Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 13:37
Kisten...volgens mij is de hypotheekrente nog steeds rond de 6%!! Wij hebben wat dat betreft net mazzel gehad met de rente, toen wij aanvroegen was tie 5,2%, de dag na onze aanvraag begon ie als een gek te stijgen! Verder heb ik er ook bijna geen verstand van.
Dippie: wij hadden ook heel wat eisen, maar bij ons zijn de huizenprijzen behoorlijk hoog, en de huizen erg dunbezaaid in onze prijsklasse. Dus toen wij een huis vonden, waarvan de keuken eigelijk best wel vervangen kan worden en er een toilet inzit met aquablauwe tegels, een hangende waterbak, echt ongelooflijk jaren '70, een vlizotrapje naar de zolder waar de wasmachine-aansluiting zit enz, hebben we het toch gekocht. Terwijl we voorlopig geen geld hebben om dat allemaal te kunnen vervangen/verbouwen. Er is daarna nog niet zo'n leuk huis als dat van ons in de verkoop gekomen!! (naast het startersproject dan)
Wat ik eigelijk probeer duidelijk te maken: wij hadden echt onwijs veel wensen/eisen. De enige wens die we uiteindelijk overgehouden hebben is: een normale eengezinswoning met een tuintje en een schuur. En toevallig worden we daar over ruim 1 maand de eigenaars van, en de rest van de wensen? Die komen later wel...Het is heerlijk om te dromen van een huisje met een garage enz, maar kwil alleen maar ff duidelijk maken dat het ook behoorlijk kan tegenvallen uiteindelijk. (niet dat je dan dus niet meer gelukkig kan worden...)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!