Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 sep 2008 06:44

Wow LeChat, over de dagindeling heb ik juist heeeel lang gepiekerd. Ik wilde geen 'gat' waarin niet-daggasten zichzelf moeten vermaken, zoals je bij veel bruiloften wel hebt. Dus hebben we de kerkdienst aan het begin van de avond gehouden (veel vrijgemaakte stellen doen dat ook zo).

Ik hoor wel dat veel mensen lang piekeren over de tekst op de uitnodiging en daar heb ik juist maar vijf minuten over gedaan ;)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 sep 2008 09:02

Volgens mij doen wel meer (ik denk meeste) mensen de kerkdienst aan het begin van de avond. Volgens mij is dat ook de meest praktische tijd, anders kunnen er bijna alleen maar daggasten komen, omdat de rest werkt. Dat zou ik zelf wel jammer hebben gevonden. We hadden nu ook de dienst om half 7/7 uur en dan zijn er gewoon lekker veel mensen bij. Ik wist nog helemaal niet wat voor dagindeling ik wilde maar wel dat ik de kerkdienst s avonds wilde!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 12 sep 2008 10:40

Eh..de dagindeling heb ik gedaan en aan mn vriend laten zien. Die was akkoord!

Wij zitten heel erg over het defintief aantal daggasten te zooien. Er is 1 stel waarvan ik heel erg twijfel of ik die meeneem de hele dag. Het is van mijn kant, dus mn vriend vind dat ik zelf moet weten of ik dat doe. Maar ik vind het erg lastig. Vooral omdat het een vriendin is waar ik vroeger wel veel mee omging met nog een andere vriendin. Met die laatste vriendin heb ik nog steeds veel contact, maar met haar niet echt veel meer. Af een toe een berichtje via mail/hyves en verder niet. Als we binnenkort de sleutel krijgen komt ze wel langs zegt ze, maar ja, ik weet gewoon dat ze dat bij alle stelletjes uit hun kerk doen om dan een kaart te ontvangen voor de bruiloft. Daar wordt namelijk ontzettend over gekletst binnen hun gemeente. (dat zij zich zo gedragen) Ik weet dat ze gezegd heeft dat ze niet verwacht dat ze een hele dag meemag, maar ja, ikzelf zou dat zelf ook niet zeggen als ik zoiets niet zeker weet. Bleehhh...erg lastig!

Kerkdienst is bij ons trwns om 14.00 uur. Vind ik helemaal niet erg, want die officiele gedeeltes ben ik het liefst zo veel mogelijk met alleen daggasten. Iedereen is welkom hoor, maar ik voel me denk ik erg opgelaten als de hele kerk vol zou zitten.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 10:44

onze daggasten bestaan uit: broers/zussen/ouders/opa/oma.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 sep 2008 15:14

Ik denk dat mijn vriend en ik nogal ruzie gaan krijgen over de dag indeling. Ik hou nogal van een wat 'vreemde' dagindeling. Ik zou graag eerst trouwen, dan foto's en daarna de kerk. Maar daar komen we vast nog wel een keer uit. 's avonds kerk vind ik ook wel tof, alleen dan vallen er zo snel gaten in je dag. Ik heb dan altijd het gevoel dat alles achter elkaar wordt gepropt, dus: Kerk, snel daarachter een receptie. Wij willen sowieso een korte receptie en daarna een besloten feest, dus de receptie begint pas om half negen, dan kan je ze niet na een uurtje buitenzetten. Dus kerk wordt gewoon 's middags.

88alries88: je moet gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Als je haar er graag bij wil hebben dan moet je dat doen voor jezelf en niet voor haar. Het is jouw dag (oke een beetje rekening houden met elkaar is logisch, maar toch blijft jet jouw dag)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 sep 2008 15:29

Ik had vorige week een bruiloft waarvan de dagindeling mij (en m'n lover ;)) ook ideaal lijkt.

Zij trouwden half 12 in 't gemeentehuis, daarna bruidstaart eten met de daggasten, daarna naar de kerk (13.45). Daarna receptie van 16.30 tot 19.00. Om 19.00 gingen alle daggasten naar een andere zaal en vertrokken vanzelf de receptie mensen ;). Met de daggasten gingen we daarna toasten en werden de cadeaus gegeven en de familie deed een stukje met het cadeautje wat alle daggasten gevraagd was mee te nemen (een fles wijn met een zelf gemaakt etiket). Om 20.00 begon het diner en dat was om 00.30 klaar ofzo. Af en toe een stukje tussen de gangen door en that's it. Onder het diner speelde iemand op de achtergrond vleugel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 15:30

wij zijn net in ondertrouw gegaan. Het was een leuke vrouw die het deedt. Omdat wij op een dag trouwen dat het gratis is (wel een borg) vroeg ze of wij ook nog een trouwboekje wilde hebben.

Zijn er meer mensen die geen trouwboekje hebben?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 sep 2008 15:32

Opzich is dat ook nog wel een idee, alleen zou ik wel voor een avond gaan. Anders komen er bij ons echt te veel mensen tegelijk op de receptie.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 15:35

Onze dagindeling (wat we nu zo ongeveer in ons hoofd hebben) is als volgt:

12:30 aankomst in zaal van de kerk waar we de broodmaaltijd hebben
13:15-13:45 familie foto's maken bij de kerk
14:00 kerkdienst
15:00-18:00 receptie
18:30- 21:00 diner

en dan ophoepelen...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 sep 2008 15:37

Dat vind ik ook wel een leuke dagindeling. Ik wil alleen eigenlijk mijn familie niet bij het feest hebben (uitgezonderd papa's en mama's enzo). Voor mij zijn dat mensen die ik eigenlijk 'moet' uitnodigen, maar ik heb er niets mee. Kennen jullie dat probleem?

Evelien: Gefeliciteerd! Ik dacht dat je altijd een trouwboekje kreeg, maar dat je er voor moest betalen als je een mooier boekje krijgt. Je moet toch sowieso tekenen enzo?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 15:39

boekje zit er volgens mij wel bij in als je op een betaalde dag gaat trouwen.

Volgens mij tekenen wij gewoon op een papier wat in het dossier ergens gaat in het gemeentehuis, zodat ze weten dat je getrouwd bent.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 sep 2008 15:44

Evelien: het trouwboekje heb je soms nodig om je naam te laten wijzigen, ik moest het laten zien bij de bank, omdat de achternaam van Borkdude nog niet in mijn paspoort stond (nog steeds niet trouwens, daar moet je ook mee uitkijken als je vliegtickets boekt).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 15:48

weet ik, is allemaal gezegd en na gevraagd.

Alleen met tickets boeken.

En als we wel een trouwboekje willen dan kun je die zo aanvragen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 sep 2008 15:52

Ik weet dat je bij ons je trouwboekje moet laten zien als je in de kerk gaat trouwen. Ik weet ook niet precies waarom ofzo. Ik neem aan dat je toch een papiertje meekrijgt van ze.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 15:53

bij ons hoef je het trouwboekje niet te laten zien. En we krijgen wel een papier mee ja.

Terug naar “Archief”