Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 sep 2008 20:04

Wat leuk dat het zo goed en gezellig is verlopen.

Ga nog even door met leuke dingen voor een kinderfeestje kan ik ook nog wat ideetjes opdoen.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 10 sep 2008 20:50

Ik ben altijd in winter jarig en was dus buiten niet altijd mooi weer. Deden dus heel vaak spelletjes, zoveel mogelijk erwten met een rietje overbrengen, aardappelen rollen op een papier, sjoelen en nog wel meer. En dan met punten en kleine prijsjes.
Als wel mooi weer was gewoon buiten vermaakten we ons wel.
Of ja verkleedpartijtje, muziek aan ofzo en zak doorgeven en ineens muziek uit en wat uithalen met je ogen dicht.
Ook wel speurtocht buiten gehad maar was toen we 12 ofzo waren.

Bij wat kleine kinderen kun je ook gewoon verhaal voorlezen hoor, niet te lang natuurlijk. Maar met aantal spelletjes zijn de meeste al blij en kunnen zich prima mee vermaken.
Leef je droom.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 sep 2008 06:45

of als je creabeakids hebt, kleine vierkantjes halen om te verven bij de action. bij de buuf is dit altijd wederom een succes!

of andere dingne om te schilderen, bloempotjes ofozo.. of samen koekjes bakken...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 sep 2008 07:03

mijn zus ging met het kinderfeestje van m'n nichtje fotolijstjes beplakken. Ook leuk.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 sep 2008 07:24

Petje af Annet, dat je dat in je eentje tot een goed einde hebt weten te brengen. Fijn dat het leuk was. Hoeveel kinderen had hij eigenlijk uit mogen nodigen?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 08:03

Ik ga met een feestje altijd weg. Dan heb ik alle rommel niet in huis. Meestal wel eerst pannenkoeken eten en dan bowlen ofzo of naar Balonia / Ballorig. Ideaal!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 sep 2008 09:07

marjo schreef:Petje af Annet, dat je dat in je eentje tot een goed einde hebt weten te brengen. Fijn dat het leuk was. Hoeveel kinderen had hij eigenlijk uit mogen nodigen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 sep 2008 12:25

Hij mocht er maar 4, 2 jongens en 2 meisjes. We hebben ook eens 8 kinderen op een feestje gehad maar dat was veel te veel van het goede!

Al die kinderen wilden allemaal verhalen vertellen, ondertussen het pannenkoekenbakken in de gaten houden, helpen met van alles, pfffffffft mijn oren tuten wel na het eten! maar er zijn echt nog ontzettend lieve kinderen bij, 1 meisje hielp elke keer en wilde me ook wel helpen om de keuken op te ruimen. Kun je toch zien dat ze uit groot gezin komen, dat ze weten van aanpakken.

@Ansje, als je naar iets van Ballorig gaat kost toch een vermogen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 sep 2008 14:38

@Vlinder,
Hoe is het met jou en je kinders?
Gaat het nog goed op je werk?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 14:53

*Annet* schreef:@Ansje, als je naar iets van Ballorig gaat kost toch een vermogen?

Volgens mij heb vorig jaar 3 euro per kind betaald. Chips en drinken neem ik dan zelf mee... Ik ga voor die paar euro m'n huis niet overhoop halen :wink: De laatste keer ben ik gaan bowlen met het feestje. Dat koste 18 euro voor een baan, met 6 kinderen is dat dus ook weer 3 euro per kind. Ik vond het wel best... :mrgreen: De kinderen hebben het naar hun zin en mijn huis is netjes als ik weer terugkom 8)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 sep 2008 15:05

in ballorig mag dat toch niet? ballorig kost 6,50 tegenwoordig

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 sep 2008 15:35

Ik heb heel wat kinderfeestjes voor neefjes en nichtjes georganiseerd. Er zijn dingen genoeg te doen.
Wedstrijdparcoursen, knutseldingen, shirt/sloop/schort/tas beschilderen, dobbelstenenspel, bosspelen enz. Het maakte me ook nooit uit hoeveel kids (of het er nu 4 of 10 zijn)
En natuurlijk meestal starten met zelf gebak of cake versieren. Vinden ze echt super, al zijn ze 12.
Time flies when you have none!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 18:46

trijntjejohanna schreef:in ballorig mag dat toch niet? ballorig kost 6,50 tegenwoordig

Ow, ik heb het wel gedaan toen en er werd niets gezegd. Ik zag veel meer mensen die van alles meesjouwd hadden... 8)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 12 sep 2008 07:56

Tuinfluiter schreef:@Vlinder,
Hoe is het met jou en je kinders?
Gaat het nog goed op je werk?

Hoi :-)

Ik ben al even niet online geweest en dacht net ik zal eens even gaan kijken hoe het op RW is ;-)

Maar het gaat goed met mij en de kinderen.
Op het moment heb ik het mega druk op mijn werk omdat de nieuwe wintercollectie er is en dat merk je meteen.
Wel een heerlijk voldaan gevoel aan het eind van de dag maar ook erg moe.
Zelf heb ik weer een stel mooie laklaarzen voor mezelf gezien en meteen meegenomen :P ( zoooo verslavend al die schoenen en laarzen :lol: )

Joshua en Merel vinden het erg leuk op school en het gaat ook goed.
Timo word steeds wijzer en gaat ook veel duidelijker praten :-)

Met Joshua tobben we wel erg op het moment vooral in de opvoeding.
Hij is zeer moeilijk in zijn gedrag, vraagt veel negatieve aandacht en aan afspraken houden kan hij zich niet.
Ook is hij snel van slag als iets anders gaat dan gepland en zo zijn er meerdere dingen om op te noemen.
Op school en bij de BSO merken ze ook dat hij 'anders' is dan andere kinderen van zijn leeftijd en aangezien ADHD en PDD NOS voorkomt aan beide kanten van de familie hebben we besloten om hem te laten onderzoeken.
We zijn nu in dat traject gestapt ( na verwijzing van de huisarts) en zo hopen we meer duidelijkheid te krijgen en handvaten te krijgen in het opvoeden.
Het is niet dat we hem meteen een stempel op willen drukken en ik zeg ook niet dat het ADHD is maar er is wel wat aan de hand en voor ons als ouders is het gewoon moeilijk om mee om te gaan.

Ik ga me klaarmaken voor mijn werk dus zal eventueel vanvond weer reageren :-)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 sep 2008 09:07

Goed dat je het laat onderzoeken! VOlgens mij kan dat heel erg helpen, als je weet wat er aan de hand is kan je ook je eigen gedrag daar op aanpassen en helaas hoort daar dan een stempeltje bij, maar ja... als dat helpt is het dat wel waard denk ik.

Terug naar “Archief”