Lalage schreef:Ik vind het kopen (dus niet huren) van een eengezinswoning al best een hoge eis als je begin 20 bent en net gaat trouwen. Wij hebben eerst een jaar een appartement van 55 m^2 ondergehuurd en daarna een nieuwbouwappartement van 82 m^2 gekocht, waar we erg tevreden mee zijn. Maar misschien hadden wij wel weer eisen die anderen niet hebben: ik wilde bijvoorbeeld erg graag dicht bij het centrale station van Amersfoort wonen. Daar is een huis natuurlijk een stuk duurder dan in een dorpje ergens in Twente.
Met huren bouw je totaal niets op, en dat willen we dus niet. Als je dan van huren naar kopen wilt, kan je het net zo goed gelijk doen.
En ik heb gewoon geen zin om na 2 jaar weer te moeten verhuizen naar een groter huis. Als het niet anders kan, is het niet anders, maar als het wél haalbaar is, dan doen we dat absoluut!
@lieffie: Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in Ridderkerk wonen. Daar komt mijn vriend vandaan. Hij werkt daar nu inmiddels niet meer, maar waar hij nu werkt, willen we absoluut niet wonen. We zouden ook in Capelle kunnen gaan wonen, maar stel dat er kinderen mogen komen, ga ik minder werken en dan is het wel makkelijk als hij wel wat dichter bij zn werk woont