Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 aug 2008 16:02

Audi R8:
- 4,2 ltr
- 420 pk / 7800 rpm
- 430 Nm / 4500 rpm
- Topsnelhied 310 km/h
- 0 - 100 in 4,6 sec
- verbruik in beb. kom 22,1 ltr/100 km
- verbruiik gem. 14,6 ltr/100 km
- CO2 uitstoot 349 g/km (Astra, Golf ed, ~160 g/km)
- prijs goedkoopste uitvoering €158.000

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 16:08

M'n wederhelft wil graag een porsche cayenne.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind hem veel te groot (voor mij indergeval) maar als ik nou met goede nadelen aan kom zetten, word het misschien toch een andere :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2008 16:28

Moet je vragen of hij nu zo graag wil laten zien dat jullie het breed hebben...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 16:30

Tuinfluiter schreef:M'n wederhelft wil graag een porsche cayenne.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind hem veel te groot (voor mij indergeval) maar als ik nou met goede nadelen aan kom zetten, word het misschien toch een andere :wink:

Als mijn man een porsche cayenne zou kopen zou ik daar helemaal geen problemen mee hebben hoor laat maar komen :D
Maar waarom wil je niet in een grote auto rijden? Ik vind het zelf veel lekkerder rijden dan een klein auto en je hebt veel overzicht

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:32

TheKeimpe schreef:Moet je vragen of hij nu zo graag wil laten zien dat jullie het breed hebben...

Haha, ik vind van die grote auto's ook patserig. Wij houden gelukkig allebei niet daarvan
De enige auto die ik diep van binnen wel zou willen 'hebben' is de audi a4. Dat is de enige auto die ik ‚cht onwijs mooi vind, en niet patserig. Maar ik heb er het geld niet voor (over).
Net als gloednieuwe auto's, vind ik ook zo overdreven soms, maar dan roept mijn man:' Ahjoh, is gewoon lease.'

Ik vind zelf een klein autootje heerlijk, ik rij overal makkelijk tussendoor, heb alle overzicht doordat ik door alle raampjes om kan kijken enzo, pas op elke parkeerplaats. Heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 16:33

@TK,
Ja, dat is wel een goede.
Maar hij koopt gewoon om de zoveel jaar een auto voor z'n bedrijf, gewoon puur om de winst te drukken, dus ja dan is zo'n auto een echte winstdrukker.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 aug 2008 16:33

TheKeimpe schreef:Moet je vragen of hij nu zo graag wil laten zien dat jullie het breed hebben...

Als je het geld er voor hebt en je houdt van een Porsche (Leuk, Tuinfluiter... :wink: ), waarom zou je er dan geen één mogen/kunnen kopen?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 16:39

bijna alle mensen die in een nieuwe auto rijden zijn lease auto's of van de bank :D
Zo ook onze nieuwe auto en ik vind het helemaal niet erg want alles wordt voor ons betaald. Ja ik vind ook als je geld overhebt voor een nieuwe mooie auto waarom zou je het dan niet doen?
Ik gun het die mensen ze hebben er zeer waarschijnlijk hard genoeg voor gewerkt en laat ze er dan lekker van genieten.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 aug 2008 16:40

Porsche Cayenne (model 2008):
- 3,2 ltr, 6 cil. V (V-vorm opstelling)
- 290 pk / 6200 rpm
- 310 Nm / 2500 rpm
- top 227 km/h
- 0 - 100 8,1 sec
- verbriuk in beb. kom 17,8 ltr/100 km
- gem. 13,2 ltr/100 km
- CO2 uitstoot 320 g/km
- massa leeg 2160 kg
- lengte 4,78 mtr.
- hoogte 1,70 mtr.
- breedte 1,93 mtr.
- prijs €83.000 (goedkoopste uitvoering)
- Belasting €1280 / jaar
Laatst gewijzigd door Rolf op 26 aug 2008 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 16:55

liefie schreef:bijna alle mensen die in een nieuwe auto rijden zijn lease auto's of van de bank :D
Zo ook onze nieuwe auto en ik vind het helemaal niet erg want alles wordt voor ons betaald. Ja ik vind ook als je geld overhebt voor een nieuwe mooie auto waarom zou je het dan niet doen?
Ik gun het die mensen ze hebben er zeer waarschijnlijk hard genoeg voor gewerkt en laat ze er dan lekker van genieten.

voor een lease auto betaal je ook per maand een bepaald bedrag. Alleen jezelf en je partner mogen er in rijden. En als je er prive in wil rijden betaal je volgens mij er nog bij. Soms kan het voordelig zijn soms ook niet.

Als mijn vriend naar het buitenland gaat neemt hij z'n eigen auto mee. Is voordeliger en hij krijgt er meer voor dan dat hij de auto van de zaak mee neemt. Pas ook 400 eurootjes ontvangen om ff heen en weer te rijden naar Frankrijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 17:04

Daar betaal je zeker wat voor maar wij moeten maar een heel klein bedragje betalen per maand daar komen wij met een eigen auto's honderden euro's bovenuit.
Ook omdat wij reclame gaan rijden voor het bedrijf. En nu krijgen wij een spinternieuwe auto met alles erop en eraan en dat zouden we zelf nooit doen omdat we daar zoveel geld niet voor overhebben

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 17:08

Wij hebben ook wel een beetje mazzel met een auto, mijn man staat nog altijd ingeschreven bij de KvK, heeft officieel zijn bedrijf nog, dus als hij een auto op grijs kenteken zet, scheelt dat BTW ofzoiets. Maar met deze auto vond hij dat niet eerlijk, omdat hij ermee naar zijn werk rijdt, maar een eventuele pick-up zou daar weer wel op komen te staan, scheelt wel kosten. En gas rijdt sowieso veel goedkoper dan diesel of benzine, dus een beetje voordelig is het wel (alleen vind ik die pick-ups zo oerlelijk!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 17:24

@Liefie,
Zelf vind ik een grote auto niet zo overzichtelijk.
Wij hebben nu een volvo v70 en ik rijd er niet graag in, kan erg weinig zien omdat ik niet zo lang ben, dat vind ik niet zo veilig rijden.
We hebben ook een twingo nou en die bevalt mij super!
Past overal tussen en je kunt alles goed zien.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 aug 2008 18:36

Dat heb ik al als in in m'n man z'n Audi 80 rijd. Terwijl ik echt niet klein ben. Ik moet dan met achteruit rijden echt spiegels kijken en dat ben ik niet zo gewend :shock:
MissF wij vinden de A4 ook helemaal geweldig! Wij moeten over een paar jaar een nieuwe auto. Zitten te denken aan een Golf 4, Passat of Scoda Fabia, maar als ik naar een A4 kijk dan zijn die niet veel duurder en ze wegen volgens mij minder dan een Passat.
Ik moet ook nog een nieuwe auto. Rij nu een golf 3 maar wil wel wat kleiner. Iemand nog leuke tips? Prijs rond de 3000 euro denk ik, 'k wil me er wel een beetje veilig in voelen dus geen Alto, dat er een autostoeltje op de achterbank past lijkt me denk ik ook wel handig met oog op de toekomst, en hij moet wel een beetje weg kunnen trekken met inhalen enzo want ik heb me al een keer daarin vergist met m'n 1.4 golf die niet vooruit de branden is.
'k Vind de Seat Arosa erg leuk maar denk dat ie wat te klein is als ik er nog s kids in moet vervoeren.
'k Moet sowieso eerst nog sparen dus morgen zal ie er nog niet zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 19:16

ik krijg van de week een ford ka en die zijn verrassend ruim vanbinnen. Ik heb nu al een autostoeltje in mijn auto staan omdat ik 1x in de week oppas en dat gaat makkelijk.

Terug naar “Archief”