Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 15:59

Lalage schreef:Ik vind het kopen (dus niet huren) van een eengezinswoning al best een hoge eis als je begin 20 bent en net gaat trouwen. Wij hebben eerst een jaar een appartement van 55 m^2 ondergehuurd en daarna een nieuwbouwappartement van 82 m^2 gekocht, waar we erg tevreden mee zijn. Maar misschien hadden wij wel weer eisen die anderen niet hebben: ik wilde bijvoorbeeld erg graag dicht bij het centrale station van Amersfoort wonen. Daar is een huis natuurlijk een stuk duurder dan in een dorpje ergens in Twente.

Met huren bouw je totaal niets op, en dat willen we dus niet. Als je dan van huren naar kopen wilt, kan je het net zo goed gelijk doen.
En ik heb gewoon geen zin om na 2 jaar weer te moeten verhuizen naar een groter huis. Als het niet anders kan, is het niet anders, maar als het wél haalbaar is, dan doen we dat absoluut!

@lieffie: Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in Ridderkerk wonen. Daar komt mijn vriend vandaan. Hij werkt daar nu inmiddels niet meer, maar waar hij nu werkt, willen we absoluut niet wonen. We zouden ook in Capelle kunnen gaan wonen, maar stel dat er kinderen mogen komen, ga ik minder werken en dan is het wel makkelijk als hij wel wat dichter bij zn werk woont :wink:
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:00

Evelien schreef:nov. 2 jaar geleden. Dus zo heeel erg lang geleden is dat ook weer niet.
Ons huis (ja ik zeg nu ons huis omdat we er allebei al in wonen) is een hoekhuis en erg centraal (amersfoort). Dit huis was iets van 170.000

Voor 170.000 hebben we hier denk ik niet echt een mooi hoekhuis :wink:
De prijzen liggen hier dan misschien toch wel wat hoger.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 16:02

wij zitten dan wel in een wijk met veel allochtonen. En dit zijn huurhuizen geweest. Dit zijn huizen van net na de oorlog.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:05

Evelien schreef:wij zitten dan wel in een wijk met veel allochtonen. En dit zijn huurhuizen geweest. Dit zijn huizen van net na de oorlog.

Kijk, en dát willen we dus juist niét :wink: We willen een huisje in een nette, kindvriendelijke buurt.
Ik werk ook in een buurt waar veel allochtonen wonen, nou, never dat ik daar ga wonen :shock:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 16:07

Mag ik vragen waarom je daar niet wil wonen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2008 16:09

Scheelt veel of je een huurhuis koopt vaak hebben die hebben vaak achterstallig onderhoud enz dus daar is de prijs ook naar. En ze kijken ook naar de omgeving waar je huis staat. Dat kan dus goed 170.000 op 1 loon.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:09

Evelien schreef:Mag ik vragen waarom je daar niet wil wonen?

Jahoor, dat mag :wink:

Omdat ik de buurt erg verwaarloosd vind. Erg veel hangjongeren, criminaliteit, enz...
Tuuk, bij ons zie je dat ook wel, maar niet zo erg als daar.
En ik wil me toch wel een beetje veilig voelen als ik door mn eigen straatje wandel...
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 16:13

zo erg is het hier ook niet. Want er komen heel wat jonge stellen op die huisjes af. Er zitten hier eigenlijk van alles. Ik denk dat ik me hier nog veiliger voel dan toen ik in Kampen (in het centrum) woonde. Dat multiculti daar hou ik opzich ook wel van.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:14

Evelien schreef:zo erg is het hier ook niet. Want er komen heel wat jonge stellen op die huisjes af. Er zitten hier eigenlijk van alles. Ik denk dat ik me hier nog veiliger voel dan toen ik in Kampen (in het centrum) woonde. Dat multiculti daar hou ik opzich ook wel van.

Tjah, zo heeft ieder zn eigen prioriteiten :wink:
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 16:33

Wij zijn ook een beetje in capelle aan het kijken voor een huis. Eengezinswoningen heb je niet echt voor die prijs daarzo nee. Er staat nu geloof ik een eengezinswoning voor 175.000, maar daar moet nog veel aan gebeuren. Verder hebben ze nog wel een leuke appartementjes voor 105.000-115.000 met vijf kamers en 100 m2 en ze zien er redelijk uit (moet nog wel aan opgeknapt worden). Die zijn zo goedkoop omdat ze met een koopgarant regeling worden verkocht. Maar die staan nu nog niet te koop. Mevrouw verwachtte na de zomervakantie mee. Als je meer info wil, stuur me maar een pb. Ik ben helemaal op de hoogte van capelle :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:41

kirsten schreef:Wij zijn ook een beetje in capelle aan het kijken voor een huis. Eengezinswoningen heb je niet echt voor die prijs daarzo nee. Er staat nu geloof ik een eengezinswoning voor 175.000, maar daar moet nog veel aan gebeuren. Verder hebben ze nog wel een leuke appartementjes voor 105.000-115.000 met vijf kamers en 100 m2 en ze zien er redelijk uit (moet nog wel aan opgeknapt worden). Die zijn zo goedkoop omdat ze met een koopgarant regeling worden verkocht. Maar die staan nu nog niet te koop. Mevrouw verwachtte na de zomervakantie mee. Als je meer info wil, stuur me maar een pb. Ik ben helemaal op de hoogte van capelle :D

Kom je daar vandaan dan?? :shock:
Ken ik jou? :roll: :mrgreen:
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 16:49

Dippie schreef:
kirsten schreef:Wij zijn ook een beetje in capelle aan het kijken voor een huis. Eengezinswoningen heb je niet echt voor die prijs daarzo nee. Er staat nu geloof ik een eengezinswoning voor 175.000, maar daar moet nog veel aan gebeuren. Verder hebben ze nog wel een leuke appartementjes voor 105.000-115.000 met vijf kamers en 100 m2 en ze zien er redelijk uit (moet nog wel aan opgeknapt worden). Die zijn zo goedkoop omdat ze met een koopgarant regeling worden verkocht. Maar die staan nu nog niet te koop. Mevrouw verwachtte na de zomervakantie mee. Als je meer info wil, stuur me maar een pb. Ik ben helemaal op de hoogte van capelle :D

Kom je daar vandaan dan?? :shock:
Ken ik jou? :roll: :mrgreen:

Je hebt een pb :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2008 17:08

Hmz.... onze hypotheek is wel iets hoger dan 170.000. Op een loon 170.000 euro, dan moet je ook wel redelijk verdienen, meer dan modaal als ik het goed heb.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 22:26

Onze eis was ook op 1 loon, eventueel wel met spaargeld, en sowieso meer dan 1 slaapkamer. Omdat we wisten dat we in de toekomst kinderen wilden.
Omdat dat onvindbaar was in Rhenen, wilden we dus gaan huren, maar toen kwam toch dit (echt uit de hemel gevallen. Het stond eerder te koop: wezen kijken: ik vond het te krap (toen had ik nog onwijs hoge eisen). Daarna was het verkocht. Nouja, mooi, dan was het vast niet Gods bedoeling dat we het zouden kopen, dachten we nog. Daarna kwam het weer in de verkoop. Bleken de kopers het niet rond te krijgen. ONdertussen hadden de vorige bewoners een nieuw huis gekocht, en zaten met dit huis echt omhoog. Daarom zijn wij weer gaan kijken (ik mijn eigen veel lager). Helemaal verliefd. En natuurlijk een stuk lagere prijs omdat die mensen het kwijt wilden. Dus toch Gods bedoeling ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 aug 2008 07:11

Wij zitten in een heerlijk huurappartement. Ik wilde ook toch zeker wel een 'gewoon' huis met 3 of 4 slaapkamers. Maar we zijn hier nu heel blij mee, we hebben een ruime woonkamer, badkamer en twee slaapkamers. Prima voor nu, en heel makkelijk schoon te houden. Ideaal voor als je veel werkt.
Maar bij ons is haast geen huis te krijgen onder de 200.000 euro. Appartementen zitten daar al boven. Gelukkig gaan ze hier weer veel starterswoningen bouwen... misschien schrijven we ons wel in. :)

Terug naar “Archief”