iig!!

Ja, idd. Mee eens.
Denk niet alleen aan jezelf en aan je eigen leven en wensen, maar luister ook naar je vriendin.
Ikzelf vind het ook naar overkomen, dat het kindje als een gebruiksvoorwerp wordt gezien, waar je 'gewoon' afstand van kunt doen. Het is wel een kindje, een mini-mensje wat in de buik van je vriendin groeit!
Afbeelding

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 14 sep 2008 21:25

Het punt adoptie is genoemd en vind ik eigenlijk nog niet eens zo gek idee. Althans je hebt eerst nog 9 maanden om erover na te denken of je nog wilt houden. Zo kunnen je hormonen ook gewoon ze gang gaan en niet ineens worden afgebroken.
En als je hebt laten adopteren kun je nog een jaar denken of je wilt of niet. Het kind is er en je kunt het terug krijgen. Bij abortus kun je het niet terug krijgen. Dat is echt definitief.

Succes met keuze die jullie gaan nemen.
Leef je droom.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 14 sep 2008 22:26

Loucom schreef:Het punt adoptie is genoemd en vind ik eigenlijk nog niet eens zo gek idee. Althans je hebt eerst nog 9 maanden om erover na te denken of je nog wilt houden. Zo kunnen je hormonen ook gewoon ze gang gaan en niet ineens worden afgebroken.
En als je hebt laten adopteren kun je nog een jaar denken of je wilt of niet. Het kind is er en je kunt het terug krijgen. Bij abortus kun je het niet terug krijgen. Dat is echt definitief.

Ehm, volgens mij moet wel je wel ruim voor je 9e maand een beslissing nemen of je het kindje wil laten leven of niet. Als je die keuze hebt gemaakt kan je nadenken over adoptie. Lijkt mij..
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Abortus of niet? Een paar vragen

Berichtdoor elvira (gast) » 15 sep 2008 08:01

Hallo Haring,

Hoewel ik me normaal gesproken buiten mijn werk niet met dit soort dingen bemoei (ik werk in de hulpverlening, oa voor mensen/stellen met abortusvragen, scheidingsvragen/problemen, etc), zijn er toch een aantal vragen, waarvan ik vind die je jezelf moet stellen en die je misschien ook helpen. Je hoeft niet op het forum te antwoorden, het gaat erom dat je die voor jezelf beantwoordt.

- Hoe zag je jullie relatie binnen nu en 5 jaar (voordat je wist dat je vriendin zwanger was)? Zag je een toekomst voor jullie samen of juist niet? Of heb je daaraan getwijfeld? (Of, anders verwoord: is ze de vrouw van je leven of niet? Of heb je nog geen idee?)

- Hoe zie je jullie relatie nu, binnen nu en 5 jaar?

- Als er verschil zit in de antwoorden tussen die 2 eerste vragen: in hoeverre heeft het te maken met de zwangerschap? Probeer hier ook expliciet te zijn (dus niet: ja, ze is dus nu zwanger, dus dat heeft nogal consequenties, maar: ik voel me .... /ik weet nu dat... en daardoor voel ik me... / etc)

- Stel dat je vriendin besluit het kind te houden, wat zou jij dan doen? (hoewel je veel eigen standpunt bespreekt, moet je je beseffen, dat de uiteindelijke keuze bij je vriendin ligt)

- En waarom zou je dat dan doen?

- Hoe voel je je erbij dat je in zaken als deze voor de wet buitenspel gezet bent? Je vriendin heeft het beslissingsrecht, maar jij zou, indien ze het kind zou houden, waarschijnlijk wel alimentatie moeten betalen. Veel mannen voelen zich hierdoor gekrenkt en buitenspel gezet. Ervaring leert, dat ook dit een belangrijke vraag voor iemand in jouw positie is.

- Wat zijn voor jou precies de gevoelsmatige argumenten om abortus te plegen? Je hebt het vooral over rationele argumenten, waar echter wel een oplossing voor te vinden is, wanneer je het echt wilt. (vb. te weinig geld: jullie werken allebei, ook als dit minimumloon is, is er echt wel genoeg geld... verschillende oplossingen zijn hier ook al door anderen aangedragen) Ik krijg alleen het idee, dat er in feite een gevoelsmatig argument achter je redenering zit. Het is dus belangrijk die goed uit te spreken, zeker naar je vriendin toe.
(ik heb bijv. clienten gehad, die precies dezelfde rationele argumenten hadden, maar het in feite gevoelsmatig niet zagen zitten om met hun huidige vriendin verder te gaan en kinderen te krijgen. Uit professioneel en eigen zicht vind ik het veel belangrijker dit soort dingen meteen uit te spreken dan het jarenlang te verzwijgen met allerlei andere gevolgen van dien)

- Verder: kun je verwoorden waarom je met dit probleem op een Christelijk forum komt? (wederom: dat hoef je niet hier uit te leggen, het gaat er om dat je jezelf helderheid bezorgt)

Tot slot: heel veel sterkte gewenst, Haring, bij welke keuze je vriendin ook maakt.
elvira

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 sep 2008 13:04

nonno schreef:
Loucom schreef:Het punt adoptie is genoemd en vind ik eigenlijk nog niet eens zo gek idee. Althans je hebt eerst nog 9 maanden om erover na te denken of je nog wilt houden. Zo kunnen je hormonen ook gewoon ze gang gaan en niet ineens worden afgebroken.

Ehm, volgens mij moet wel je wel ruim voor je 9e maand een beslissing nemen of je het kindje wil laten leven of niet. Als je die keuze hebt gemaakt kan je nadenken over adoptie. Lijkt mij..

Jawel dat wel, maar als je met grote twijfels doet. Je hebt dan meer tijd om er over na te denken of je het kind wil houden of niet. En hoeft niet overhaast een beslissing te nemen. Je hebt dan langere bedenktijd.
Leef je droom.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 sep 2008 13:13

Even een opmerking in dit topic.

Ik denk dat men voorzichtig moet zijn om over zulk een zaak als Abortus of baby houden te (ver)oordelen van uit de eigen geloofvisie. Iemand die niet gelovig is, zal zulk een zaak vanuit een geheel andere hoek beredeneren dan een gelovige....

Men kan dan schrijven dat dit een christelijk forum is, e.e.a wil niet zeggen dat een ieder die hier schrijft vanuit die zelfde invalshoek hier leest of post, laat staan die visie zal begrijpen. Al helemaal niet als er gelijk al ge(ver)oordeeld wordt!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”