Consequent leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 02 sep 2008 17:41

Die naastenliefde van jou geldt dan zeker alleen niet voor die "hypocriete" refo´s, of zijn bovenstaande uitlatingen voor jou een teken van naastenliefde?

Jawel hoor, ik scheld ze niet uit, kijk ze niet na, ben net zo eerlijk tegen hen als tegen mn vriendin en ik behandel ze met respect en als mijn gelijke. Dat ik een hekel heb aan iemands daden wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan die persoon.

Mijn uitlatingen zijn constateringen, door een objectief oog bezien. Als ik iets goed vind zul je dat ook horen. Immers, dat is eerlijk en eerlijk duurt nog altijd het langst.

Als dat zo is dan snap ik warom je dat bij veel refo´s niet vind.

Het is dus niet zo, en toch vind ik het bij veel refo's niet. En velen met mij.

Tja, met zo´n houding heeft discussie weinig zin meer.

Je ging er toch al niet op in, dus de pot verwijt de ketel. Maar goed ik geef je nog een kans. Ga in op mijn punten en zeg maar eens dat het niet waar is. Ik heb voor persoonlijke zaken meerdere getuigen (dat is maar één van mijn punten, de rest zijn controleerbaar).
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 02 sep 2008 19:39

The Engineer schreef:Mijn uitlatingen zijn constateringen, door een objectief oog bezien.

hysterisch-smile :muhahaha:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 03 sep 2008 19:29

In plaats van achterlijk te doen kun je beter ingaan op mijn punten. Impliciet geef je nu aan dat ze waar zijn, of in ieder geval dat je niet de moeite neemt om erover na te denken. Oftewel, je hebt ook een pijnstiller genomen.

Ik ben objectief, ja zelfs ik heb bijvoorbeeld van de SGP iets in positieve zin benoemd. Dat jij dat niet ziet zegt meer over jou dan over mij.

Riska

Berichtdoor Riska » 03 sep 2008 20:11

@:The Engineer,
Ik ben denk ik behoorlijk neutraal, want ik ben wat de refowereld betreft toch een outsider, al leer ik wel steeds meer de denkwereld kennen.
Als outsider kan ik me wel voorstellen hoe jouw posts zijn overgekomen. Ik lees er - ook al zeg je van niet - een enorme pijn uit.
Niemand is objectief, jij ook niet. Je wordt hoe dan ook door opvoeding, door wat je hebt ervaren, beïnvloed en dat werkt mee in je gedachten.
Je kunt dus wel roepen dat je objectief bent, ik heb daar toch zo mijn vraagtekens bij. En ik denk dat juist dat reacties op jouw posts teweegbrengt.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 03 sep 2008 20:20

Riska schreef:@:The Engineer,
Ik ben denk ik behoorlijk neutraal, want ik ben wat de refowereld betreft toch een outsider, al leer ik wel steeds meer de denkwereld kennen.
Als outsider kan ik me wel voorstellen hoe jouw posts zijn overgekomen. Ik lees er - ook al zeg je van niet - een enorme pijn uit.
Niemand is objectief, jij ook niet. Je wordt hoe dan ook door opvoeding, door wat je hebt ervaren, beïnvloed en dat werkt mee in je gedachten.
Je kunt dus wel roepen dat je objectief bent, ik heb daar toch zo mijn vraagtekens bij. En ik denk dat juist dat reacties op jouw posts teweegbrengt.

Inderdaad!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 sep 2008 20:59

Speedy schreef:

Inderdaad!

Eens!

@ Speedy: Leuk, die Latijnse onderschriften, maar 90% van de Refoweb-gemeente kan dit niet lezen....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 04 sep 2008 18:37

Vanuit de grond van mijn hart kan ik echt zeggen dat het me geen pijn doet, dat mensen zo zijn/doen. Ik heb alleen een pleurishekel aan hypocrisie. En als je goed gelezen hebt en nadenkt over deze punten zal je zien dat dit alles gewoon heel hypocriet is. Dus vandaar.

Ik ben wel degelijk objectief, wel hierin, ook al lijkt dat niet zo. Ik zeg alleen waar het op staat, ik verhul niets. En zoals ik zei:

Ik ben objectief, ja zelfs ik heb bijvoorbeeld van de SGP iets in positieve zin benoemd.

Maar goed, je zult wel moeten toegeven dat er heel erg weinig op ingegaan wordt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 11:10

Laten we alsjeblieft in harmonie verder gaan met "Consequent leven", te beginnen met een vraag:

Hoe leef je consequent? Ik heb het idee dat wij dus helemaal niet consequent leven. We eten wel eens op de bank voor de tv, Bijbellezen moeten we allebei erg op hameren om niet te vergeten (erg he :oops: ), en de Kerkgang gaat overigens wel goed, ik moet eens per twee weken werken dus ik mis ook wel eens een dienst, soms 2 omdat ik het gewoon niet redt.

Ligt het consequent leven gewoon alleen aan je leeftijd (daarmee bedoel ik: naar mate je ouder wordt ben je bewuster van bepaalde dingen en leef je dus consequenter) of aan je opvoeding? (ik heb het dus helemaal niet meegekregen, dat Bijbellezen en naar de kerk gaan) ik heb wel een tijdje bij m'n schoonouders gewoond dus dat heb ik dan wel meegekregen om consequenter te leven.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 11:33

kwebbel schreef:Laten we alsjeblieft in harmonie verder gaan met "Consequent leven", te beginnen met een vraag:

Hoe leef je consequent? Ik heb het idee dat wij dus helemaal niet consequent leven. We eten wel eens op de bank voor de tv, Bijbellezen moeten we allebei erg op hameren om niet te vergeten (erg he :oops: ), en de Kerkgang gaat overigens wel goed, ik moet eens per twee weken werken dus ik mis ook wel eens een dienst, soms 2 omdat ik het gewoon niet redt.

Aan de hand van dit voorbeeld (bedoel dit dus niet persoonlijk, kwebbel) vraag ik me af of God zich behaagt(om maar bijbelse taal te gebruiken :wink: ) in de dingen die we doen (onze werken), zoals het 2 keer per zondag een dienst bijwonen, geforceerd elke dag uit onze bijbel lezen, dat we bij de jeugdvereniging Bijbelstudie geven, dat we geen bidstond van de kerk missen etc. of hangt het af van de relatie die wij als mens met Hem kunnen opbouwen, doordat Jezus de weg voor ons heeft vrijgemaakt.

Wat ik bedoel is: zijn we niet te vaak gefocust op onze christelijke werken, dan op onze relatie met Hem. Dat we ernaar gaan verlangen om tijd met Hem door te gaan brengen, in plaats van ons schuldig voelen over de dingen die we niet doen. Of zie ik dit verkeerd?
Laat je leiden door Hem!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 11:41

Tijn schreef:
kwebbel schreef:Laten we alsjeblieft in harmonie verder gaan met "Consequent leven", te beginnen met een vraag:

Aan de hand van dit voorbeeld (bedoel dit dus niet persoonlijk, kwebbel) vraag ik me af of God zich behaagt(om maar bijbelse taal te gebruiken :wink: ) in de dingen die we doen (onze werken), zoals het 2 keer per zondag een dienst bijwonen, geforceerd elke dag uit onze bijbel lezen, dat we bij de jeugdvereniging Bijbelstudie geven, dat we geen bidstond van de kerk missen etc. of hangt het af van de relatie die wij als mens met Hem kunnen opbouwen, doordat Jezus de weg voor ons heeft vrijgemaakt.

Wat ik bedoel is: zijn we niet te vaak gefocust op onze christelijke werken, dan op onze relatie met Hem. Dat we ernaar gaan verlangen om tijd met Hem door te gaan brengen, in plaats van ons schuldig voelen over de dingen die we niet doen. Of zie ik dit verkeerd?
dat zie je goed, Tijn! Maar komt de relatie tot God niet voort tot o.a. het Bijbellezen en de Kerkgang? Als je niet naar de Kerk gaat kan je ook niet uit Zijn Woord lezen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2008 11:57

Kwebbel schreef:Als je niet naar de Kerk gaat kan je ook niet uit Zijn Woord lezen!

Wat heeft kerkgang te maken met het lezen uit/in Zijn woord?
Ook als ik - om welke reden dan ook - niet naar de kerk ga, is er toch gelegenheid om de Bijbel te lezen?
En soms is dat Bijbellezen bij mij alleen het lezen van een vaste Psalm, waarin voor mij alles staat wat mij vertroost en versterkt... (Psalm 121)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 12:22

Riska schreef:
Kwebbel schreef:Als je niet naar de Kerk gaat kan je ook niet uit Zijn Woord lezen!

Wat heeft kerkgang te maken met het lezen uit/in Zijn woord?
Ook als ik - om welke reden dan ook - niet naar de kerk ga, is er toch gelegenheid om de Bijbel te lezen?
En soms is dat Bijbellezen bij mij alleen het lezen van een vaste Psalm, waarin voor mij alles staat wat mij vertroost en versterkt... (Psalm 121)
Ja natuurlijk! Ik bedoelde dat je dan niet kan leren, sommige dingen snap ik niet die er in de Bijbel staan, predikanten geven daar een mooie uitleg bij dat ik denk: "Zo heb ik het nooit bekeken!" Daarvoor vind ik dat je Kerkgang nodig heb. Ik zie nu dat ik bovenstaande krom heb geschreven :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2008 12:38

doen we allemaal wel eens, iets krom zeggen wat we toch (op)recht bedoelen! :wink:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 12:46

kwebbel schreef:dat zie je goed, Tijn! Maar komt de relatie tot God niet voort tot o.a. het Bijbellezen en de Kerkgang? Als je niet naar de Kerk gaat kan je ook niet uit Zijn Woord lezen!

Ja, natuurlijk zijn bijbel lezen en kerkgang middelen om die relatie tot stand te brengen, maar wat ik veel zie gebeuren is dat deze middelen tot doel worden verheven en dus het niet direct meer draait om die relatie, maar om bijvoorbeeld het twee keer per zondag naar de kerk moeten. En persoonlijk denk ik dat er vanuit die relatie dan een consequente levensstijl zich vanzelf ontwikkelt.
Laat je leiden door Hem!

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2008 12:48

Tijn schreef: En persoonlijk denk ik dat er vanuit die relatie dan een consequente levensstijl zich vanzelf ontwikkelt.

Mee eens...

Terug naar “Archief”