haring schreef:DannyV schreef:WAAROM BUSH?? Er zijn nog zoveel andere mensen!...
Geen idee
Misschien was Michael Jackson een beter voorbeeld geweest! DIE is pas ge-evolueerd!..
(sorry, nu weer on-topic)...
Moderator: Moderafo's
'Uiteindelijk is het een politiek, sociaal en cultureel besluit hoe wij die verschillen zien.'
antoon schreef:Laat ik eerst en duidelijk stellen, dat ik nooit gezegd heb dat de et wereld als zodanig het aapverhaal verwerpt, goed ik gaf alleen een scherpe opmerking gerelateerd aan het artikel.
Ik wilde benadrukken en dat er ook stilaan andere uitkomsten komen uit verder onderzoek.
1 het percentage daalt
2 junk DNA heeft toch een functie
En als dan de wetenschapper in een uitgave jongstleden de uitspraak doet'Uiteindelijk is het een politiek, sociaal en cultureel besluit hoe wij die verschillen zien.'
dat het dus niet meer te bewijzen is, dat we verwant zouden zijn,
antoon schreef:Laat ik eerst en duidelijk stellen, dat ik nooit gezegd heb dat de et wereld als zodanig het aapverhaal verwerpt,
Voorstanders van de evolutietheorie hebben de '98% overeenkomst' altijd gebruikt als één van de belangrijkste argumenten om de leer te ondersteunen dat de mensen afstammen van apen. De nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen halen dit argument nu dus totaal onderuit.
goed ik gaf alleen een scherpe opmerking gerelateerd aan het artikel.
Ik wilde benadrukken en dat er ook stilaan andere uitkomsten komen uit verder onderzoek.
1 het percentage daalt
2 junk DNA heeft toch een functie
En als dan de wetenschapper in een uitgave jongstleden de uitspraak doet'Uiteindelijk is het een politiek, sociaal en cultureel besluit hoe wij die verschillen zien.'
dat het dus niet meer te bewijzen is,
dat we verwant zouden zijn,
dan geef ik dat door,
het is alleen jammer dat ze geen datum van de uitgave geven, dat zal in vreugdevuur vergeten zijn,
daarom wacht ik op een goed Nederlands artikel die het gegeven nog even duidelijker maakt.
Ik volg het zo en zo al, want ik denk met velen ook dat de beslissende slag tussen EO en CREA op het slagveld van het DNA uitgestreden wordt.
Je moet ook niet meer lezen van mij dan er staat Martien, en als ik je op een verkeerd spoor bracht, sorry.
goofy1978 schreef:In de bijbel stond 2000 jaar geleden al dat er zoiets als evolutieler zou komen.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
De mens was eens beelddrager van God, naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen.
Met evolutieleer verander je dat beeld van God in gevogelte en apen waar we van af zouden stammen.
Een mens stamt van God af, adam word een ook zoon van God genoemd in de bijbel.
God kan daar vast om lachen in de oordeelsdag maar niet heus, mischien dat Hij nog om je verderf kan lachen.
Spreuken 1
25 En gij al Mijn raad verworpen, en Mijn bestraffing niet gewild hebt;
26 Zo zal Ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze komt.
27 Wanneer uw vreze komt gelijk een verwoesting, en uw verderf aankomt als een wervelwind; wanneer u benauwdheid en angst overkomt;
martien schreef:Nou, dat werd al eerder gezegd, die ontwikkeling is (nog) niet bekend. Dat is geen probleem, dat is en ontbrekend stuk in de kennis. Een probleem wordt iets, als er een tegenstelling blijkt te zijn. Dat is er niet, alleen een ontbrekend stukje. Voor de creationisten is die situatie fundamenteel anders, hun veronderstellingen leveren inderdaad problemen op in de zin dat tegenstellingen ontstaan.
Maar, opnieuw, mijn reactie was op de opmerking van Rai, dat er geen onderzoek gedaan zou worden. Dat is dus WEL het geval.
martien schreef:
Er is heel veel WEL bekend. Dus er is geen veronderstelling, er is een conclusie op basis van bestaand materiaal.
martien schreef:Polonium halos: Hetty gaf daar al antwoord op, je kan het verhaal ook gewoon op talkorigins vinden. Niks bewijs.
Martien schreef:Na Behe zijn voor zover ik weet alle zogenaamd "irreducible complex" stuk voor stuk weerlegd, inclusief het zweepdraad mechanisme van het zweepdraaddiertje.
martien schreef:Wat wil je precies met "variatie binnen de soort"? Dat bewijst vooral dat er zoiets als een genenpoule bestaat en dat past nauwkeurig in de evolutietheorie. Bedoel je het verhaal van micro-macro evolutie? Zelfs answersingenesis heeft dat standpunt verlaten. Maar misschien begrijp ik t niet, wat bedoel je met "variatie binnen de soort" als "bewijs" voor het creationisme?
martien schreef:
Welke "veronderstellingen" zitten er in het vakgebied van de wiskunde?
Welke "veronderstellingen" zitten er in natuurkunde?
Welke in scheikunde? ...
Onze wetenschap is, zoals ik zei, gewoon gebaseerd op feiten, zoals waarnemingen. Een conclusie op basis van waarneming is geen geloof, het is een conclusie. Als je stelt dat water in wijn is veranderd, dan is dat geloof, geen conclusie.
.Kirdneh schreef:Martien schreef:Polonium halos: Hetty gaf daar al antwoord op, je kan het verhaal ook gewoon op talkorigins vinden. Niks bewijs.
De auteur van dat stuk op talkorigins heeft toegegeven in een brief aan dr gentry dat hij geen flauw idee heeft over polonium halos want hij heeft ze nog nooit gevonden, dus bewijs voor de creationisten
Vreugdevuur????? Welnee, Antoon. Vraag je nou es af WAAROM die referentie niet gegeven wordt en ga in t vervolg eerst op zoek naar de bron. Dan kan je beoordelen hoezeer er hier op manipulatieve manier selectief "informatie" wordt "doorgegeven".
Dat "slagveld" bestaat echt alleen tussen jouw oren, Antoon. De wetenschap heeft een prima theorie voor soortvorming, een theorie die naadloos past in de geologie, steeds verder ontwikkeld wordt en steeds weer opnieuw blijkt te kloppen. Er zijn geen alternatieven die met de wetenschappelijke feiten overeenkomen en er wordt alleen maar heel hard geroepen "dat is niet bewezen".
Alleen de crea's zijn op t oorlogspad, omdat men koste wat kost een 2000 jaar oud boek, voornamelijk tot stand gekomen na (soms vele) generaties mondelinge overdracht als letterlijk, wetenschappelijk verslag wenst te zien.
Nee, DAT WAS DE OPMERKING NOU NET NIET! Dat wetenschappelijke feit werd nou net niet ter discussie gesteld. In tegendeel, de verwantschap is dusdanig groot, dat het lastig wordt de precieze grens te trekken.
Maar we waren gebleven bij de (whroooommmm) Cambrische explosie. Klopt de verklaring van Hetty?
Dia’s op zich natuurlijk prima, maar je hebt geen materiaal om die opmerking te plaatsen. Waarom toch telkens weer zo'n grote broek aangetrokken? Als ik ook maar IETS verder doorvraag wordt het stil.
Dus je bent het met me eens dat de mens en de apen een gemeenschappelijke voorouder hebben??? Dat de mens en de chimp neven van elkaar zijn?
antoon schreef: De evolutionisten zadelden ons op zo,n decennia geleden met de 98% DNA dat gelijk is aan de mens.
Zonder er echt de nadruk op te leggen dat het om 2% van het geheel gaat, of ze hadden het wel over, maar met de vermelding dat junk DNA 98% geen functie heeft, en dus niet in het plaatje meegenomen hoeft te worden.
Hernieuwd onderzoek maakt uit dat junk DNA WEL degelijk een functie heeft, zo krijg je dus een heel andere verhouding en kan geen mens het nog als doorslaggevend bewijs claimen.Ook naast het gegeven dat er geen tussenvormen zijn.
Als alle fossielen ontstaan zijn door een grote vloed hoe komt het dan dat we in bijvoorbeeld canada fossielen van flora en fauna vinden die passen bij een tropisch klimaat? Voorbeeld, tiktaalik was een overgangsfossiel tussen vissen en amfibieen maar werd gevonden in een gebied waar geen water te bekennen is. Terwijl tiktaalik duidelijk vinnen heeft.
Gen 8,22
Zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en een tijd om te oogsten, zal er koude zijn en hitte, zomer en winter, dag en nacht – nooit komt daar een einde aan.
Antoon schreef:Geen enkele verklaring komt overtuigend over, het harde gegeven dat de fossielen van al zeer complex uitmonden in ondersoorten die geen evolutionaire geschiedenis laten zien, gaat finaal tegen de evolutie theorie in daar is geen speld tussen te krijgen,
Antoon schreef:Gen 8,22
Zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en een tijd om te oogsten, zal er koude zijn en hitte, zomer en winter, dag en nacht – nooit komt daar een einde aan.
uitgesproken na de zondvloed
je zou kunnen overwegen
als dat altijd al geweest is ,had de schepper die woorden (koude en hitte) niet hoeven te gebruiken.
hettys schreef:
Bron graag?
hettys schreef:Thomas Baillieul beweerd helemaal niet dat hij polonium halos ooit heeft 'gevonden'
Zijn argumenten zijn o.a. dat Robert Gentry geen geoloog is en niet kan vertellen hoe zijn monsters passen bij de plaatselijke of regionale geologische structuur.
Dat zijn monsters overduidelijk niet komen uit de primitiefste lagen, zoals hij heeft beweerd.
Dat hij geen beschrijvende informatie geeft over de individuele rotsmonsters die deel uitmaken van zijn studie - dus de omvang en de verspreiding van grootte, bijkomstigheden of mineralen, spoorelementen, de textuur, kristallisatieomvang en de wijziging kenmerken van de rotsen, en de aanwezigheid of afwezigheid van breuken en discontinu�teiten.
Hij herkent de verschillen niet van verschillende geologische aardlagen.
hettys schreef:Wakefield (1988) laat zien dat in elk geval 1 setje rots monsters, bestudeerd door Gentry niet eens graniet is.
In welk opzicht heeft de auteur toegegeven dat Gentry wel primitief gesteente heeft gebruikt, en was dat ineens wel in alle gevallen echt graniet?
Bovendien haalt de auteur veel andere wetenschappers aan die alternatieve verklaringen bieden voor het verschijnen van polonium halos. Hebben die ook toegegeven dat ze geen verstand hebben van de materie?
hettys schreef:
Dus dr. Gentry kan in zijn laboratorim z'n granietmonsters bestuderen, maar dat helpt niet om de nep-ouderdom van de aarde te verdoezelen. God heeft de aarde 'oud' geschapen, volgens de letterlijke interpretatie van Genesis. Los van dr. Gentrys onderzoek zijn er letterlijk honderden voorbeelden te noemen die aantonen dat de aarde oeroud is.
Tenslotte kan ik melden dat talkorigins niet de enige site is die argumenten heeft tegen de resultaten van Gentry.
http://www.infidels.org/library/modern/lorence_collins/polonium.html
antoon schreef:Je zit vast in de evolutie theorie, dat is jouw keuze, Martien daarom heb je last, of lijk je op zijn minst last te hebben van cognitieve dissonantie,
of je speelt een spelletje.Ik ben er nog niet uit.
Klinkt goed, misschien wil je dan ook es wat van me aannemen zonder het per definitie opzij te gooien? De aardas is NIET 6000 jaar geleden plotseling gekanteld.Sommige postings van jou op andere forums getuigen van een goed wetenschappelijk inzicht,
of zijn er 2 Martienen ?? ik denk zelf dat jij dat ben.
In ieder geval ben ik redelijk voorzichtig met jou .
Ik weet dat jij mensen op het forum (bewust of onbewust) probeert te isoleren, als geen ander weet jij wie er twijfels hebben, als geen ander weet jij mensen te doorgronden of voor je karretje te spannen, ik herinner je aan mysterieus 2000 die jij naast de andere buldogs afgemaakt heb. Zonder echt doorslaggevende argumenten.
Goed ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is,ik heb weer een ander euvel, dat is om te snel kwaad te worden, dus ik kijk je er niet opaan, Maar vergeten doe ik het niet.
Nu to the Point
De evolutionisten zadelden ons op zo,n decennia geleden met de 98% DNA dat gelijk is aan de mens.
Zonder er echt de nadruk op te leggen dat het om 2% van het geheel gaat, of ze hadden het wel over, maar met de vermelding dat junk DNA 98% geen functie heeft, en dus niet in het plaatje meegenomen hoeft te worden.
Hernieuwd onderzoek maakt uit dat junk DNA WEL degelijk een functie heeft, zo krijg je dus een heel andere verhouding en kan geen mens het nog als doorslaggevend bewijs claimen.Ook naast het gegeven dat er geen tussenvormen zijn.
Vreugdevuur????? Welnee, Antoon. Vraag je nou es af WAAROM die referentie niet gegeven wordt en ga in t vervolg eerst op zoek naar de bron. Dan kan je beoordelen hoezeer er hier op manipulatieve manier selectief "informatie" wordt "doorgegeven".
Dat kan meer dan een reden hebben, ik wacht het af, net als het geval dat de theorie zwakker uit de startblokken komt door de wetenschappelijke bevindingen.
Bij dit alles houd ik er wel rekening mee, dat niet alles gezegd is in het artikel, dus ik raad het jou ook aan, een afwachtende houding aan te nemen.
Dat "slagveld" bestaat echt alleen tussen jouw oren, Antoon. De wetenschap heeft een prima theorie voor soortvorming, een theorie die naadloos past in de geologie, steeds verder ontwikkeld wordt en steeds weer opnieuw blijkt te kloppen. Er zijn geen alternatieven die met de wetenschappelijke feiten overeenkomen en er wordt alleen maar heel hard geroepen "dat is niet bewezen".
Alleen de crea's zijn op t oorlogspad, omdat men koste wat kost een 2000 jaar oud boek, voornamelijk tot stand gekomen na (soms vele) generaties mondelinge overdracht als letterlijk, wetenschappelijk verslag wenst te zien.
Dit is jouw mening Martien, niet de mening van miljoenen onerzoekende christenen.
Vraag je ook eens af of je werkelijk weet wat er in de Bijbel staat, ja dat je uit een dominees fam. Komt zegt mij niet alles.
Heb jij kennis dwz. Kennis van de archeologie, de tijdlijn, de schrijvers en de achtergronden.
Heb jij inzicht dat is nog belangrijker dan kennis inzicht in de persoon van de schepper inzicht in de planmatigheden van hem, de geestelijke doelstellingen, waar het in de loskoopoffer omdraait, inzicht dat jij de boeken met elkaar in verband kan brengen enz. .
Nee, DAT WAS DE OPMERKING NOU NET NIET! Dat wetenschappelijke feit werd nou net niet ter discussie gesteld. In tegendeel, de verwantschap is dusdanig groot, dat het lastig wordt de precieze grens te trekken.
Dat zit dus tussen de oren van de evolutionisten
Maar we waren gebleven bij de (whroooommmm) Cambrische explosie. Klopt de verklaring van Hetty?
Geen enkele verklaring komt overtuigend over,
het harde gegeven dat de fossielen van al zeer complex uitmonden in ondersoorten die geen evolutionaire geschiedenis laten zien,
gaat finaal tegen de evolutie theorie in daar is geen speld tussen te krijgen, dat er sommige fossiel niet gevonden worden, is net als nu sommige levende wezens komen gewoon niet in aanmerking voor fossilisatie.
Id heeft een spijkerhard rapport opgesteld waar tegenstanders alleen maar tegen konden ageren door, doodzwijgen, of bedreigingen, op FT heb ik hem voorgelegd.
Het antwoord dat ik kreeg was niet daaraan relevante - vond ik tenminste -
vragen stellen gingen zij , waar ik ook geen antwoord op weet, zoals de ogen en de blinde vlek en bedrading vragen ook door ter zake kundige, dat geef ik toe, maar…
Geleerden hebben ook recent ontdekt dat de verkeerd omgeleide bedrading er niet voor niets zit, en trouwens, het blinde vlek probleem wordt software matig opgelost door de hersenen, toeval moeten christenen dat maar accepteren, ik dacht het niet.
Dia’s op zich natuurlijk prima, maar je hebt geen materiaal om die opmerking te plaatsen. Waarom toch telkens weer zo'n grote broek aangetrokken? Als ik ook maar IETS verder doorvraag wordt het stil.
Dat is wederzijds
Dus je bent het met me eens dat de mens en de apen een gemeenschappelijke voorouder hebben??? Dat de mens en de chimp neven van elkaar zijn?
Nee Martien ik geef niet toe, wat wel zou kunnen is dat de creator planmatig werkt in de volgorde schepping en chimpansee mens, en dat daar door de evos de conclusie trekken dat het vanuit evolutionair standpunt te verklaren is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten